BlackSite: Area 51

Robot
BlackSite: Area 51

Plocka fram näsduken och sätt dig bekvämt tillrätta. Nu följer den sorgliga berättelsen om ett spel där precis allting gick fel.


Medlem
Blacksite: Area 51 bekänner färg

Hehe aftonbladet gav det en fyra, ett högre än Crysis och Mass Effect.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem
Medlem

Låter ju inte alls något vidare. Hade dock inga högre förväntningar på detta spel.

Medlem

Det sämsta spelet jag har spelat i år...och på många år...

sämre spel får man leta efter


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av LocSin:

Hehe aftonbladet gav det en fyra, ett högre än Crysis och Mass Effect.

Hahaha skjukt ju.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv

alla tycker inte samma, alla har olika smak ....

Medlem

xbox test igen. tragiskt


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:

xbox test igen. tragiskt

Men dra härifrån om du nu måste grina så mkt över det.

Inaktiv

vaa! jag skulle ha gett det åtminstonde en trea

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av WarpGuN:

xbox test igen. tragiskt

Men dra härifrån om du nu måste grina så mkt över det.

nä varför det?
tycker du det är rättvisst att 98% av alla multiplatfrom spel resenceras på en konsol? (xbox), helt jävla absurt


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

Så otroligt dåligt spel! 11G ren bajs:down:

Medlem

skrattade gott åt recensionen
måste nästan testa spelet bara för det


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv
Skrivet av LocSin:

Hehe aftonbladet gav det en fyra, ett högre än Crysis och Mass Effect.

Säger en hel del om Aftonbladet. Gillar man Aftonbladet gillar man säkert det här skräpet.

Faktiskt var det en trea, läs här, men det är illa nog.

Skrivet av Homer S:

USA USA USA!

Medlem

HAHAHA Hur F*N kunde aftonbladet ge det mer än Crysis o Mass Effect? Vem recenserade ?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av bleak:
Skrivet av WarpGuN:

xbox test igen. tragiskt

Men dra härifrån om du nu måste grina så mkt över det.

nä varför det?
tycker du det är rättvisst att 98% av alla multiplatfrom spel resenceras på en konsol? (xbox), helt jävla absurt

Håller med.
Hade varit intressant om det nämdes lite mer om hur de olika plattformarna står sig mot varandra i renscioner som denna.

Lite OT men jag hade gärna sett en lite mer strukturerad rencsions-form, kanske med någorlunda fasta delar som t.ex grafik, ljud och känsla, multiplayer i de fall där det är relevant osv.
Dock vill jag inte ta bort den fria skrivformen från rescensenterna, för jag tycker det är skönt att läsa de olika stilarna vilket har sin charm.


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem
Citat:

och multiplayern det enda roliga skämtet.

Haha


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Jag fick spelet till PC igår och än så länge så tycker jag att det är riktigt bra! Grym grafik, rolig gameplay, skön humor och satir. Jag har inte hittat några riktiga buggar heller, inget speciellt jämfört med andra spel iallafall.

Personligen så skulle jag ge det 3.5 i betyg, kanske en 4:a faktiskt. Jag är nöjd med mitt köp hursomhelst!

Inaktiv

Tyckte inte heller det var nån större upplevelse, men det blir ju lite så att det faller i skuggan av cod4, crysis, hl2 och man jämför ju gärna med dom (jag iaf) så visst det är inte lätt att slänga ut ett fps nu, kanske om det hade kommit för ett halvår sen.

Inaktiv
Skrivet av Garenth:

Jag fick spelet till PC igår och än så länge så tycker jag att det är riktigt bra! Grym grafik, rolig gameplay, skön humor och satir. Jag har inte hittat några riktiga buggar heller, inget speciellt jämfört med andra spel iallafall.

Personligen så skulle jag ge det 3.5 i betyg, kanske en 4:a faktiskt. Jag är nöjd med mitt köp hursomhelst!

Finns så mycket annat som förtjänar just en etta. Tycker inte att nackdelarna som är presenterade i recensionen är så farliga. Ska nog testa det själv.

Är det verkligen trögt? jag såg videos på youtube och det verkade flyta som ett vanligt fps.

3,5 låter mer troligt.:O

Medlem
Skrivet av Krigshot:

Är det verkligen trögt?

Nej det tycker jag inte, det flyter på bra! Ibland blir det lite segt i ~2 sekunder precis som om det laddar in något, men det händer ganska sällan och är inte speciellt störande.

Inaktiv
Citat:

För att börja med något positivt, BlackSite är snyggt. Som om det skulle gå att misslyckas med Unreal 3-motorn. Utomhusmiljöernas sand känns nästan brännande, karaktärerna ser ut som riktiga soldater, regndropparna landar på bössan och ljuset glimrar mysigt.

Och där slutar det positiva.

Vek mej av skratt. Kul recension!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av anon_3159:
Skrivet av LocSin:

Hehe aftonbladet gav det en fyra, ett högre än Crysis och Mass Effect.

Säger en hel del om Aftonbladet. Gillar man Aftonbladet gillar man säkert det här skräpet.

Faktiskt var det en trea, läs här, men det är illa nog.

Skrivet av Homer S:

USA USA USA!

Jo min miss, det var Kane & Lynch de gav en 4a. Sorry


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Inaktiv
Skrivet av LocSin:

Hehe aftonbladet gav det en fyra, ett högre än Crysis och Mass Effect.

Skämtar du med mig?? ÄR DET SANT??? HAHAHA! Vilka jävla torskar...


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Pansarknekt

"springer in i hopen av moster och slänger granater så det regnar"... låter riktigt bra ju XD


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av LocSin:

Hehe aftonbladet gav det en fyra, ett högre än Crysis och Mass Effect.

å andra sidan, vem i hela sverige läser aftonbladet som är sveriges skittidning nr1. tydligen är paris hiltons muff mer intressant än att 120 personer dör i en självmordsattack =P

Synd att spelet va så ruttet, inte ens värt att testa demot?

Medlem

wow! låter som ett riktigt piss spel


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Recensionen bevisar väl bara att det är en 1a i betyg på xbox versionen. jag tycker iaf att alla fps på konsol är kass, men det beror nog mest på mina tummars oförmåga att styra de förbannade spakarna. dom har varit stelopererade sen födseln tror jag.

mus o tgb ftw!

Medlem

Nej men seriöst, så jäkla dåligt var det verkligen inte. Visst jag kan inte jämnföra det med till exempel COD4, men det fanns verkligen något i Blacksite som fick mig att sträckspela det.

Till att börja med gillade jag Storyn, jag tyckte att den var väldigt annorlunda från alla andra alienshooters. Slutet på spelet får mig inte att känna mig lycklig, utan det känns lite sorgligt. Man dödar den man tycker synd om. Medans den där "bitchen" som klarar sig, skulle mått bra av ett kok stryk. Det känns orättvist, och får mig verkligen att längta efter en uppföljare.

Alla tycker olika, och jag tycker att det är synd att alla recensenter tycker så lika. Inget ont menat alls mot denna fina yrkesgrupp, men lite tråkigt att Blacksite fått så mycket skit.

mvh


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem
Skrivet av LocSin:

Hehe aftonbladet gav det en fyra, ett högre än Crysis och Mass Effect.

Aftonbladet, det är nåt som är "fucked up.."

"Diskutera Sågningen" Heahea håller med dock..värdelöst spel


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

12
Skriv svar