Mer om Activision/Vivendi

Robot
Medlem
Mer om Activision/Vivendi

när ändå blizzard är i farten kan de väll ta och köpa upp ea och lägga ner det så de får smaka på sin egen medicin

skönt att blizzard är orubligt för ögonblicket


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

tror på denna ide faktiskt , båda företagen gör riktigt bra spel och nu jobbar dom tillsammans.
kanske cod som rpg elelr wow som fps:o skulle vara nåt:D


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

etftersom Activision först och främst är ett UTGIVNINGS företag och blizzard är ett UTVECKLINGS företag så tro jag nog inte det kommer beröra någon av paterna speciellt mycket. Det som förvånar mig mest är att folket som spelar verklinged inte kan skilja på UTVECKLARE och UTGIVARE. Jag menar HUR GÄVLA SVÅRT KAN DET BLI!

Nej Activision har inte skapat QUAKE, dom är UTGIVARE. ID software är UTVECKECKLARE. Nej Activision har inte skapat Enemy territory: Quake wars, inte ID software heller. SPLASH DAMAGE är UTVECKLARE, Activision är UTGIVARE!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Tänk om, tänk om, tänk om en utvecklare kunde lansera spelet själv någon gång ;D.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av b0ne:

Tänk om, tänk om, tänk om en utvecklare kunde lansera spelet själv någon gång ;D.

Hört talas om Valve och deras Steam? Är ju precis vad de gör med sina spel även om de förutom det har en traditionell utgivare vid sidan om som kränger ut DVD-fodral

/ LordDaimos

Inaktiv
Skrivet av nudelsdesign:

etftersom Activision först och främst är ett UTGIVNINGS företag och blizzard är ett UTVECKLINGS företag så tro jag nog inte det kommer beröra någon av paterna speciellt mycket. Det som förvånar mig mest är att folket som spelar verklinged inte kan skilja på UTVECKLARE och UTGIVARE. Jag menar HUR GÄVLA SVÅRT KAN DET BLI!

Nej Activision har inte skapat QUAKE, dom är UTGIVARE. ID software är UTVECKECKLARE. Nej Activision har inte skapat Enemy territory: Quake wars, inte ID software heller. SPLASH DAMAGE är UTVECKLARE, Activision är UTGIVARE!

Väntade på nån som skrev de där

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Nej Activision har inte skapat QUAKE, dom är UTGIVARE. ID software är UTVECKECKLARE.

Raven software gjorde quake 4 och dom ägs av activision. Så i senaste delen av quake serien så är activision indirekt både utgivare och utvecklare.

Medlem

Jag är bara glad att en nyhet om uppköp av en bra utvecklare inte involverar EA.

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Det som förvånar mig mest är att folket som spelar verklinged inte kan skilja på UTVECKLARE och UTGIVARE.

Själv tror jag att utgivaren kan påverka ganska mkt, speciellt när det gäller lanseringsdatum och därmed hur stort spelet är, hur välpolerat det är och så vidare.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skrivet av conthox:

Själv tror jag att utgivaren kan påverka ganska mkt, speciellt när det gäller lanseringsdatum och därmed hur stort spelet är, hur välpolerat det är och så vidare.

Nu har jag ju inte så bra koll på just Activisions utgivarkontrakt, men vanligtvis har utgivaren en större roll i själva spelutvecklingen än vad gamers verkar tro. Producenten, kvalitetskontroll och speltestning, lokalisering mm. sitter ofta hos utgivaren. För att inte tala om de pengar som behövs för att göra ett spel...

Den vanliga bilden av att utgivaren enbart är en blodigel som drar in pengar på en produkt som utvecklarna självständigt skapat, är riktigt naiv...

Inaktiv

Stora sammangångar såsom EA och nu detta är alltid dåligt. Det blir alltid en järnridå när såhär stora företag bildas. Det finns ingen insyn om vad folk gör och var pengarna kommer och går ifrån. Ibland händer det att dom råkar ut för granskning och då brukar inte räkenskaperna gå ihop, det blir en nyhet i kvällspressen och kanske någon får böta. Men så är dom igång igen efter ett tag och jag tror dessutom att det är mer regel än undantag. Man kanske skulle börja mygla själv när man hamnar i sådan sits. Så därför tycker jag om mindre, öppna företag med insyn, där folk m å s t e vara hederliga.
Och visst har utgivare saker att säga till om, problemen skapas "oftast" av att dom inte kan hålla fingrarna borta från skapelseprocessen och börjar tycka saker trots att dom inte har lika stor erfarenhet som utvecklarna faktiskt har.

1
Skriv svar