Rekordyra på Dreamhack

Robot
Inaktiv
Rekordyra på Dreamhack

30 000 portioner från Team Kulinar? Dom drog alltså in pengar i miljonklassen? Kanske ska ta och starta ett eget kök och pallra mig dit nästa gång...


signatur

http://folding.stanford.edu/ - Låt datorn göra något vettigt när du inte använder den själv.

Medlem

Jag hörde att Roccat var jobbiga.

Skumt. Ingen har gnällt över att klimatkompensera all ström som drogs. Eller var det "grön" el för hela bunten?

Medlem
Skrivet av FosterVattenKraft:

Skumt. Ingen har gnällt över att klimatkompensera all ström som drogs. Eller var det "grön" el för hela bunten?

Jag är inte direkt nån eltekniker.
Men dras det mer ström för att dom är på samma ställe än om dom nördar hemma?

Skrivet av fakka:
Skrivet av FosterVattenKraft:

Skumt. Ingen har gnällt över att klimatkompensera all ström som drogs. Eller var det "grön" el för hela bunten?

Jag är inte direkt nån eltekniker.
Men dras det mer ström för att dom är på samma ställe än om dom nördar hemma?

Sant, om man ser enbart till individen är nog skillnaden minimal. Men å andra sidan drar evenemanget i sig rejält med ström. Serverfarmer, kylning av dito, reklammontrar, storbildstv, PA system, belysning/ värme i mindre grad och annan kringutrustning.
Lägger man till frakt av detta samt över 10 000 deltagares datorer från flertal länder är det långt ifrån klimatneutralt.
Skulle dock inte bli förvånad om frågan tas upp vid framtida träffar, många evenemang som redan nu tar med miljökostnaden i sin planering.

Medlem

Asså, 30000 portioner är ju inte mycket? det är ju i snitt ett mål om dagen per person!
skulle vilja vet hur myckt ströms som drogs och så med=)


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Vad ska man säga, grattis Dreamhack till rekorden! Fan man borde pallra sig dit nångång...

Inaktiv

Låter mäktigt. Men förlorar man inte lite kännslan av ett LAN? Man lär ju knappast känna alla som är där. Men det är väl annat som lockar.

Medlem

Alla käkade ju inte hos Team Culinar, var ju lyxmat där
Antar att Gorbys/Billys-folket sålde några tusen svettiga pizzor också.

Och...Joltcola smakar vider!


signatur

no remorse

Medlem

"- Uppkopplingshastighet: 40 gigabit per sekund "
*

Erm .. Sån uppkoppling skulle inte jag tacka nej te :P? ^^


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av Jimpa_31:

"- Uppkopplingshastighet: 40 gigabit per sekund "
*

Erm .. Sån uppkoppling skulle inte jag tacka nej te :P? ^^

Nä, och tänk att sitta ensam på den linan! Själv hänger jag fortfarande på tråkigt ADSL-uppkoppling

Redaktör
Skrivet av Tommy_h:

Asså, 30000 portioner är ju inte mycket? det är ju i snitt ett mål om dagen per person!

30 000 portioner på fyra dagar är sinnessjukt mycket, åtminstone om du står bakom kassan eller grytorna.


signatur
1
Skriv svar