Activision och Blizzard går samman

Medlem

ingen liten nyhet...kan vara bra och kan likaväl vara dåligt...

Medlem

Rör inte mitt Blizzard! Så länge Blizzard fortsätter göra toppspel och släppa dem samtidigt till Mac och Win så kan det här säkert fungera.

Edit: Läser man på Blizzards hemsida så ser det inte ut att bli några nämnvärda förändringar:
[http://www.blizzard.com/press/activision-faq.shtml]

Medlem

det är inte första april i dag va?


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Ser inget negativt med den här affären, det mesta kommer säkerligen att förbli precis som det varit.

Inaktiv
Skrivet av John:

Miljoner/miljarder-grejen fixad.

Och nej, Vivendi Games och Activision går inte samman. Blizzard och Activision går samman. Läs nyheten i stället.

Vivendi kommer att vara den största aktieägaren i det nya företaget. Blizzard är inte Vivendi så som Dice är EA, Blizzard ägs bara av Vivendi.

"By combining Vivendi's games business with Activision, we are creating a worldwide leader in a high-growth industry."

Kan du inte engelska?


signatur

/_\_/_\
/_\

WeX
Medlem

Fräckt. Hoppas de behåller sina skillnader, för då ser vi fortsatt bra spel.
Annars kommer väl World of Guitar Hero snart, där man turnerar runt....


signatur

Boom headshoot!

Medlem

Va bra...

Ett steg närmare global monopol i spelbranschen. Wooohoo...
Monopol är ju alltid så bra för oss konsumenter! ... Inte.

WeX
Medlem

Fräckt. Hoppas de behåller sina skillnader, för då ser vi fortsatt bra spel.
Annars kommer väl World of Guitar Hero snart, där man turnerar runt....


signatur

Boom headshoot!

Medlem

Activision har fattat att dom kan käna pengar om dom går samman med Blizzard.


signatur

Jag är inte rädd, Jag kan flyga!

Inaktiv
Skrivet av John:

Miljoner/miljarder-grejen fixad.

Och nej, Vivendi Games och Activision går inte samman. Blizzard och Activision går samman. Läs nyheten i stället.

Vivendi kommer att vara den största aktieägaren i det nya företaget. Blizzard är inte Vivendi så som Dice är EA, Blizzard ägs bara av Vivendi.

Q: What are the details of the deal?
A: Under the terms of an agreement with Vivendi, Blizzard and the other companies that make up Vivendi Games will combine with Activision to form a new public company called Activision Blizzard. We do not anticipate any difference in Blizzard's operations as a result of the combination. Joining forces with Activision will create a stronger and more diversified company that we anticipate will benefit and strengthen both brands.

Medlem
Skrivet av snyft:
Skrivet av John:

Miljoner/miljarder-grejen fixad.

Och nej, Vivendi Games och Activision går inte samman. Blizzard och Activision går samman. Läs nyheten i stället.

Vivendi kommer att vara den största aktieägaren i det nya företaget. Blizzard är inte Vivendi så som Dice är EA, Blizzard ägs bara av Vivendi.

"By combining Vivendi's games business with Activision, we are creating a worldwide leader in a high-growth industry."

Kan du inte engelska?

Jag tror nog han kan det .

vivendi går inte ihop med activision däremot så slår man ihop spel delen med activsion. i detta fall blizzard.

vivendi är ett jätteföretag som dabbar i bla
media and telecommunications, music, interactive games, television, film, fixed and mobile telecommunications.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Dåligt namn, fast jag antar att dom måste spendera sina pengar på nånting


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

GIGANTERNAS KAMP!Activision Blizzard vs. EA

Mouhahahahahahaa!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Tja Activision tjänar nog på det. Dock så gillar jag inte blizzard så hoppas verkligen inte dom lägger sig i vad Activision gör

Medlem

Activison levererar bra spel tycker jag. Det är iallafall inte EA som dom slår ihop med som tur är

Inaktiv

Lustigt namn.. Men nu har EA i alla fall fått en värdig konkurrent.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

fan va lamt blizzard me alla sina miljarder kan stå själva.. sunkiga activision ger jag inte mycket för.

Medlem

Hoppsan sa. Det var det värsta.

Jag kan bara hålla med de som skrivit att det är tur att det i varje fall inte var EA. Fast å andra sidan, då hade det typ blivit revolution på riktigt

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

fan va lamt blizzard me alla sina miljarder kan stå själva.. sunkiga activision ger jag inte mycket för.

Förstår fortfarande inte varför alla tror att det är så, eller ok, var så...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

fan va lamt blizzard me alla sina miljarder kan stå själva.. sunkiga activision ger jag inte mycket för.

hahaha, skojig kille. Activision står ju som utgivare för oändligt många stora titlar, men nä Quake serien suger ju verkligen. dom är ju knappast som EA och försöker tala om för sina utvecklare hur spelen skall se ut... ID har ju sammarbetat med Activision så länge jag kan minnas. Men, men smaken är ju olika tack o lov!

Hade till exempel EA stått som utgivare för Quake hade vi nog varit uppe i Quake 45 nu med sådär 4 Quakespel / år!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Coolt


signatur

Freshly dared, the half won.

Medlem

Haha!! Fan va kul att läsa alla buhu inlägg... Äntiligen kan förlaget som gav ut spelet som gjorde FZ.se till vad det är och skaparna av Warcraft världen ta upp kampen på riktigt med EA som än så länge kan stå där upp på sina miljarde och skratta. Kunde knapp tänka mig ett bättre sammanslag av företag än detta

Medlem
Skrivet av John:

Vivendi kommer att vara den största aktieägaren i det nya företaget. Blizzard är inte Vivendi så som Dice är EA, Blizzard ägs bara av Vivendi.

Ägs bara? På vilket sätt skiljer sig detta från DICE och EA?

Det existerar inga Blizzard-aktier utan de är (var?) helt och hållet ägda av Vivendi (och var tidigare helt och hållet ägda av andra företag).

Inaktiv

Najs.. sen så skriver vissa att Activision är sunkiga och att Blizzard is the shit... spelar ni något annat än WoW?

Själv tycker jag att Blizzards spel är tråkiga pga. deras perfekthet, dom gör inget nytt och inriktar sig mot folk som är nära på hjärndöda och efterblivna (inte för att man behöver vara det för att njuta av dessa spel); det är fakta... t.ex. D2, WC3 och WoW - finns knappt något tänkande spelaren behöver göra - kanske just därför dom blivit så pass stora?... trökigt. Men visst, deras spel håller en jämn o hög kvalité. Men det är vad jag tycker. Call of Duty 1 har gett mig fler minnen än Blizzards alla spel tillsammans.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv
Skrivet av Tpiom:

Lustigt namn.. Men nu har EA i alla fall fått en värdig konkurrent.

Tänkte precis samma sak Hoppas konkurrensen kan bidra till superbra spel!

Medlem

Bra konkurrens mot EA.

Medlem

efter att ha läst FAQ;en verkar det inte så farligt.

Medlem

Jag hade alltid hoppats att Blizzard och Bungie skulle gå samman

Inaktiv

Låter intressant Kanske man kan få se ett grymt fps-mmorpg i framtiden Som jag har längtat efter det

Skriv svar