Activision och Blizzard går samman

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Meller:
Skrivet av Greger:
Skrivet av IceMan:

detta suger!!

nu finns det bara två företag kvar.
EA och detta.

PC världen går imot en dyster tid.

Så som kalla kriget, och jag vet vilka som är goda den här gången iallafall

Länge leve Vivendi och Activison, världens bästa ihopslagning! Dom vill nu göra så att alla världens gamers blir lyckliga, och inte tjäna pengar själva. EA däremot, ojojoj, dom vill bara oss gamers ont, och bara tjäna pengar! Tur att det finns sådana fantastiska företag som Activison, hur skulle vi annars klara oss?

EA = helvetet
Activision Blizzard = himmelen

haha QUOTE!

Rent skitsnack.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Matelm:

Detta är en rätt missledande rubrik och kanske artikel också.

Det är ju trotts allt Activision och Vivendi som går samman. Att Blizzard är en del av vivendi och vivendi ger ut blizzards spel är ju inte samma sak som att blizzard blir en del av Activision.

Med tanke på att Half-life 2 gavs ut av Vivendi (om jag minns rätt) så varför skriver ni inte att valve och activision går samman.

Missförstå mig inte att activision världens största spel distributör som slår ea rätt kraftigt på fingrarna och vivendi med många stora titlar går samman är en jättestor nyhet men som den beskrivs på fz är det lite knepigt och missvisande.

Nu har du fel, läs i tråden innan du postar.

Det är inte Vivendi och Activision som går ihop, det är Vivendi som köper 52% av Activision och slår ihop Vivendi Games och Activision till Activision Blizzard.

Och under AB finns Blizzard, Sierra och massa annat smått och gott.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Struggle:

Quake 2008?

Btw, någon som läste det finstilta!?

"
Q: How will this impact Blizzard's games?
A: This will not impact Blizzard's games. We remain committed to providing the same high-quality game content and support that we always have. Development on Wrath of the Lich King and StarCraft II, as well as on our unannounced games, is continuing as normal.
"

Games? gameS?!? Jag trodde dom bara arbetade på ett oanonserat IP. Kanske e det äntligen diablo 3 med? Man kan ju bara hoppas!

WoW 2. Kommer snart på en konsol nära dej!


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

Medlem

Fett nice med para.

Jag ser många möjligheter iom det här. Men det skulle ju kunna bli konstigheter också, vem vill se titlar som "Guitar Hero: Stars from Draenor"?;)

Så som jag förstår så borde de inte bli skit utav det här utan som sagt att det kommer fram möjligheter.

Möjligt dock att det blir väldigt konstiga mixningar av märken. Men det låter ju lite otroligt. Tror Vivendi tänkte såhär:"Activision tjänar pengar och vi har råd att köpa upp dom" Precis som du skulle tänka om du hade ett gäng miljarder som bara låg å slappade i madrassen och kom på tanken att köpa in dig i nått företag. Pengarna styr. Dock tror jag att dom styr åt rätt håll den här gången.

Time will tell!

Medlem

Närmare Blizzard köper up activision om någe.

Medlem

Det var i alla fall ett sjukt dåligt namn

Inaktiv

Jag blir alltid orolig över sånna här händelser. Jag är inte isatt men jag hoppas verkligne att blizzard fortsätter göra bra spel och inteblir som något slags fabrik för att håva in pengar som Disney och hollywod gör på sin arena.

Medlem
Skrivet av Harpa:
Skrivet av Matelm:

Detta är en rätt missledande rubrik och kanske artikel också.

Det är ju trotts allt Activision och Vivendi som går samman. Att Blizzard är en del av vivendi och vivendi ger ut blizzards spel är ju inte samma sak som att blizzard blir en del av Activision.

Med tanke på att Half-life 2 gavs ut av Vivendi (om jag minns rätt) så varför skriver ni inte att valve och activision går samman.

Missförstå mig inte att activision världens största spel distributör som slår ea rätt kraftigt på fingrarna och vivendi med många stora titlar går samman är en jättestor nyhet men som den beskrivs på fz är det lite knepigt och missvisande.

Nu har du fel, läs i tråden innan du postar.

Det är inte Vivendi och Activision som går ihop, det är Vivendi som köper 52% av Activision och slår ihop Vivendi Games och Activision till Activision Blizzard.

Och under AB finns Blizzard, Sierra och massa annat smått och gott.

Sålänge vivendi games inte bara består av blizzard så är det inte blizzard och activision som slås ihop så rubriken är fortfarande fel.

Vivendi games går samman med activision genom att dom köper aktier i activision för 1.7 miljarder. Dessa pengar blir en del av uppstarten av Activision Blizzard och garanterar vivendi 52% av det nya företaget.

Anledningen till att blizzard nämns är ju för att dom är vivendi games största och mest lönsamma del. Men sierra, sierra online och vivendi games mobile ingår ju också i denna affären.

Medlem
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av Harpa:
Skrivet av Matelm:

Detta är en rätt missledande rubrik och kanske artikel också.

Det är ju trotts allt Activision och Vivendi som går samman. Att Blizzard är en del av vivendi och vivendi ger ut blizzards spel är ju inte samma sak som att blizzard blir en del av Activision.

Med tanke på att Half-life 2 gavs ut av Vivendi (om jag minns rätt) så varför skriver ni inte att valve och activision går samman.

Missförstå mig inte att activision världens största spel distributör som slår ea rätt kraftigt på fingrarna och vivendi med många stora titlar går samman är en jättestor nyhet men som den beskrivs på fz är det lite knepigt och missvisande.

Nu har du fel, läs i tråden innan du postar.

Det är inte Vivendi och Activision som går ihop, det är Vivendi som köper 52% av Activision och slår ihop Vivendi Games och Activision till Activision Blizzard.

Och under AB finns Blizzard, Sierra och massa annat smått och gott.

Sålänge vivendi games inte bara består av blizzard så är det inte blizzard och activision som slås ihop så rubriken är fortfarande fel.

Vivendi games går samman med activision genom att dom köper aktier i activision för 1.7 miljarder. Dessa pengar blir en del av uppstarten av Activision Blizzard och garanterar vivendi 52% av det nya företaget.

Anledningen till att blizzard nämns är ju för att dom är vivendi games största och mest lönsamma del. Men sierra, sierra online och vivendi games mobile ingår ju också i denna affären.

För att klargöra eftersom det hela är lite ihopblandat och att nyheten här på fz är något missvisande: Sierra, Sierra Online och Vivendi Games Mobile kommer att finnas under Activision Publishing som kommer vara en del spelhuset Activision Blizzard - vilket är f.d Activision.

Blizzard, däremot, kommer fortfarande att heta Blizzard Entertainment, inc (troligtvis för att det har ett så pass starkt eget varumärke, Ford bytte ju inte namn på Volvo när det köpet gick igenom) och blir en division av Activision Blizzard precis som det tidigare varit en division av Vivendi Games - de har kvar sin gamla personal, sina gamla lokaler och sin gamla spelfilosofi.
pressrelase blizzard faq

Medlem

Äntligen kom de på det. Två givande koncept blir ett ännu mer lyckat.

Guitar Hero + Priest (World of Warcraft) = Minstrel (LotR: O)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

vidde vad jag sagt under några sidor typ.

och mammamu, det jag menade med fel var att det inte är "moderbolaget" vivendi och activision som går ihop, eller att activision köper nåt, det är "moderbolaget" vivendi som köper upp activision.

så ja, titeln är helt fel.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv

Q: If Activision Blizzard is a public company, does that mean I'll now be able to buy stock in Blizzard?
A: Activision will be renamed Activision Blizzard, Inc and will continue to be a publicly listed company traded on NASDAQ. You will be able to buy stock in the combined company.

YES jag ska äga blizz-act aktier

Medlem

Det ska bli intressant att se vad det kommer bli av det här!

Medlem

f*n vad skönt att TV-spels oh Pc-spels marknaden börjar ta fart. detta är väldigt positivt enligt mig, att dom slår sig ihop, kan bara göra båda företagen starkare. Spel är framtidens underhållning och jag tror det börjar bli allmänt accepterat som det nu.


signatur

Gamertag = PiGGe88swe
beroende av supreme commander

Inaktiv

det är ju inte så bra om så många går ihop.
hellre mångfald än enfald.
tror det blir mycke mer kreativt när det finns många företag som tänker olika än några få som tjänar pengar på upprepningar.

Medlem
Skrivet av Meller:
Skrivet av Greger:
Skrivet av IceMan:

detta suger!!

nu finns det bara två företag kvar.
EA och detta.

PC världen går imot en dyster tid.

Så som kalla kriget, och jag vet vilka som är goda den här gången iallafall

Länge leve Vivendi och Activison, världens bästa ihopslagning! Dom vill nu göra så att alla världens gamers blir lyckliga, och inte tjäna pengar själva. EA däremot, ojojoj, dom vill bara oss gamers ont, och bara tjäna pengar! Tur att det finns sådana fantastiska företag som Activison, hur skulle vi annars klara oss?

EA = helvetet
Activision Blizzard = himmelen

Alla företag vill tjäna pengar, och det är väl knappast raketfysik att pengar = möjligheter

Så att säga att AB (jävlar att aftonbladet har samma förkortning :evil: ) inte vill tjäna pengar och bara vill gott är rent skitsnack, men det är bra att blizzard får mer pengar att röra sig med, mer folk som jobbar = kan gå snabbare att få fram spelen, fast samma kvalitet


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Skriv svar