Nystartad utvecklare ska göra Bioshock 2

Robot
Medlem
Nystartad utvecklare ska göra Bioshock 2

anar misslyckande. bättre om de arbetar på något nytt .. __shock lir

Medlem

Well ska väl inte dömma innan man fått mer info om spelet, men lite orolig blir man :/

Medlem

Kevin Levine gjorde ett väldans bra jobb med System Shock 2 samt även Bioshock så utan honom så tror jag det går helt klart sämre.

Inaktiv

Flopp.


signatur

War never changes.

Inaktiv

Jadu, blir intressant att följa.
Bara dom får tid så tror jag det kan bli bra.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

ahh mjo nytt system shock skulle äga.. dock tror ja nog att männen bakom bioshock kan slå även med en uppföljare till det helt klart.. systemshock ligger dock varmt om hjärtat på mig

Medlem

ja har ett bra namn för deras studio irrational games


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Man ska inte hoppas för mycket... Tänker inte vara förväntansfull denna gången. Gjorde det misstaget med kane and lynch.

Medlem

Ken är en jävla sell-out, bra att de lämnar, lär ju knappast bli sämre än BioShock som var riktigt dåligt jämfört med SS2..


signatur
Medlem

bioshock var sketbra ju :<

Inaktiv

Helt sjukt att folk alla redan dömer ut BioShock 2, på exakt samma sätt som alla satt och dömde ut Half-Life 2 när det tillkännagavs: "Nä, det kommer bara bli en dålig uppföljare...blablabla, ingenting slår Half-Life 1 blablabla och detta kan jag säga utan att ens veta något om HL2 blablabla".

Det är trots allt folket från gamla anrika Looking Glass vi pratar om, och att sitta och döma ut deras kreationer innan de ens hunnit börja är för mig mycket märkligt.

Jag är i alla fall övertygad om att BioShock 2 har en alldeles underbar handling och känsla att bygga vidare på sen 1an, och jag är alldeles övertygad om att BioShock 2 kommer tvinga diverse människor här att äta upp varenda ord de yttrat om och om igen....


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

Ken gjorde nog rätt i att skala ner från komplexiteten från SS2. Så här skrev han på ttlg.com

"In terms of the "dumbing down" of Bioshock, I'm the guy to blame if it wasn't your cup of tea. 2k was onboard for the design, but they didnt' force it down our throats by any stretch of the imagination. I I believe we succeeded at that. I completely accept and understand why many people here wouldn't like the game. I imagine my goals are somehwhat divergent from some people on this board: I wanted to make a game that would make it possible to get more games like this funded and be a benefit to the careers of the young men and women who made it."

ttlg.com är platsen där de flesta hardcore fansen hänger runt, så de är svåra eller närmast omöjliga att få nöjda

Bioshock blev ju en försäljningssuccé så kanske kommer det fler liknande spel nu, förhoppningsvis lite mer hardcore dock.

Nästa vecka dags att spela igenom igen, när widescreen fungerar som det ska samt fler plasmider..

oan
Medlem

tvåan kanske blir ok och förhoppningsvis bättre eftersom ettan mest var ok... bättre än mycket annat på marknaden, men tyvärr långt ifrån perfekt.

Medlem

Då kan man hoppas på ett SS3 kanske


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Hmm både bioshock 2 och ett nytt x-com låter ju underbart. Hoppas bara inte att X-Com spelet blir något lamt FPS eller liknande utan håller sig till de äldre spelen.

Bioshock 2 kommer nog tyvärr ej bli lika bra som ettan, hade hoppats på ett nytt system shock istället då det känns mer troligt att det skulle ha en uppföljare.

Medlem

Bioshock är slut.
En uppföljare skulle bara förstöra Bioshocks rykte.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Då kan man hoppas på ett SS3 kanske

Med tanke på att större delen av System Shock-licensen ägs av EA och resten är uppsplittrat (så att ingen riktigt vet vem som äger det) så är det nog inte troligt..


signatur
Medlem
Skrivet av Katana:

bioshock var sketbra ju :<

Sketbra jämfört med Doom3 kanske, men inte jämfört med deras tidigare, te.x System Shock eller Underworld-serien.. Nerdummat för konsolfolk FTL..


signatur
Medlem

Bioshock var bra!

Bioshock två måste ju bli en prequel med tanke på slutet i 1an...

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Då kan man hoppas på ett SS3 kanske

Det gör man

Medlem

Jag skulle personligen föredra System Shock 3..Till skillnad från Bioshock så hade SS2 ett sånt där "Sequel Garanteed" slut :).

Medlem

Äger inte studion som gjorde Bioshock rättigheterna till spel "serien"?


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Kevin Levine gjorde ett väldans bra jobb med System Shock 2 samt även Bioshock så utan honom så tror jag det går helt klart sämre.

Kevin?
Vad exakt gjorde Ken som var så bra på System Shock 2? Vet du ens vad han gör?

Är det någon som ska ha cred för ss2 så är det Jonathan Chey, Scott Blinn och Matt Boynton.

Sluta häng upp er på Ken, han skriver lama såpastorys och är så otroligt överskattad.

För att inte nämna att han även helt egenhändigt förstörde världens bästa IP, Tribes, med skitspelet Tribes : Vengeance.


signatur

---
Boo!

Medlem
Skrivet av ElyziuM:

Äger inte studion som gjorde Bioshock rättigheterna till spel "serien"?

Väldigt sällan, förläggare äger rättigheter. Då "studion" i fråga numera ägs av 2K så spelar det mindre roll vem som äger rättigheterna


signatur

---
Boo!

Medlem

Hörde jag X-Com?!?!?!!

Måtte det bli bättre en den sketna kopian "UFO: Extraterrestrials" som tjeckerna knåpade ihop i år.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

1
Skriv svar