Team Culinar - armékäk till DH-folket

Robot
Team Culinar - armékäk till DH-folket
Medlem
Team Culinar - armékäk till DH-folket

själv åt man död man finger som man brukar kalla det i armén, så den mat ni fick i er är rena drömmen


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Tacka vet jag pizzerian lite längre bort från DH (ej sibylla men samma gata), kan rekommendera dels pizzorna där men även den vanliga maten. Fick en schnitzel som säkert var 30x30 cm (lika stor som tallriken) samt en pommes i en skål bredvid och sen skölja ner det med en iskall cider eller öl. Fy fan vad man blev mätt.

Sista dagen i sommras blev det BlacknWhite, smaskens


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Ja fyfan, om man fick käka sånt här regelbundet hade ju definitivt lumpen varit en angenämare upplevelse =P

Medlem

asså den där maten var ju lyxig för att vara försvarets... herregud. Sej i tomatsås säger jag bara.. brrr..

Medlem

Jag tycker deras pastasallad var asgod när den kom i plastförpackningen, råfräsh och då var det också kyckling bitar i den, inte som den ni käkar på bilderna - skivad skinka. Jag fick tom. skivad korv i min pastasallad på lördag kvällen/natten.

I övrigt så tycker jag det varit grymmt mkt bättre käk på DH denna vinter - Bra initiativ! Man kan ju säga att magen tackade mig när jag kom hem, att jag inte mosat i mig massa ångkokta hamburgare som tidigare DH.

Medlem

Hah, sej i tomatsås äger typ... jag tycker den där Tomas verkar vara riktigt negativ dock


signatur

Johan Pilestedt

Inaktiv

kall pyttipanna guldburk skojar man inte bort en smak man aldrig glömmer. lite skillnad på den mat man får ute i fält och den som ges på förbandsplats.

Medlem

Deras hamburgare var ju inte allt för friska heller...

Inaktiv

Jag har en bror som är kock i armén på ett fartyg, var och hälsade på honom för några veckor sedan. Dom har skitbra mat ju! Mycket gott!

Medlem
Skrivet av Kibb:

Jag har en bror som är kock i armén på ett fartyg, var och hälsade på honom för några veckor sedan. Dom har skitbra mat ju! Mycket gott!

Kan ju bero på att det var på en båt oxh inte ett tält mitt ute i ingenmansland!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv

Jo men jag ser inte varför mat inte skulle smaka lika bra ute i ett tält som i en båt, och kom nu inte och säg att dom inte har köks-plattor i sitt lilla tält. För det har dom säkerligen dom små kockarna. Men förvisso..

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Kibb:

Jag har en bror som är kock i armén på ett fartyg, var och hälsade på honom för några veckor sedan. Dom har skitbra mat ju! Mycket gott!

Kan ju bero på att det var på en båt oxh inte ett tält mitt ute i ingenmansland!

Gjorde aldrig lumpen själv, men har inte flottan bättre krubb överlag än armén?

Medlem
Skrivet av Kibb:

Jag har en bror som är kock i armén på ett fartyg, var och hälsade på honom för några veckor sedan. Dom har skitbra mat ju! Mycket gott!

Sen när hade armén fartyg?


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Varför säljer de inte bara lite guldburkar från 70 talet för en femma styck eller nått, hade säkert gått hem

Tycker de mesta där var helt okej när man satt ute i skogen å frös å var svinhungrig, förutom den hemska lappkojsen då! Koka me lite vatten så ser den ut, och smakar som spya.. fyfaaaan!
Död mans finger å raviolin å de var ju helt ok, fast man var tvungen att äta de kallt ibland

Medlem

Ni borde testat thai woken. den var många gånger godare än den pasta versionen.
pasta salladen fanns även den i två versioner.

sen är det klart att flottan hade bättre käk än armen.
speciellt dom större fartygen där det fanns flera kockar.


signatur

Signalmatros på HMS Visborg

Medlem
Skrivet av Eschricht:

Deras hamburgare var ju inte allt för friska heller...

kan du utveckla det lite ?
provade nämnligen deras burgare på lördagen och några timmar senare spydde jag hinkvis med ränneskita vill gärna anmälla dom ifal de matförgiftat mig

Medlem

Hamburgarna va helt ok Saknade tomat bara.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

1
Skriv svar