Fortsatta 360-framgångar i USA, Sony tystlåtna

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av norado:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av WarpGuN:

lustigt? lolboxen har ju varit ute längre än ps3, varje snorunge äger en.

Borde inte ps3an sälja bättre/vara mer framgångsrik om redan alla snorungar har lolboxen? Förstår inte riktigt din logik.

360 har funnits ett helt år längre än PS3. Därför är det fler 360-ägare än PS3-ägare där ute. Vad är det med hans logik du inte förstår?

Han säger ju att varje snorunge redan äger en, varför säljer då 360 bättre än ps3an när alla snorungar redan äger en 360? Det är ju det hela nyheten handlar om -.- Så förstår inte vad att den har varit ute ett år längre har med försäljningen av konsolerna att göra, borde inte ps3an sälja bättre då eftersom den är nyare och fräschare? Tycker ni båda är ute och cyklar om ni menar samma sak ;p

Om alla dina polare hade en 360 och spelade tillsammans och förklarade hur kul det var, skulle inte du då också köpa en?

Medlem

XBOX 360 för alla multiplattform (Assassins Creed, COD4) och de exklusiva (GOW, Mass Effect t.ex.)

PS3 för de exklusiva: MGS4, Uncharted osv...

Om jag var tvungen att välja skulle jag valt PS3 bara för att de som gjorde ICO och SOTC kommer göra spel till den. Jag bara MÅSTE spela deras spel, kosta vad det vill.

Föresten är det ett plus att man kan modifiera firmwaren på sin XBOX 360 men ett minus att den har fet strömgrejs och låter mycket.

Minus på hela kalabaliken för att man måste ha massa olika kontroller hemma.

Mario Sunshine verkar vara så otroligt bra men skulle aldrig ha mer än 2 konsoller hemma pga att de alla behöver kablar inkopplade.

Medlem

Heh, småfnittrar åt de som svarade XBOX och Wii på röstningen. Fanboys!


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Äsch jag tror alla fall på ps3n om vi snackar framtid, den har bluray och vänta några år så ska det fan komma några kanon spel, lolboxen som har en stackars högljud sket dvd lär knappast klara sig när dom riktigt seriösa grymma spelen lär dra nytta av 50gb då blir in herr gates så kaxig längre.

Hehe bensin på elden: "Rykte: Blu-Ray till Xbox 360
I förra veckan ska Microsofts marknadschef Peter Moore ha berättat för den japanska sajten ITmedia att Microsoft håller på att utveckla en Blu-Ray-spelare till Xbox 360 som ska släppas i staterna innan jul. Spelaren kopplas precis som HD-motsvarigheten in i USB-porten på din Xbox 360. "Att kunna koppla in både en HD DVD- och en Blu-Ray-spelare ger Xbox 360 ett försprång gentemot Playstation 3 som är låst till bara Blu-Ray-formatet" säger Moore."


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av Keasar:

Heh, småfnittrar åt de som svarade XBOX och Wii på röstningen. Fanboys!

Är man fanboy så fort man väljer någon av dem så bör ju du också vara en om du valde någon


signatur

Retro.

Inaktiv
Skrivet av Birchoff:

Om alla dina polare hade en 360 och spelade tillsammans och förklarade hur kul det var, skulle inte du då också köpa en?

En gamer skulle defenitivt inte göra det.

Alla vet att svensson har börjat att spela spel, framför allt The Sims och liknande. Och dessa spelare har blivit synonymt med xbox 360. Tror att det var detta han syftade på.
Dvs. om du har ett liv bredvid PC/TV-spel, så räknas du sannolikt till svensson spelarna såtillvida du inte har vunnit två eller fler tävligar eller blivit rankad bland de tio bästa spelarna/klanerna i världen, i ett spel eller fler.

Där exempelvis jag uppfyller alla tre kriterierna


signatur

payin' the bills with my mad programming skills

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

Äsch jag tror alla fall på ps3n om vi snackar framtid, den har bluray och vänta några år så ska det fan komma några kanon spel, lolboxen som har en stackars högljud sket dvd lär knappast klara sig när dom riktigt seriösa grymma spelen lär dra nytta av 50gb då blir in herr gates så kaxig längre.

mm och vi alla sitter å väntar på sonys fantastiska spel som ska visa oss framtiden ungefär.. För det var väl inte heavenly sword å lair ? Finfal fantasy typ 2009 ;/ ?

Och när faen kommer spelen nyttja 50gig med vettigt innehåll? Sen är det inte hela världen om man får lyfta på röven och byta skiva om det skulle bli på det sättet.

Inaktiv
Skrivet av bleak:
Skrivet av SWEBarb:

Äsch jag tror alla fall på ps3n om vi snackar framtid, den har bluray och vänta några år så ska det fan komma några kanon spel, lolboxen som har en stackars högljud sket dvd lär knappast klara sig när dom riktigt seriösa grymma spelen lär dra nytta av 50gb då blir in herr gates så kaxig längre.

mm och vi alla sitter å väntar på sonys fantastiska spel som ska visa oss framtiden ungefär.. För det var väl inte heavenly sword å lair ? Finfal fantasy typ 2009 ;/ ?

Och när faen kommer spelen nyttja 50gig med vettigt innehåll? Sen är det inte hela världen om man får lyfta på röven och byta skiva om det skulle bli på det sättet.

Va? Gears of war eller bioshock är inte exklusiva.. heller inte bra. Det enda konsollspel som 360 har är väl mass effect och det funkar nog bättre och är snyggare på PC precis som Gears of War var.
Fall of Man Resistance var väl nummer 1 till PS3ans release, sen kom motorstorm av bara farten. Nu kommer det så många exklusiva så man har tappat räkningen. Heavenly Sword, Grand Turismo 5, Jack and Dexter The Lost Frontier, Killzone 3, Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction, Warhawk, God of War 3, Shadow of the Colossus 2, Uncharted, Tekken 5, Folklore, Eye of Judgement, Final Fantasy har haft samma datum hela tiden, 2008. Det bli förmodligen ett av många spel som tar stor plats på BDisken. 7.1 ljud (HDTV standard) tar en stor plats har jag hört. Bland mycket mycket annat smått å gott.
Fast en sak stämmer, Xbox 360 är nu.. PS3an är från nu och framöver. En ny box behövs för att kunna mäta sig. Ja, just det se till att ha fler än 1 spel till releasen bara.
Tack för mig *asg*

Edit: Nää gud så omoget.. nästan så att jag ångrar mig.. varför kan man inte ta bort inlägg?


signatur

payin' the bills with my mad programming skills

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av SWEBarb:

Äsch jag tror alla fall på ps3n om vi snackar framtid, den har bluray och vänta några år så ska det fan komma några kanon spel, lolboxen som har en stackars högljud sket dvd lär knappast klara sig när dom riktigt seriösa grymma spelen lär dra nytta av 50gb då blir in herr gates så kaxig längre.

mm och vi alla sitter å väntar på sonys fantastiska spel som ska visa oss framtiden ungefär.. För det var väl inte heavenly sword å lair ? Finfal fantasy typ 2009 ;/ ?

http://www.gametrailers.com/player/28090.html
citat"best looking console game out there"


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Seb
Medlem
Skrivet av Xarvaz:

Jag kan fortfarande inte förstå varför så många PS3-fanboys inte kan acceptera att PS3an har seriösa problem när precis allt pekar på det. Ja de kommer antagligen lösas men jag tror att de då kommer ha en ny Xbox att bita i. Men de är såklart bara spekulationer.

Personligen imponerar inte PS3 på mig. inte ens prestandan är särskillt speciell. Bara korkad i mina ögon.....

Vilka problem är det den har? Förutom att den inte säljer så bra i USA?

Medlem
Skrivet av wobbla:

sluta o gnäll & köp alla 3 konsolerna ...

3x så roligare

Håller fullständigt med då får man ju ta del av alla gosaker

Nu har jag Xbox, PS2 och GC och ångrar inte en sekund att jag köpt alla tre för jag har haft fruktansvärt roligt med allihopa ingen har egentligen var varit sämre eller bättre utan varje konsol har sina unika spel.

Förut var jag en sån här som hade det ena eller det andra aldrig båda men ändå måste man ju skaffa den andra för det kommer alltid nått spel som man vill ha till den. Och när man väl har den så upptäcker man en massa andra godsaker till den också. Under PSX och N64 tiden så hade jag N64 i tre omgångar och PSX i tre omgångar och det är lika bra att man har allihopa för det släpps alltid nått bra som man vill ha.

Så det är lika bra att sluta vara så fruktansvärt partisk till en konsol för alla konsoler är bra konsoler punkt.

Medlem
Skrivet av LyktstolpeN:
Skrivet av wobbla:

sluta o gnäll & köp alla 3 konsolerna ...

3x så roligare

Man köper dem inte.. Man vinner dem

Tja det går ju det med


signatur

42

Medlem
Skrivet av L1ightF00t_:

alla konsoller har sina svagheter, personligen så har jag ingen andledning till att köpa en.. tex 360, då min dator kan göra allt den kan och mycket mer.

PC äger allt

Word på det.


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

Enda anledningen att köpa konsoll är väl för dom konsoll-exklusiva spelen man vill åt? Annars är det väl bara fighting spel som är bättre/finns tillgängligt till konsoll vad jag vet. Utöver det är det PC all the way baby. Jag är glad att Gears kom till PC tillslut, hade det inte det skulle jag nog köpt en 360 ändå...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

Enda anledningen att köpa konsoll är väl för dom konsoll-exklusiva spelen man vill åt? Annars är det väl bara fighting spel som är bättre/finns tillgängligt till konsoll vad jag vet. Utöver det är det PC all the way baby. Jag är glad att Gears kom till PC tillslut, hade det inte det skulle jag nog köpt en 360 ändå...

Plattform, Äventyr, Action, Racing allt är bättre till konsol. Det enda PC är bättre på så är det FPS annars är konsol bättre på allt, annars är det ingen spelkänsla när det PC.

Jo Strategi och MMO rpg men dom två spelar man ju ändå inte.

Medlem

Det enda jobbiga med att ha alla tre är att en velpelle som jag aldrig kan bestämma mig för vilken version av spelen jag ska köpa.

Medlem

Wii har minst intressanta spel för min del, så jag röstade på den.

Jag köper konsol efter vilka spel som kommer till den, och eftersom jag är ett MGS- fan blir PS3 mitt val av konsol. Dessutom kommer GT5 och GTA IV till den också, så det är ett tillräckligt starkt köpargument för min del.

Inaktiv
Skrivet av Jühan:
Skrivet av Laxen:

Enda anledningen att köpa konsoll är väl för dom konsoll-exklusiva spelen man vill åt? Annars är det väl bara fighting spel som är bättre/finns tillgängligt till konsoll vad jag vet. Utöver det är det PC all the way baby. Jag är glad att Gears kom till PC tillslut, hade det inte det skulle jag nog köpt en 360 ändå...

Plattform, Äventyr, Action, Racing allt är bättre till konsol. Det enda PC är bättre på så är det FPS annars är konsol bättre på allt, annars är det ingen spelkänsla när det PC.

Jo Strategi och MMO rpg men dom två spelar man ju ändå inte.

håller med.. tex SKATE skulle aldrig funka på pc, lr fifa.. lr ja.. typ det mesta. Förutom då vissa rollspel och fps

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:
Skrivet av ElyziuM:

...dock så hatar jag Wii och hoppas att nintendo gör som Sega och går över till göra enbart spel...

Hur kan man hata Wii? Har du verkligen spelat på en Wii?

Jag hatar/älskar inte någon av konsolerna. Ingen av dem är perfekt.

PS3 har prestandan och potentialen att kunna bli något stort... Wii har den revolutionerande kontrollen... XBOX 360 har "som-handen-i-handsken-kontrollen"...

Faen om något snille kunde kombinera detta...

Jag har spelat Wii, kontrollerna var underhållande 10min, sedan ville man ha en riktig dosa i handen.
Wii kontrollen är inte revolutionerande.
Wii är en konsol med "kass" grafik och mediokra spel.
Enda jag skulle vilja spela på Wii är det nya Mario (jag gillar platforms spel ), iaf testa det, som tur är har jag en polare med en chippad Wii så jag kan nog testa det en snabbis för han lirar aldrig på sin Wii.

PS3 har för lite minne vad jag vet för att klå 360 rent i grafik (PS3 har 256mb minne) så dom ligger på rätt lika atm, resten av hårdvaran är tydligen "bättre" men med det minnet så kan dom inte fläska på så mycket som dom skulle vilja i grafik.
Kontrollen är skön med L2/R2 knapparna är oduglig att ha i shooters och "racing"-spel.
Men PS3 har vissa spel jag bara måste spela (dom flest har inte kommit ännu).

360 Har helt enkelt för lite lagrings minne (DVD) på skivorna, vill inte en spekulera i vad dom tvingas ta bort men det är ju aldrig en bra grej att ta bort material ur ett spel för få det att få plats.
360 har 512Mb minne men grafikortet har bara 10mb och delar minne med main minnet (vad jag läst).
Men den har über kontrollen som inte har nån rörelse sensor i sig vilket är as bra, jag vill inte vifta/tilta kontroller när man spelar.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

PS3an har 512. 256 grafik/256 ram.

Medlem
Skrivet av Jühan:

PS3an har 512. 256 grafik/256 ram.

PS3:
[i]the PlayStation 3 has 256 MB of XDR main memory and 256 MB of GDDR3 video memory for the RSX[/i]
256Mb grafik minne kan du inte använda som "riktigt" minne.

Xbox 360:
[i]Graphics processing is handled by the ATI Xenos which has 10 MB of embedded eDRAM. Its main memory pool is 512 MB in size.[/i]
Den lånar minne från main minnet, så mycket som det behövs.
Så behöver den bara 100Mb så har den fortfarande ca 400Mb kvar vilket PS3 inte har

Assasins Creed stötte på problem på PS3 för dom fick inte minnet att räcka medans på 360 så fick dom inte plats med spelet på en DVD (hur dom läste det vet jag inte).

Dom klara flaskhalsarna i både 360 och PS3 är minnena vilket är ett löjligt problem, förstår inte varför dom öser in 1-2Gb minne i dom redan från början?
Overkill? spela roll, då finns det minne så det räcker, jag betalar gärna för den där extra summan som blir av mer ram.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem
Skrivet av ElyziuM:
Skrivet av Jühan:

PS3an har 512. 256 grafik/256 ram.

PS3:
[i]the PlayStation 3 has 256 MB of XDR main memory and 256 MB of GDDR3 video memory for the RSX[/i]
256Mb grafik minne kan du inte använda som "riktigt" minne.

Xbox 360:
[i]Graphics processing is handled by the ATI Xenos which has 10 MB of embedded eDRAM. Its main memory pool is 512 MB in size.[/i]
Den lånar minne från main minnet, så mycket som det behövs.
Så behöver den bara 100Mb så har den fortfarande ca 400Mb kvar vilket PS3 inte har

Assasins Creed stötte på problem på PS3 för dom fick inte minnet att räcka medans på 360 så fick dom inte plats med spelet på en DVD (hur dom läste det vet jag inte).

Dom klara flaskhalsarna i både 360 och PS3 är minnena vilket är ett löjligt problem, förstår inte varför dom öser in 1-2Gb minne i dom redan från början?
Overkill? spela roll, då finns det minne så det räcker, jag betalar gärna för den där extra summan som blir av mer ram.

Okej det visste jag inte, trodde utvecklarna kunde använda grafik minnet som vanligt minne.

Håller fullständigt med, fattar inte heller varför dom inte stoppade in 1 gb medans dom ändå höll på. Minne är ju så pass billigt.

Inaktiv
Skrivet av ElyziuM:

PS3:
[i]the PlayStation 3 has 256 MB of XDR main memory and 256 MB of GDDR3 video memory for the RSX[/i]
256Mb grafik minne kan du inte använda som "riktigt" minne.

Xbox 360:
[i]Graphics processing is handled by the ATI Xenos which has 10 MB of embedded eDRAM. Its main memory pool is 512 MB in size.[/i]
Den lånar minne från main minnet, så mycket som det behövs.
Så behöver den bara 100Mb så har den fortfarande ca 400Mb kvar vilket PS3 inte har

Dom klara flaskhalsarna i både 360 och PS3 är minnena vilket är ett löjligt problem, förstår inte varför dom öser in 1-2Gb minne i dom redan från början?
Overkill? spela roll, då finns det minne så det räcker, jag betalar gärna för den där extra summan som blir av mer ram.

Nu förstår jag inte riktigt.. Xbox 360 GPU hanterar 256MB GDDR3.
Då systemminnet (XDR DRAM) är större hos PS3an, ges deras 1.8 TFLOPS Cell processor möjlighet att avlasta GPUn med det mesta. Ljud, video, kartor etc. Det är där som deras esse ligger, att samarbetet funkar utmärkt mellan processorerna.
Den utformningen av minnet gör också att 3an läser in ny data snabbare och kan således använda sig av den modellen de har. Till motsats för 360ns variant som förutsätter mycket GDDR. Varför den har så lite kan jag inte svara på. Den kanske bara börjar bli gammal?


signatur

payin' the bills with my mad programming skills

Medlem
Skrivet av Soilbleed:

Nu förstår jag inte riktigt.. Xbox 360 GPU hanterar 256MB GDDR3.
Då systemminnet (XDR DRAM) är större hos PS3an, ges deras 1.8 TFLOPS Cell processor möjlighet att avlasta GPUn med det mesta. Ljud, video, kartor etc. Det är där som deras esse ligger, att samarbetet funkar utmärkt mellan processorerna.
Den utformningen av minnet gör också att 3an läser in ny data snabbare och kan således använda sig av den modellen de har. Till motsats för 360ns variant som förutsätter mycket GDDR. Varför den har så lite kan jag inte svara på. Den kanske bara börjar bli gammal?

PS3an har som sagt ett bättre upp lägg för processera allt snabbare när GPU och CPU sammarbetar bättre men ibland behövs det helt enkelt mer system minne.
Om jag förstår spel utvecklarnas syn på konsoler.

Åter igen, varför satte dom inte in 1Gb när dom lanserade dom?


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Inaktiv
Skrivet av ElyziuM:

Åter igen, varför satte dom inte in 1Gb när dom lanserade dom?

Jadu, jag håller med det är väl ganska snålt tilltaget med minne på konsollerna kanske?!
Jag vill inte påstå att RAMen som används i konsoller är direkt billiga.
Det kom ett par bra 1GB DDR3 minnen häromdagen och jag läste på "tomshardwarestore.com" (orkar inte leta upp) där de beskrev mängden data genom anslutningen, som 12GB/s (eller liknande.)
På tex. 360n så är den siffran 22,4GB/s. Så det är ju liksom inte en sån man sätter i PCn direkt heller. Jag är beredd att skylla allt på utvecklarna faktiskt. Om det överhuvudtaget finns några problem..
Det finns ju postkassörer som inte vet hur mycket ett frimärke kostar

Edit: tomshardware.com


signatur

payin' the bills with my mad programming skills

Medlem

Vetifan va man ska skaffa sig sen nästa år, känns som om det får bli någon när man inte behöver sin gamla xbox längre när man köper en HEPC.
Xbox 360 låter ju som ett hus och man måste betala för Live, dock kan man kopiera spel utan problem.
PS3 är dock en grym konsol hårdvarumässigt med gratis online-multiplayer, dock måste man köpa svindyra spel samt att PS3an kostar som fan.
Och Wiin är ju både billig o duglig att tanka spel till, men så finns där dock inte så många vettiga spel och grafiken o finesserna är inte maximala.
Får väl hoppas att dom löst Xbox360n oljudsproblem samt nätagget innan man ska bege sig för att köpa.

Och notering till er, börja inte bråka om hårdvarumässigt mellan Xbox360 & Playstation 3. Det kommer bara bli pinsamt i slutänden. Det är inte vanliga datorer, dom funkar inte som vanliga datorer och hårdvaran mellan konsolerna är därför oerhört svåra att jämföra. Just face it. Och ingen här har väl kunskaperna om vad egentligen som krävs för att programmera spel till konsoler. Anledningen att man måste ha jätte jumbo dumbo CPU & GFX m.m. till PC är pga att dom inte kan göra det mer "hårdvaru-effektivt" på PCs, just pga av att alla har olika saker i sina datorer. Det kan man göra på konsoler och alla desa rykten om att Xbox360s dvd inte räcker till eller att PS3an har för lite grafikminne, allt sånt e BS. Det är bara utvecklare som vill ha lite 15min-in-highlights. DVDn kommer räcka i 4-5år till och PS3ans minne är inte för litet. Thats it!

Inaktiv

Och hör sen!

Jag tror de flesta vet att det förhåller sig så, det är ju lite kul att bråka om konsollerna också, det ingår liksom i priset på något sätt.
Exempelvis som att 360 är en äldre maskin, det går ju inte att komma ifrån ^^

Men en sak håller jag inte med om.
Marknaden vill ju ha oss till HD format, tror du verkligen att vi står emot så länge till?


signatur

payin' the bills with my mad programming skills

Medlem
Skrivet av Soilbleed:

Och hör sen!

Jag tror de flesta vet att det förhåller sig så, det är ju lite kul att bråka om konsollerna också, det ingår liksom i priset på något sätt.
Exempelvis som att 360 är en äldre maskin, det går ju inte att komma ifrån ^^

Men en sak håller jag inte med om.
Marknaden vill ju ha oss till HD format, tror du verkligen att vi står emot så länge till?

Att 360:n är äldre behöver inte betyda att teknologin är äldre, bara att de lyckades knö ut den på marknaden tidigare.

Inaktiv
Skrivet av Schtraider:
Skrivet av Soilbleed:

Och hör sen!

Jag tror de flesta vet att det förhåller sig så, det är ju lite kul att bråka om konsollerna också, det ingår liksom i priset på något sätt.
Exempelvis som att 360 är en äldre maskin, det går ju inte att komma ifrån ^^

Men en sak håller jag inte med om.
Marknaden vill ju ha oss till HD format, tror du verkligen att vi står emot så länge till?

Att 360:n är äldre behöver inte betyda att teknologin är äldre, bara att de lyckades knö ut den på marknaden tidigare.

Som du såg så fiskade jag bara, så jag antar att du gör desamma... men nä, det behöver inte betyda det.
Samtidigt så är uppbyggnaden av 360 så lätt och bekväm så den kunde lika gärna ha haft Coop Forum stämpeln på sig, i stället för Microsoft.
Det är ofta de enkla lösningarna..


signatur

payin' the bills with my mad programming skills

123
Skriv svar