Dreamhack sätter världsrekord

Robot
Medlem
Dreamhack sätter världsrekord

Är de inte rekord varje år?

Inaktiv

typ Nån gång måste jag ta mig dit

Medlem

Bra jobbat alla där nere


signatur

Spelburk: Rampage Formula, 8GB Dominator PC8500, Q5500@3.8GHz, GTX295, 5TB HDD, 22" Samsung, Xonar D2X. [Lian Li A71B]

Inaktiv

Bor ju precis där :S Lite smockat vid den här tiden av året, och på sommarn då förstås

Bra jobbat DH!

Inaktiv

That's a lot of nerds...

Inaktiv

wow! kanske skulle varit värt att vara där.

Medlem

Som ett liten kommun med datorer, i en och samma byggnad.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Inaktiv

ca 90 % av dom är nog oskulder eller moderater

Inaktiv
Skrivet av Ericzeppe52:

ca 90 % av dom är nog oskulder eller moderater

Vad baserar du det på?

Oskulder kan jag förstå, men sammanhanget med moderater!?

Inaktiv
Skrivet av Alcr:
Skrivet av Ericzeppe52:

ca 90 % av dom är nog oskulder eller moderater

Vad baserar du det på?

Oskulder kan jag förstå, men sammanhanget med moderater!?

Baserat från en personlighetsundersökning från Karolinska institutet, där 90 % av de tillfrågade moderaterna hade aldrig varit intima med en kvinna. Resten va homosexuella

Medlem
Medlem
Skrivet av Ericzeppe52:
Skrivet av Alcr:
Skrivet av Ericzeppe52:

ca 90 % av dom är nog oskulder eller moderater

Vad baserar du det på?

Oskulder kan jag förstå, men sammanhanget med moderater!?

Baserat från en personlighetsundersökning från Karolinska institutet, där 90 % av de tillfrågade moderaterna hade aldrig varit intima med en kvinna. Resten va homosexuella

hahahaha!


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

Medlem

Att lilla Sverige kan vara störst på en sån sak. Borde väl inte vara så svårt att trycka in mer folk på Lan i ett land med fler människor @ mindre yta

Medlem

Jo, trevligt LAN och så. Men en stor miss att man endast kan LANa med sin egen rad.

Medlem

Grattis!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Undrar enormt vad deras elräkning blir på de 4 dagarna ^^.

Medlem

Dreamtale: Va?
Man kan väl "LANa" med vem som helst på hela Dreamhack?
Annars ser jag det lite svårt, om inte varje rad ha ett eget modem mot internet, kunna spela spel mot varandra t.ex vid DHs Counterstrike-tävling m.m.
Klart som fan man kan koppla upp sig mot alla på hela DH, vilken rad man än sitter på.

Medlem

Mugimugi: Inte så svårt att räkna ut, bara jag som e dålig på fysik.
Men blir ju 600watt per dator och timme(av 4dagar), gånger 10000datorer och den dividerat på elkostnaden TYP.
Nu kanske det är något jag glömmer, som t.ex att elen inte räknas i watt o liknande. Men men... Ska inte vara så svårt om man är lite insatt i hela el-grejset, det var aldrig min starka sida under min skolgång.

Snabbt räknat, så blir det 567miljoner watt under 4dagar om man räknar på att dom är igång dygnet runt, vilket inte är sant. Men så får man räkna skärm samt att DH själva ha en massa kringutrustning som man kan räkna med i dom 600W.

Inaktiv
Skrivet av Håkan:

Mugimugi: Inte så svårt att räkna ut, bara jag som e dålig på fysik.
Men blir ju 600watt per dator och timme(av 4dagar), gånger 10000datorer och den dividerat på elkostnaden TYP.
Nu kanske det är något jag glömmer, som t.ex att elen inte räknas i watt o liknande. Men men... Ska inte vara så svårt om man är lite insatt i hela el-grejset, det var aldrig min starka sida under min skolgång.

Snabbt räknat, så blir det 567miljoner watt under 4dagar om man räknar på att dom är igång dygnet runt, vilket inte är sant. Men så får man räkna skärm samt att DH själva ha en massa kringutrustning som man kan räkna med i dom 600W.

Nu är du ute och cyklar. En dator drar inte 600W i snitt, bara för att nätagget är märkt att klara den toppeffekten... Räkna med ett snitt på 150W inkl kringutrustning per dator under eventet.

Medlem
Skrivet av dego777:
Skrivet av Håkan:

Mugimugi: Inte så svårt att räkna ut, bara jag som e dålig på fysik.
Men blir ju 600watt per dator och timme(av 4dagar), gånger 10000datorer och den dividerat på elkostnaden TYP.
Nu kanske det är något jag glömmer, som t.ex att elen inte räknas i watt o liknande. Men men... Ska inte vara så svårt om man är lite insatt i hela el-grejset, det var aldrig min starka sida under min skolgång.

Snabbt räknat, så blir det 567miljoner watt under 4dagar om man räknar på att dom är igång dygnet runt, vilket inte är sant. Men så får man räkna skärm samt att DH själva ha en massa kringutrustning som man kan räkna med i dom 600W.

Nu är du ute och cyklar. En dator drar inte 600W i snitt, bara för att nätagget är märkt att klara den toppeffekten... Räkna med ett snitt på 150W inkl kringutrustning per dator under eventet.

En stor del av folk där spelar ju så 150W är nog lite för lite. Fast en större del av folket sitter nog på sämre grafikkort så de klarar WoW och CS men inte så mycket mer :).

Medlem

IT-minister? Hon är ju infrastruktursminister om jag inte minns fel och det är väl inte samma sak som IT-minister

Inaktiv

Dreamhack handlar väl bara om spel nu?

Var där på 90 talet. Måste säga att Kupolen i Borlänge var mycket myssigare än Jönköping. Jag tycker att man i princip har ofrat det myssiga för att kunna spräcka nya gränser i rekordboken.

Måste man ta med sin egna dator, eller finns det datorer man kan låna?

Medlem
Skrivet av gintonyhansson:

Måste man ta med sin egna dator, eller finns det datorer man kan låna?

Egen.

Inaktiv

måste bara vara med nästa gång

Medlem

synd att man inte¨är där så man kan visa upp sim burk- fast man får ju inte dricka starldryck där så det avgör ju saken.

öl ftw

Medlem
Skrivet av Dreamtale:

Jo, trevligt LAN och så. Men en stor miss att man endast kan LANa med sin egen rad.

Mm, stor miss det där.

Alla datorer i samma switch (rad) kan lana. Om man skall spela mellan raderna får man använda internet eller hamachi. Visst är de fysisk ihopkopplade med andra rader men datorerna hittar inte varandra (eller tillåts göra det).

Inte för att stödja piratkopiering eller så men en stor del av ett lan är att faktisk tanka ett spel för att sedan lana detta med sina kompisar i några timmar. Utan detta verkar lanet mer handla om WoW, CS, BF2 mm istället för lite mer ovanliga spel vilket är tråkigt. Dock fungerar som sagt hamachi.

Annars är DH awesome! Första gången jag är här och större delen av första dagen gick åt att gå omkring i montrarna, få gratissaker och testa spel.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

iNGE FEL PÅ MODERATAERNA, BARA FÖR ATT VI TAR ERA BRUDAR PÅ BARENRA!!

(omgen text kräver omget svar! Skålll! )

Medlem
Skrivet av Håkan:

Dreamtale: Va?
Man kan väl "LANa" med vem som helst på hela Dreamhack?
Annars ser jag det lite svårt, om inte varje rad ha ett eget modem mot internet, kunna spela spel mot varandra t.ex vid DHs Counterstrike-tävling m.m.
Klart som fan man kan koppla upp sig mot alla på hela DH, vilken rad man än sitter på.

Som Narcarass säger, så kan man endast koppla upp sig till LAN med folket som sitter på samma switch, alltså folket på samma rad. Detta leder till att majoriteten av spelen LANar du inte ens (I mitt fall) utan blir tvingad, på ett LAN, att lira över nätet.

12
Skriv svar