Dreamhack sätter världsrekord

Medlem
Skrivet av xurraa:

iNGE FEL PÅ MODERATAERNA, BARA FÖR ATT VI TAR ERA BRUDAR PÅ BARENRA!!

(omgen text kräver omget svar! Skålll! )

Enda anledningen till att brudarna skulle följa med er vore att ni bjuder på så djävla mycket drinkar etc. och då kan det bara vara massa billiga horor som följer med er så ni kan gärna behålla dom.

Inaktiv
Inaktiv
Skrivet av Dreamtale:
Skrivet av Håkan:

Dreamtale: Va?
Man kan väl "LANa" med vem som helst på hela Dreamhack?
Annars ser jag det lite svårt, om inte varje rad ha ett eget modem mot internet, kunna spela spel mot varandra t.ex vid DHs Counterstrike-tävling m.m.
Klart som fan man kan koppla upp sig mot alla på hela DH, vilken rad man än sitter på.

Som Narcarass säger, så kan man endast koppla upp sig till LAN med folket som sitter på samma switch, alltså folket på samma rad. Detta leder till att majoriteten av spelen LANar du inte ens (I mitt fall) utan blir tvingad, på ett LAN, att lira över nätet.

Hela DH är ett och samma LAN uppdelat i segment (därav rekordet "flest datorer i samma LAN") men jag håller med om att det är grymt trist att man inte kan lira LANspel med andra rader än sin egen.

Det är inte helt utan anledning de har byggt nätet så. Som jag har förstått det är det för att göra kollisionsdomänerna mindre, dvs för att inte nätverket ska haverera totalt när 8000 pers sitter och sänder paket eller broadcastasr i samma kollisionsdomän utan switchar eller routrar som radar upp paketen lite snyggt emellan.

Nackdelen med detta verkar ju vara att de flesta spel inte får kontakt med varandra genom LAN lobbyn.

Medlem

De e ganska trevligt att gå runt där men skulle aldrig kunna tänka mig att sitta och lana på DH. Åk dit med några kompisar och geeka på Wii eller på något annat mycke trevligare...

Medlem
Skrivet av Birchoff:
Skrivet av xurraa:

iNGE FEL PÅ MODERATAERNA, BARA FÖR ATT VI TAR ERA BRUDAR PÅ BARENRA!!

(omgen text kräver omget svar! Skålll! )

Enda anledningen till att brudarna skulle följa med er vore att ni bjuder på så djävla mycket drinkar etc. och då kan det bara vara massa billiga horor som följer med er så ni kan gärna behålla dom.

haha w0rd. Sen kan dom inte stava heller ^^

12
Skriv svar