Half-Life 2-modifikationen Empires uppdaterad

Robot
Half-Life 2-modifikationen Empires uppdaterad
Inaktiv
Half-Life 2-modifikationen Empires uppdaterad

denna mod är så underbart roligt när de är ettbra TP

Inaktiv

*host* Några veckors betatest? Ett år snarare.

Superbra mod. Vad Battlefield borde varit men aldrig blev (RTS/FPS). Ha överseende med grafiken dock, 40 spelare och en massa byggnader och fordon går hårt åt FPS:en som det är. Ändå flyter det på hyfsat för det mesta på min några år gamla burk.

Nog prisat, dags att spela mer.

Medlem

En utmärkt mod som utnyttjar ett koncept som funnits länge, bl.a. i Natural Selection. Synd att folk verkar ha så svårt att tänka själv, det är liksom inte svårt att springa och säkra nästa resourcenod.
Har spelat detta i ett år ungefär, det har ett rejält djup när man sätter sig in i det.

Ytterligare ett exempel på utmärkt spelmekanik som inte retailspelmakarna vågar sig på att göra, då de är för upptagna med att pressa ut nästa streamlinande Medal of Honor eller Call of Duty-kopia.

Medlem

Hoppas att alla försöker sig på det här, det är vad man i spanien kallar för skitkul just nu med så mycket folk

Medlem

e det samma snubbar som gjorde empires till bf1942?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Laddade hem filen två gånger. blev korrupt båda gångerna :/

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

e det samma snubbar som gjorde empires till bf1942?

Yepp, ett par nya dock, men en hel del av testerna är dessutom kvar och lirar

Medlem
Skrivet av Forcie:

En utmärkt mod som utnyttjar ett koncept som funnits länge, bl.a. i Natural Selection. Synd att folk verkar ha så svårt att tänka själv, det är liksom inte svårt att springa och säkra nästa resourcenod.
Har spelat detta i ett år ungefär, det har ett rejält djup när man sätter sig in i det.

Ytterligare ett exempel på utmärkt spelmekanik som inte retailspelmakarna vågar sig på att göra, då de är för upptagna med att pressa ut nästa streamlinande Medal of Honor eller Call of Duty-kopia.

Ah, det är du! Det var du som utvecklade 'Nuclear warhead' innan vi hade annat än standardmotorn! Så fort man avfyrat en kärnstridsspets så blev man stående där, överhettad. Inte bra. : )

Jag håller för övrigt med dig helt, men denna typen av spel har tråkigt nog en betydligt mindre målgrupp. Bara se på hur många spelare Natural Selection hade innan de implementerade 'Combat'-läget, eller Empires själv för den delen, ett tag efter nyversionsläppen.

Medlem

Ledsen, gick på coolant först av allt, men glömde av ren slentrian att få fram själva motorn. Inte en jävel klagade, så jag märkte inget.

Empires-communityn blev ju inte större av att alla servrar försvann för att det fanns en betaserver i USA som alla ville spela på, men pga pingen kunde man inte få ett ordentligt intryck av 2.0 på den. Kan säga att jag blev positivt överraskad av att lira det nu släppta 2.0 utan lagg.

Medlem
Skrivet av Forcie:

Ledsen, gick på coolant först av allt, men glömde av ren slentrian att få fram själva motorn. Inte en jävel klagade, så jag märkte inget.

Empires-communityn blev ju inte större av att alla servrar försvann för att det fanns en betaserver i USA som alla ville spela på, men pga pingen kunde man inte få ett ordentligt intryck av 2.0 på den. Kan säga att jag blev positivt överraskad av att lira det nu släppta 2.0 utan lagg.

Ingen fara. Fast det gick ju utför sedan, sen om det var orsaken kan vi låta vara osagt. : )

Även om det kanske bara är en bidragande anledning så är nog fortfarande komplexiteten, om än otroligt liten, tillräckligt mycket för att den breda massan skall söka sig till simplare, mer straightforward former av digital underhållning(Call of Duty etc.).

Men å andra sidan så är det ju nästan trevligare att ha en mindre skara ordentliga spelare, än en herrans härva av folk. Det enda negativa egentligen är ju just det att utgivare inte söker lika rejält efter utvecklare av lite mer intressanta spelidéer.

Medlem

Det var mysko... jag trodde du avsåg rundan på cyclopean, vilken vi vann med en jättelik nukeattack mot slutet. Jag har inte förlorat en runda sen 2.0 släpptes, om man bortser från såna man inte varit med i från start. Berätta var det gick utför, för i så fall har jag förträngt det

Var du glad för att inte industrin får upp ögonen för Empires egentligen, för då kommer det väl att köpas upp och slaktas som Day of Defeat.

Inaktiv

Det tristaste är ju att det är så fruktansvärt lätt att be-äga folk pga att dom inte kan anpassa sin spelstil efter omständigheterna.

Sen är det ju rätt irriterande (spelar ganska ofta som commander) när folk vägrar lyda order....

Medlem
Skrivet av Forcie:

Det var mysko... jag trodde du avsåg rundan på cyclopean, vilken vi vann med en jättelik nukeattack mot slutet. Jag har inte förlorat en runda sen 2.0 släpptes, om man bortser från såna man inte varit med i från start. Berätta var det gick utför, för i så fall har jag förträngt det

Var du glad för att inte industrin får upp ögonen för Empires egentligen, för då kommer det väl att köpas upp och slaktas som Day of Defeat.

Just det! Jag tar minsann tillbaks det påståendet. Det spelades ganska rejält med scenarion igår så jag blandade ihop det, men nu minns jag att vi vann!

Mja, hur sannolikt det än nu är så är det ju bra att ha lite hopp för att industrin tar sig till och utvecklar lite intressanta koncept, och inte bara assimilerar och mutilerar.

Medlem

Härligt att höra att ni har haft kul, ska bli grymt skoj att se hur mycket folk som faktiskt lirar om en vecka dock, vore härligt att hitta åtminstonde någon server med folk på

1
Skriv svar