HD-film direkt till PS3 snart verklighet

Robot
Medlem
HD-film direkt till PS3 snart verklighet

Hmm. En backup av en blu-ray eller hd-dvd ligger ju på 15-20gb. Blir inte många rullar man kan ladda hem till sin konsol. För att inte tala om tiden det lär ta. Förutsatt att det släpps såna filmer dvs

Inaktiv

Mjo, de som inte har tid lär ju få köpa hem BD istället.
Dessutom så streamar vi väl innehållet till valfri hårddisk, extern eller PC.
Fast racing..
Nä, lär nog vänta på lite filer från Tristar, Columbia, BMG eller Sony istället.


signatur

payin' the bills with my mad programming skills

Medlem
Skrivet av Spectral:

Hmm. En backup av en blu-ray eller hd-dvd ligger ju på 15-20gb. Blir inte många rullar man kan ladda hem till sin konsol. För att inte tala om tiden det lär ta. Förutsatt att det släpps såna filmer dvs

tänka på att det är rippat från blu-ray och hd-dvd också.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

holy makaroni vad bra!

Medlem

Blir bara bättre och bättre det här

Ge mig Little Big Planet sen är jag toknöjd

Inaktiv

Grattis till nerladdning av ren dynga som du inte vill ha.

Holy Makaroni är 4 dec på xbox live, då jävlar kan ni dra något röttet över eran PS3 konsol.
Som förslag.
Dra en gamal bårpresening över skiten.

Inaktiv

Haha, toomuch. Ditt inlägg störde mig oerhört, och jag äger ändå ingen konsol - keep it up!


signatur

http://folding.stanford.edu/ - Låt datorn göra något vettigt när du inte använder den själv.

Inaktiv
Skrivet av toomuch:

Grattis till nerladdning av ren dynga som du inte vill ha.

Holy Makaroni är 4 dec på xbox live, då jävlar kan ni dra något röttet över eran PS3 konsol.
Som förslag.
Dra en gamal bårpresening över skiten.

lugna ner dig lite..
ät lite äpplen och håll fingrarna ifrån det här forumet..

Inaktiv

Päron är godare.

Medlem

Ännu en tråd som ska bombas av fanboys eller?

Medlem

Ja såklart....


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv

ingen bombning från min sida iaf.
tycker istället det ska bli intressant om det blir samma sak med film som med spel.
om ps3 får exklusiva filmer och 360 får exklusiva filmer. blir det så då lär ju kriget bli ännu värre.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

ingen bombning från min sida iaf.
tycker istället det ska bli intressant om det blir samma sak med film som med spel.
om ps3 får exklusiva filmer och 360 får exklusiva filmer. blir det så då lär ju kriget bli ännu värre.

Det har de väl egentligen redan...

Genom Blu-Ray och HD DVD...

Medlem
Skrivet av toomuch:

Grattis till nerladdning av ren dynga som du inte vill ha.

Holy Makaroni är 4 dec på xbox live, då jävlar kan ni dra något röttet över eran PS3 konsol.
Som förslag.
Dra en gamal bårpresening över skiten.

är du verkligen 28bast?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

..och vi såg ju hur BD HDDVD kriget slutade

Den 4 på xbox live: http://www.holymacaronicafe.com/
Tack till toomuch för informationen..


signatur

payin' the bills with my mad programming skills

Medlem

Live media market, fanboys skriver -> Onödigt, går att ladda hem på datorn & tar för lång tid!!

PSN live får samma tjänst med HD mat över PSN, fanboys skriver ->
omgz, best thing since sliced breed or it's the second coming of jesus! !!!

haha j/k kunde inte hålla mig bara ;p

Medlem

Heheh


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Live media market, fanboys skriver -> Onödigt, går att ladda hem på datorn & tar för lång tid!!

PSN live får samma tjänst med HD mat över PSN, fanboys skriver ->
omgz, best thing since sliced breed or it's the second coming of jesus! !!!

haha j/k kunde inte hålla mig bara ;p

Haha, Vem har kläckt ur sig något sådant? *nyfiken*

Sen så kanske det ligger någonting i att man inte är så keen på att ta hem 13 gb om man har en 8 mb lina, eller än värre 1 mb..
Men extra grejer för de som vill och kan = bra

Vi som har varit med ett tag har drabbats av dessa filmrykten ända sen PS1 kom.. så det är väl lite som skivat bröd.. eller ost.

När fick man börja ta hem filmer från 360n? Finns det någon tråd här på FZ..?


signatur

payin' the bills with my mad programming skills

Medlem

^- Haha kolla igenom gamla trådar gällande ämnet så är jag säker att du kommer hitta det ;p Tror inte att någon förnekar det heller hehe Eftersom det har skett i motsatt riktning också ;p

Inaktiv

Väldigt synd att 90%(?) här i Sverige har Skanova att dras med som inte vill uppdatera uråldrig elektronisk infrastruktur.

Medlem

Det kommer att bli problem att ladda ner filmerna på PS3:an, tar både lång tid och tar mycket plats. Skulle hellre vilja se en funktion där man kan kunde beställa hem filmer och få dom på posten via PSN, likaså spel. Men det skulle väl vara olaglig konkurrens.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Inaktiv

Hur stor är en HD film egentligen, 4 gig lär väl knappast räcka ?

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av toomuch:

Grattis till nerladdning av ren dynga som du inte vill ha.

Holy Makaroni är 4 dec på xbox live, då jävlar kan ni dra något röttet över eran PS3 konsol.
Som förslag.
Dra en gamal bårpresening över skiten.

är du verkligen 28bast?

humor


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Inaktiv
Skrivet av Vantskruv:

Det kommer att bli problem att ladda ner filmerna på PS3:an, tar både lång tid och tar mycket plats. Skulle hellre vilja se en funktion där man kan kunde beställa hem filmer och få dom på posten via PSN, likaså spel. Men det skulle väl vara olaglig konkurrens.

Det är bara internetuppkopplingen som begränsar.. platsbristen kan man ju fixa. Finns 500GB HD 2,5" nu. Plus externa att koppla in. Annars så kanske man har en dator.. nu ska vi inte vara negativa när vi har chans att se riktig HD i vår HDTV ^^


signatur

payin' the bills with my mad programming skills

Inaktiv

Mjo men hur är det nu med filsystemet i PS3:an? Om det är FAT32, som jag har för mig, så begränsar ju det hur stora filerna kan vara.

Inaktiv

För HD film så skulle exempelvis 4x4GB kunna vara acceptabelt...

Men det ju Windows Fat32 som vi talar om då, Sony kanske har ett annat Fat32 (aka. 64) ;P

Detta hade jag inte tänkt på serru.. det innebär ju partitioner hit och konverteringar dit


signatur

payin' the bills with my mad programming skills

Medlem
Skrivet av toomuch:

Grattis till nerladdning av ren dynga som du inte vill ha.

Holy Makaroni är 4 dec på xbox live, då jävlar kan ni dra något röttet över eran PS3 konsol.
Som förslag.
Dra en gamal bårpresening över skiten.

Du får ta och lägga ner alltså... det är inte ett krig du bekämpar, det är en konsoll vi pratar om inget annat.

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av toomuch:

Grattis till nerladdning av ren dynga som du inte vill ha.

Holy Makaroni är 4 dec på xbox live, då jävlar kan ni dra något röttet över eran PS3 konsol.
Som förslag.
Dra en gamal bårpresening över skiten.

är du verkligen 28bast?

Klart att jag är det

Inaktiv
12
Skriv svar