Xbox 360:s höstuppdatering: DivX-stöd med mera

Robot
Medlem
Xbox 360:s höstuppdatering: DivX-stöd med mera

ööööhhh... Peter Eriksson som är ansvarig för att lägga upp nyheten. Var det verkligen nödvändigt att lägga upp all den dynga på nyhetssidan?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

fan vad kladdigt de såg ut, kan ni inte lägga upp så det blir liksom mer en lista! jobbigt som fan å läsa när de ser ut sådär...

härligt med divx iaf, men hade inte xvid varit bättre...?

Medlem

Well alltid kul med uppdateringar, även om inget berör mig spec..

Medlem

Jaa! Äntligen kunna ta bort larkad trials! = ) 4:e December har just blivit mer efterlängtad


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av Elit-mannen:

fan vad kladdigt de såg ut, kan ni inte lägga upp så det blir liksom mer en lista! jobbigt som fan å läsa när de ser ut sådär...

härligt med divx iaf, men hade inte xvid varit bättre...?

Skulle den inte få stöd för båda ?


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Edit Såja, mycket bättre:up:


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Elit-mannen:

fan vad kladdigt de såg ut, kan ni inte lägga upp så det blir liksom mer en lista! jobbigt som fan å läsa när de ser ut sådär...

härligt med divx iaf, men hade inte xvid varit bättre...?

Skulle den inte få stöd för båda ?

alltså! skillnaden mellan divX och xvid är ju typ nada! typ xvid är open source och divX är det inte.. enkelt förklarat!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Det är fortfarande tre mil text när man skall kommentera. Men på nyhets sidan verkar det ju fixat i alla fall


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Jippi!!!!!! Nu fattas bara stöd för h264 så är allt great

Medlem
Skrivet av Elit-mannen:

kan ni inte lägga upp så det blir liksom mer en lista!

FZ:s newdesk känner till problemet - håll tummarna för en lösning framöver. För stunden kan vi dock inte göra något åt det. Övriga önskemål och kommentarer i ärendet hänvisas till FZ:s forum för Synpunkter och förslag.

Håll kommentarstråden fortsatt ren och nyhetsrelaterad.


signatur

FZ | Load "Boulder Dash", 8, 1 : Run | Var är Brad S?

Medlem

Är detta ett svar på Sonys uppdatering tro heh, de drog ju också in DivX i sitt system.

Skrivet av Mahone:

Jippi!!!!!! Nu fattas bara stöd för h264 så är allt great

När jag läser tycker jag att det ser ut som den har det redan, jag hoppas att de lägger in stöd för MKV- och OGM-containers i uppdateringen efter denna så är nog 360n redo för lite animetittande :]


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Äntligen!


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Inaktiv

bara mkv och ogm som fattas. samt x264 stöd så vinner 360:n..


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

h.264 e ju med i uppdateringen. jag saknar dock stöd för skärmar med 16:10 aspect ratio... hade hoppats på detta i denna uppdatering .


signatur

Allvarligt talat!

Medlem

Förväntade mig 16:10 stöd. Kanske nästa gång då...

Medlem

ja att den inte har upplösningen 1680*1050 är stört.

Inaktiv

Oj, stor updatering. Fast det är den här har ja väntat på länge:
"Added support for switching between Windows Live ID accounts"


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv

Good shit.


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av snyft:

bara mkv och ogm som fattas. samt x264 stöd så vinner 360:n..

där sjunk du ned till fanboy nivå.

jag är glad för att 360 får det, då kan jag använda den tills min ps3 kan göra detsamma eller mer.:up:


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Jösses, det var inte lite, det.

Medlem

Inget att ha, det är bättre med fullt DIVX stöd från HD!, men det lär aldrig dyka upp för MS vill inte att konsumenterna utnyttjar maskinen till mer nöjen än vad den är avsedd för!

Xbox rules!, d.v.s 1an för det är en full ON media makin!

360n är ett skämt, likadant med spelen!, dyra och rena skiten!


signatur

Denon / Pioneer

Inaktiv

Kul med en uppdatering! Filmer och serier skulle ju nästan kunna motivera ett köp av HDD modell större till x-lådan dock. Hoppas det kommer innan Xbox 3 kommer ut.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Bästa uppdateringen ever, PERIOD!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Nu behöver de bara se till att inte själva maskinhelvetet låter som en skördetröska så törs jag snart sätta på den igen utan att ha max-volym på stereon.

Medlem

Orkar inte läsa hela listan men hoppas dom lägger in så man kan nedgradera från Gold till Silver i account menyn.
Jag har inte orkat ringa M$ ännu för nedgradera


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

nu har jag inte hängt med i 360 svängarna men som jag förstår så gick det inte att streama filmer från datorn innan denna uppdatering?

Medlem
Citat:

Do you support 5.1 channel AAC?

No. Only 2-channel AAC is supported. If you want to play a 5.1-channel video on your console, you will need to encode it to WMV with WMAPro 5.1 audio or use the AVI container with Dolby® Digital 5.1 audio.

FTL.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

nu har jag inte hängt med i 360 svängarna men som jag förstår så gick det inte att streama filmer från datorn innan denna uppdatering?

Man har kunnat streama från dator, alternativt spela upp från en extern hårddisk sen rätt länge vad jag vet. Är inte helt säker på om det fungerat sen maskinen lanserades men "länge" iallafall.

Inaktiv
Skrivet av redmac:
Skrivet av snyft:

bara mkv och ogm som fattas. samt x264 stöd så vinner 360:n..

där sjunk du ned till fanboy nivå.

jag är glad för att 360 får det, då kan jag använda den tills min ps3 kan göra detsamma eller mer.:up:

Vad har du för PS3a..? :\
På min är det bara mkv som saknas..


signatur

payin' the bills with my mad programming skills

1
Skriv svar