Rykte: Gamespot-redaktör sparkad efter recension

Pansarknekt

Jag håller väldigt ofta med Croshaw. Hans recensioner är skrämmande ofta mitt i prick. Som när han pratar om Halflife episode 2:s upplägg och den nya personen som man får möta ^^.

Denna är jävlig mitt i prick, bara för att ge exempel.

[http://www.escapistmagazine.com/articles/view/editorials/zero...]


signatur

Ooooh the drama!

Inaktiv

Man ska enbart läsa recensioner i rent nöjes syfte.

Jag är bara intresserad om personen som gjort recensionen tycker samma som jag.

ett spel som får 10/10 överallt är förmodligen ett mycket bra spel, men säger det att jag och du kommer att gilla det.

Medlem

Jag tar alltid reviews på siter och tidningar med en nypa salt och testar spelen själv. Dock är man i blåsväder när det inte finns demo att tillgå dock brukar jag då vänta tills någon köper och säger sin mening eller att en budget variant dimper ner på discshop.

Det är inte ofta jag håller med för exempelvis Pc Gamer recensioner i sina tidningar eller fz.se men dock ändå är jag alltid tillbaka på fz.se för att det är roligt och se vad andra tycker på fz.se community och fz.se recensenter.

Har läst fz sen dess början dock inte alltid varit medlem.

PS.
FZ kan ni inte göra en review av SimCity Societies? Om ni gör det please blanda inte in att det heter SimCity som alla andra tycksa göra utomlands. Utan behandla det som en egen del.

Medlem

läste det där, helt sjukt pengar har makteeen

Inaktiv

Citerar, i all blygsamhet, mig själv från "The Witcher"-debatten här på FZ.

Nedan finns mitt inlägg angående ett lågt betyg till ett enligt de flesta läsare, och också enligt mig, bra spel. Många hänvisade i debatten till större sajter som Gamespot och använde dem som facit - FZs recensent hade satt "fel" betyg. Nu tillbaka till mitt inlägg:

Arclight:
"Frågan är: vill vi ha lättsmält konsumentupplysning eller spelkritiker som vågar föra fram en åsikt, även om den är impopulär, även om betyget [till the witcher] avviker från standardbetyget i den mängd recensioner som florerar på Internet (många av dem mer eller mindre ?köpta?)? Någon som minns skandalen på nittiotalet när DMZ inte längre fick spel skickade till sig för att de sågat ett visst spel?"

Den senaste skandalen visar, förutsatt att ryktena är sanna, vad som händer när kritiker förväntas ta hänsyn till annat än det spel som de recenserar, exempelvis läsarreaktioner eller som här - annonsörer.

Medlem
Skrivet av NisseHult:
Skrivet av redmac:
Skrivet av dosman:
Skrivet av mini-mus:

Ber om ursäkt till FZ.se (då detta kan tolkas som direkt eller indirekt kritik mot er - vilket jag vill understryka att det inte är); men faktum kvarstår att det finns inte en recensent i världen som kan totalsåga en produkt så till den milda grad utan konsekvenser.

Yahtzee Croshaw är en av ganska många som kan göra det

han är störtskön, men lite väl gnällig och inget spel är bra nog för honom. Känns som att han alltid vill hitta fel och dra ned varje spel i skiten...men men, underhållande att se, dock tar jag inte honom så seriöst alla gånger..

Inte riktigt varje spel. Han gillade faktiskt Portal i Orange box!
http://www.escapistmagazine.com/articles/view/editorials/zero...
(Sorry för lite OT, men recensionen var bara för himla rolig! Tack för länken, dosman!)

jo det är sant. Portal är nytt och innovativt spel som bör få utmärkt betyg av alla. Men han är som sagt en komisk recensent som i sin tur är ganska originellt och han har många bra poänger men han sjunker i nivå då han alltid ska vara så negativ. men men


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

För er som tvekar, detta är sant, Jeff har fått sparken ifrån Gamespot, däremot så vägrar han och CNET (Faderbolaget till Gamespot) att släppa några detaljer på varför. Jag har tappat all förtroende jag hadde på Gamespot efter det här, först Greg, sen Rich, och nu Jeff, det finns inga personligheter kvar där.
"Remember, remember the 29th of November, remember the reason of ther CNET treason."


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Big Brother is watching you!

Medlem

Greg Kasavin tyckte jag var en utmärkt recensent, dom spelen han gav höga betyg till (mycket på GameCube) stämde väl överens med min uppfattning av spelen. Så jag kände att spel som han gav topbetyg till var bara att köpa (om man nu ville ha spelet).


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

6/10=3/5 vilket får anses som ok? I mina ögon är en sågning en 2:a. Själv har jag slutat besöka gamespot så mycket senaste åren när jag insåg att alla hypade spel nästan alltid får bra betyg(8/10+). Med tanke på de gigantiska summor spelbranschen omsätter är väl korruption ganska väntat. Nån investerar ett par 100 miljoner på att utveckla ett spel och då har man inte råd med en sågning. Hur undviker man en sågning? Jo genom att köpa tonvis med reklam hos de som recenserar spelen. Eller ännu bättre se till att man äger recensenten. Filmbransshen funkar liknande, men inte lika uppenbart.


signatur

Inte en chans att jag lägger 1 krona på ett SOE spel i framtiden.

Medlem

Spelet är totalt skräp. Borde ha max fåt en 2. Sen att sparka honom är lite väl fjantigt på grund av en recension om ryktet är sant.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Haha, länge leve kapitalism alltså... där sponsorföretagen skall bestämma spelens betyg... objektivt my ass

Medlem

Ja, jag tror ändå det ligger någonting i det, delvis. Jag har aldrig orkat med läsa reviews på gamespot eller någon av de andra stora.


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Redaktör
Skrivet av 3degs:

FZ kan ni inte göra en review av SimCity Societies? Om ni gör det please blanda inte in att det heter SimCity som alla andra tycksa göra utomlands. Utan behandla det som en egen del.

En recension kommer några dagar. Jag garanterar att varken våra ägare eller annonsörer har något som helst inflytande över den. Vet inte om recensenten kommer ta upp namnet, men det känns väl ganska naturligt att göra jämförelsen - namnet är ju detsamma, därtill väldigt anrikt.


signatur
Medlem
Skrivet av dosman:
Skrivet av mini-mus:

Ber om ursäkt till FZ.se (då detta kan tolkas som direkt eller indirekt kritik mot er - vilket jag vill understryka att det inte är); men faktum kvarstår att det finns inte en recensent i världen som kan totalsåga en produkt så till den milda grad utan konsekvenser.

Yahtzee Croshaw är en av ganska många som kan göra det

ActionTrip.com är alltid ärliga. Som exempel gav de varken Quake Wars, Assassin's Creed eller Kane & Lynch några pangbetyg, vilket många andra gjorde.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Nu är det bara Alex Navarro som är kvar bland de recensenter som var någorlunda trovärdiga på Gamespot.
Jeff Gerstmann är en av de få som fortfarande hade tillräckligt med integritet och objektivitet i sina recensioner för att låta trovärdig.
Dessutom var har rolig att se och höra i de olika video-programmen de gör (On The Spot där han var programledare t.ex.)

Det blir allt tunnare med trovärdiga objektiva recensioner på nätet...

Vill bara tillägga: Bara för att man inte håller med en recensent/recension innebär det inte att denne person är dålig.
Sålänge man motiverar varför man tycker som man gör får man tycka vad man vill när man recenserar ett spel.

PS. Zero Punctuation äger, men kan inte direkt ses som recensioner utan smart humoristisk whine-fest

Medlem
Skrivet av mullet:

Ja, jag tror ändå det ligger någonting i det, delvis. Jag har aldrig orkat med läsa reviews på gamespot eller någon av de andra stora.

Inte jag heller, och hur som någon skrev halo och assassins kan få nästan full pott får en att börja undra!

fz's rec av AC var mycket bra med ett rättvist betyg.

Medlem

skandal om det är så att han fått sparken pga han inte gav kane & lynch nog högt betyg 6/10 är ingen sågning men det har väll lagts ner mycket pengar på spelet så dom kanske "krävde" minnst en 9a.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Jag tycker att FZ håller en bra standard på betygen. Ni börjar mer och mer bli mitt första alternativ när det gäller spel recensioner .. Efter Yahtzee Croshaw då .. För han är och kommer alltid vara bäst. förlåt

Medlem
Skrivet av redmac:

jo det är sant. Portal är nytt och innovativt spel som bör få utmärkt betyg av alla. ..//..

Vilka lögner.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av 3degs:

PS.
FZ kan ni inte göra en review av SimCity Societies? Om ni gör det please blanda inte in att det heter SimCity som alla andra tycksa göra utomlands. Utan behandla det som en egen del.

Om EA vill att spelet skall vara en del av SimCity-serien så skall det jämföras därefter... sedan att det inte ens kommer nära den satta standarden - varken grafiskt eller spelmässigt - är ju en annan sak.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av skribb:
Skrivet av dosman:
Skrivet av mini-mus:

Ber om ursäkt till FZ.se (då detta kan tolkas som direkt eller indirekt kritik mot er - vilket jag vill understryka att det inte är); men faktum kvarstår att det finns inte en recensent i världen som kan totalsåga en produkt så till den milda grad utan konsekvenser.

Yahtzee Croshaw är en av ganska många som kan göra det

ActionTrip.com är alltid ärliga. Som exempel gav de varken Quake Wars, Assassin's Creed eller Kane & Lynch några pangbetyg, vilket många andra gjorde.

Förvisso, men samtidigt måste/kan man ställa frågan huruvida de sätter ett lägre betyg på goda grunder eller av ren principsak?
Att gå emot strömmen i viss mån, är en mycket beprövad (och i många fall fungerande) metod.


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av 3degs:

FZ kan ni inte göra en review av SimCity Societies? Om ni gör det please blanda inte in att det heter SimCity som alla andra tycksa göra utomlands. Utan behandla det som en egen del.

En recension kommer några dagar. Jag garanterar att varken våra ägare eller annonsörer har något som helst inflytande över den. Vet inte om recensenten kommer ta upp namnet, men det känns väl ganska naturligt att göra jämförelsen - namnet är ju detsamma, därtill väldigt anrikt.

Kan bara tacka för att ni kommer göra en review för jag är väldigt intresserad men hittar ingen demo att ladda ner. Och alla andra reviews utlänska har tagit i akt att det heter SIMCITY och jämfört det med Sim City 4 fast dem sagt att detta inte är ett Sim City 5 utan Sim City Societies. Iaf spelet verkar vara i min smak då dem bara koncetrerar sig på att bygga och inte en massa management som jag inte orka med i dem gamla sim city spelen.

Tack för att du svarade tillbaka...

Skrivet av Hipshot:
Skrivet av 3degs:

PS.
FZ kan ni inte göra en review av SimCity Societies? Om ni gör det please blanda inte in att det heter SimCity som alla andra tycksa göra utomlands. Utan behandla det som en egen del.

Om EA vill att spelet skall vara en del av SimCity-serien så skall det jämföras därefter... sedan att det inte ens kommer nära den satta standarden - varken grafiskt eller spelmässigt - är ju en annan sak.

Hoppas mitt svar ovan är okej. PS. Tack för du svarade. Alltid nice med feedback.

Medlem

Idioter.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Läskigt, det är vad det här är. Vem vet vilka mer som mutat GS. Jag gissar på Bungie:).........Kom igen, Halo 3 var inte så himla bra.


signatur

Where are we runnin'?

123
Skriv svar