Unreal Tournament III

Robot
Unreal Tournament III

Coola vapen, snabba banor och dregelframkallande grafik - Unreal Torunament III är för mig vad saffran är för lussebullar.


Medlem
Unreal Tournament III provskjutet

Underbart spel! Och simon, älska alla våra matcher i UT2004! hoppas vi möts i UT3...ge inte upp helt nu pga av jobb )

Inaktiv

Lite sugen blir man allt efter den här hyllningen


signatur

But ladies and gentlemen.. have you ever seen the sight of human butchery IN PERSON?! (The Wizard of Gore (1970))

Inaktiv

Funtar nästan på att köpa en helt ny dator p.g.a. detta spelet

Medlem

otroligt bra optimerad grafikmotor, kan kör max settings med mitt gf7800gs


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:

otroligt bra optimerad grafikmotor, kan kör max settings med mitt gf7800gs

Då kommer alltså mitt 8800GTS mé 320Mb att göra sig väldigt bra då ihop med detta nya verk av konst fantasi och aktion,givetvis med ett rejält gäng minne å en quadproffessor av 2.4Ghz/sek...eller hur var det nu igen??Demot verkade lovande men då tänker jag inte på tweaking å sånt utan på rejjsingsnabbaction wooow!!De här e ett bra lir vill jag lova.javascript:putSmiley( 39 );

Medlem

Spelet kräver dock mer eller mindre en patchning till Vista 64.
Får främst problem med att spelet stänger ner sig själv, och betapatchen stänger av FOV inställningen och ställer den till 0. På tjejens XP maskin gick det dock bättre.
bara o vänta på final patchen...

Inaktiv

Jag tycker det liknar UT2K3 för mycket och UT1 för lite :(.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

otroligt bra optimerad grafikmotor, kan kör max settings med mitt gf7800gs

yeah right...

Medlem

Jag kanske är lite gnällig, men varför detta användande av ordet "utlösning"?

Från NE.se: utlösning, sexualfysiologisk term för mannens sädesuttömning, ejakulation.

Känns inte det som ett ganska krystat och oseriöst ord att använda i en spelrecension? "En utlösning av högsta rang"? Är vi intresserade av att tvätta bort den stämpel som spel har, som något som bara tonårskillar och yngre sysselsätter sig med istället för en konstform i klass med film så får vi kanske passa oss lite extra med hur vi uttrycker oss.

I övrigt en bra recension, rynkade lite på näsan i början när det började luktade som en förbehållslös hyllning, men med två åsikter som säger ungefär samma sak känns det lite stabilare. Kul med kvinnliga recensenter också!

Medlem

"The UI is a joke coming from the likes of Epic, and the server browser really needs an update. The maps are relatively well designed but I would have liked to see some of the old ones recycled as well." /Tomshardware .. Låter lite annorlunda än denna recensionen, litar mer på den seriösa siten.

Medlem

"Köp, köp köp" haha visst... slå upp ironi.

Medlem
Skrivet av Kossan:

"The UI is a joke coming from the likes of Epic, and the server browser really needs an update. The maps are relatively well designed but I would have liked to see some of the old ones recycled as well." /Tomshardware .. Låter lite annorlunda än denna recensionen, litar mer på den seriösa siten.

Fick 8 av 10 på Tom's Hardware, knappast ett dåligt betyg, om du nu ska gå efter den. Lustigt att du bara klippte ur det dåliga.

Medlem

tråkigt spel


signatur

B lup

Medlem

Hum, inte testat Retail, men lirade demot/betan? (minns inte vilken som släpptes tidigare), men det var samma sak som alltid, samma känsla som gamla UT liren, så kommer inte köpa ett spel bara för grafikuppgradering.

Men det är väl så här alla spelbolag gör nuförtiden? samma spel, ny grafisk kostym, nått nytt vapen/liknande

Neeej, jag är inte bitter.


signatur

Bara gör det.

Medlem

Och nu får det komma till PS3:an... fan vad skoj


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Naycon...

Tyst och sitt ned. Förra gången Magdalena skrev en artikel så upprepades ordet "hjärndöd" ungefär 20 gånger. Det skar i skallen bara att läsa.

Detta är fantastiskt mycket bättre än föregående, vilket visar på engagemang och intresse. Har Du inte koll på vilka framsteg folk gör och kan berömma DET, istället för att klaga på ETT ORD -- ja, Du förstår väl själv vad som skulla tänkas komma härnäst, personangrepp onödiga

BRA Magdalena och tack för arbetet!


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Inaktiv
Skrivet av gryzor:

Naycon...

Tyst och sitt ned. Förra gången Magdalena skrev en artikel så upprepades ordet "hjärndöd" ungefär 20 gånger. Det skar i skallen bara att läsa.

Detta är fantastiskt mycket bättre än föregående, vilket visar på engagemang och intresse. Har Du inte koll på vilka framsteg folk gör och kan berömma DET, istället för att klaga på ETT ORD -- ja, Du förstår väl själv vad som skulla tänkas komma härnäst, personangrepp onödiga

BRA Magdalena och tack för arbetet!

Tack för berömmet

Jag kan dock hålla med om att jag har en del verbala darlings som jag måste ha ihjäl, tar åt mig av er och försöker skärpa mig.:up:


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

Medlem

Trotts att det bär mig emot att hålla med en sketen konsult så måste jag nog hålla med gryzor.
Lite väl preto att gnälla på ett ord och dessutom komma dragandes med webbupplagan av NE (kolla hellre i SAOL om du måste, där får du den vedertagna tolkningen av ord som till exempel yxskaft). Dessutom så begriper jag inte varför det skulle vara så sabla speciellt med att det är just en tjej som skriver recensionen. På vilket sätt gör det slutresultatet annorlunda?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Spelat lite singel-player men skall vänta på mitt nya grafikkort xD

Medlem

Good Job Magdalena,

Du har blivit bättre!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Gått och längtat efter UT3 i åratal och fick mitt förhandsbokade ex i veckan. Fortfarande besviken, tyvärr. Älskade UT, UT2003 och UT2004, men UT3 känns segt, mörkt och grötigt. :/

Har verkligen försökt ge det flera chanser sen betan kom ut, men det slutar hela tiden med att jag stänger av det efter en dryg halvtimme och börjar spela nåt annat istället. Hmm.

Redaktör
Skrivet av Kossan:

Låter lite annorlunda än denna recensionen, litar mer på den seriösa siten.

Försiktig med vad du säger - Tom kan bli förbannad om du kallar honom oseriös.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Kossan:

Låter lite annorlunda än denna recensionen, litar mer på den seriösa siten.

Försiktig med vad du säger - Tom kan bli förbannad om du kallar honom oseriös.

Touché

Medlem
Skrivet av Frux:

Gått och längtat efter UT3 i åratal och fick mitt förhandsbokade ex i veckan. Fortfarande besviken, tyvärr. Älskade UT, UT2003 och UT2004, men UT3 känns segt, mörkt och grötigt. :/

Har verkligen försökt ge det flera chanser sen betan kom ut, men det slutar hela tiden med att jag stänger av det efter en dryg halvtimme och börjar spela nåt annat istället. Hmm.

Gillade UT men var mer quake3 människa. UT2003 var ingen höjdare. UT2004 var bättre.

UT3 däremot gillar jag MYCKET. Hela känslan är bättre än i 2003/2004, och banorna är MYCKET bättre.

Jag spelar dock inte heller mer än en halvtimme i taget då jag har absolut lägsta grafik 640*480 vilket gör det väldigt tröttsamt för huvudet.

Angående årets fpsköp. Jag står och väger mellan UT3 och Team Fortress 2. Har båda och kan inte säga vilket som är bäst. TF2 är oerhört välgjort och färdigt, något som UT3 inte är ännu men troligtvis kommer att bli.

UT3 - TF2 , svårt.

EDITL: Har det, UT3 för deathmatch och TF2 för lagspel.

Medlem
Skrivet av Kossan:

"The UI is a joke coming from the likes of Epic, and the server browser really needs an update. The maps are relatively well designed but I would have liked to see some of the old ones recycled as well." /Tomshardware .. Låter lite annorlunda än denna recensionen, litar mer på den seriösa siten.

Du lyssnar alltså hellre till en site som Tom's Hardware istället för FZ när det gäller spel? Lyckat.

Jag personligen gillade inte UT3 och har väl egentligen aldrig gillat Unreal dess "gimmick"-känsla som jag får när jag spelar det.

Inaktiv
Inaktiv

skitbra spel! gick det att maxa på testdatorn?

Medlem

Jag tyckte att spelet var helt underbart Enda lite negativa är att det är lite för tråkiga färger i spelet, men det spelar inte så stor roll när man är mitt inne i en hetsig strid


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

UT3-motorn, Alla fäger går i brunt,svart och grått med några stänk av rött, blått och grönt!!!

UT har alltid varit grymt. Inga spel funkar förnärvarabde bra på min burk med Vista. Ska nog installera XP igen och njuta!!!

123
Skriv svar