Topp 6 E3-grejor...

Medlem
Topp 6 E3-grejor...

...jag såg på nätet igår som fick mig att längta ännu mer (eller mindre) efter de här spelen. Men det går ju inte in som rubrik. Scrolla nu förbi denna utsökt vackra bild för att få en inblick i mitt huvud denna tisdagseftermiddag.

<b>1. Mass Effect 2</b>
Klart Shepard inte är död! Och förhoppningsvis får vi mindre meningslösa sidouppdrag och mer episkt och inlevelsefullt historiberättande den här gången.

<b>2. Alan Wake</b>
Stephen King möter <i>Max Payne</i>! (möter <i>Resident Evil</i>, kanske, men det känns inte illa det heller)

<b>3. Forza Motorsport 3</b>
<i>Forza Motorsport 2</i> är det bästa bilspelet någonsin (även om <i>Race Pro</i> för all del har lite, lite bättre körkänsla). Här får vi mer av allt. Kan det bli bättre? Jag och Tommy Rydling kommer att sitta uppe hela nätterna och slipa våra varvtider och måla nakna brudar på motorhuvarna.

<b>4. Tales of Monkey Island</b>
Ron Gilbert älskar oss fortfarande! Och nu öppnas förhoppningsvis dörren för en remake av, eller kanske rent av en uppföljare till, <i>Grim Fandango</i>! Sedan kan jag dö lycklig.

<b>5. Metal Gear Solid Rising</b>
Va? <i>Metal</i> vadå? Kom inte sista bra spelet i den här serien på 80-talet?

<b>6. Natal</b>
En Xbox 360-grej som känner igen ditt ansikte, vet hur du rör dig, förstår vad du säger och kan gå ut med hunden och koka kaffe. Låter fantastiskt på papperet, men jag är lätt skeptisk tills jag får prova själv och blir övertygad på riktigt. Kan bli som Wii:s rörelsekänslighet, d v s låter som en skitbra idé men är i verkligheten helt oanvändbar.

#blogg

Medlem
Topp 6 E3-grejor...

Är lite skeptisk mot nya Monkey Island, och remaken ser ju sådär ut!

Grim Fandango FÅR inte ha en uppföljare.


signatur

How do I get out of this chicken s**t outfit?

Medlem

Nej, inte en ren uppföljare, men det borde ju gå att göra mer av konceptet. Fast jag är rätt nöjd med en remake som går att spela på moderna datorer iofs...

Medlem

Hört talas om DosBOX?

Jag är thrilled på nya Monkey Island, och remaken. Har inte kollat mycket om det iofs, men det får bli en överraskning.

ME2 verkar awesome

Du glömde dock Dragon Age >:(

1
Skriv svar