8 miljoner Nintendo-klassiker sålda

Robot
8 miljoner Nintendo-klassiker sålda
Medlem
8 miljoner Nintendo-klassiker sålda

Det går verkligen framåt för Nintendo just nu. Både Wii och DS säljer ju konsoller och spel hur fort som helst. XD

Medlem

nej, det var ju skit dåliga siffror (ironi)

Inaktiv

hoppas de kan, med hjälp av detta göra ÄNNU bättre spel och enheter =D

Inaktiv

hur många Wii konsoller har sålts då ?

om det sålts lika många Wii konsoller så är det ju dåligt med 8 miljoner klassiker sålda, det blir ju bara 1 klassiker per såld konsol.

om 4 miljoner wii konsoller sålts då blir det 2 klassiker per konsol och det är ju fortfarande dåligt.

Medlem

hur kan nått va dåligt när dom har 100% vinst.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

hur många Wii konsoller har sålts då ?

om det sålts lika många Wii konsoller så är det ju dåligt med 8 miljoner klassiker sålda, det blir ju bara 1 klassiker per såld konsol.

om 4 miljoner wii konsoller sålts då blir det 2 klassiker per konsol och det är ju fortfarande dåligt.

Jag har ca 10+ klassiska spel på min wii så din teori stämmer inte.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av BangBoomBang:

hur många Wii konsoller har sålts då ?

om det sålts lika många Wii konsoller så är det ju dåligt med 8 miljoner klassiker sålda, det blir ju bara 1 klassiker per såld konsol.

om 4 miljoner wii konsoller sålts då blir det 2 klassiker per konsol och det är ju fortfarande dåligt.

Jag har ca 10+ klassiska spel på min wii så din teori stämmer inte.

Jag tror att se på den totala statistiken ger liite mer tillförlitlighet på sifforna än att titta på hur många spel du har. Call it a hunch.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

hur många Wii konsoller har sålts då ?

om det sålts lika många Wii konsoller så är det ju dåligt med 8 miljoner klassiker sålda, det blir ju bara 1 klassiker per såld konsol.

om 4 miljoner wii konsoller sålts då blir det 2 klassiker per konsol och det är ju fortfarande dåligt.

förstår inte tänket här riktigt...
8 miljoner sålda klassiker är ju ändå väldigt bra oberoende av hur många konsoller som sålts.


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Inaktiv

jag tänker som såhär, 1 sålt spel per konsol är ju inte mycke precis.

för jag förmodar att dom flesta har sin Wii uppkopplad på nätet just för att få tillgång till klassikerna.

Medlem

Om vi tänker så här! Det lär ju inte vara dyrt för dom att konvertera alla klassiker eller att tillhandahålla dom så dom här spelen de säljer e ju ren vinst för dom. Själv har jag inte köpt något klassiskt spel än...har fullt upp med de riktiga Wii spelen )

Inaktiv
Skrivet av digg.com:

The sales of Nintendo's Wii console have now passed the 8 million mark worldwide. With Xbox360 sales just 2 million ahead on 10 million sold through and PS3 on 3.5 million. DS, meanwhile, is fast approaching the 45 million mark, with PSP sales around half that.

Det betyder att mindre än "1 virtual console-spel per Wii-konsol" har sålts...

Inaktiv
Skrivet av ReZnoR2K6:
Skrivet av digg.com:

The sales of Nintendo's Wii console have now passed the 8 million mark worldwide. With Xbox360 sales just 2 million ahead on 10 million sold through and PS3 on 3.5 million. DS, meanwhile, is fast approaching the 45 million mark, with PSP sales around half that.

Det betyder att mindre än "1 virtual console-spel per Wii-konsol" har sålts...

8 miljoner? Det måste vara en gammal länk du hittat.
Enligt vgchartz.com har mer än 14 miljoner Wii sålts världen över. Det är visserligen en uppskattning men ändå....

Inaktiv
Skrivet av GetYourArseToMars:
Skrivet av ReZnoR2K6:
Skrivet av digg.com:

The sales of Nintendo's Wii console have now passed the 8 million mark worldwide. With Xbox360 sales just 2 million ahead on 10 million sold through and PS3 on 3.5 million. DS, meanwhile, is fast approaching the 45 million mark, with PSP sales around half that.

Det betyder att mindre än "1 virtual console-spel per Wii-konsol" har sålts...

8 miljoner? Det måste vara en gammal länk du hittat.
Enligt vgchartz.com har mer än 14 miljoner Wii sålts världen över. Det är visserligen en uppskattning men ändå....

Jo jag vet den var inte den nyaste jag hittade. Men då har det ju nästan sålts dubbelt så många konsoler som virtual-console-spel.

ca 8 miljoner sålda vc-spel är ganska så dåligt då kan man ju säga. Eller det beror väl på hur man ser det.

QRT
Medlem
Medlem

tja, om dessa klassiker säljer bättre än de vanliga spelen till wii så får det väl ses som ett bakslag av nån sort.. Att det nya sortimentet får toksmisk av 20 år gamla spel kan ju vara lite pinsamt.

Medlem

Även om jag inte har en Wii än så finns det ju några spel man skulle kunna tänka sig att tanka ner, och hoppas på att fler lir dyker upp... Chrono Trigger någon?:D

Inaktiv
Skrivet av Pirazy:

tja, om dessa klassiker säljer bättre än de vanliga spelen till wii så får det väl ses som ett bakslag av nån sort.. Att det nya sortimentet får toksmisk av 20 år gamla spel kan ju vara lite pinsamt.

Jajo, fast den teorin funkar ju inte heller, då ett sprojlans nytt wii-spel antagligen är dyrare än en gammal klassiker


signatur

When I'm not here, people die.

Inaktiv
Skrivet av Snowman01:

Även om jag inte har en Wii än så finns det ju några spel man skulle kunna tänka sig att tanka ner, och hoppas på att fler lir dyker upp... Chrono Trigger någon?:D

Det är givet.

Och så får man ju inte missa o ladda in Super Mario-spelen.

PaZ
Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

jag tänker som såhär, 1 sålt spel per konsol är ju inte mycke precis.

för jag förmodar att dom flesta har sin Wii uppkopplad på nätet just för att få tillgång till klassikerna.

Heh, tror snarare att 9/10 användare aldrig köpt ett spel (kanske inte ens kopplat upp den) och resten har köpt som tokar

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

hur många Wii konsoller har sålts då ?

om det sålts lika många Wii konsoller så är det ju dåligt med 8 miljoner klassiker sålda, det blir ju bara 1 klassiker per såld konsol.

om 4 miljoner wii konsoller sålts då blir det 2 klassiker per konsol och det är ju fortfarande dåligt.

Med tanke på att mindre än hälften av alla Wii-enheter är online (samma med XB360) så är det ju inte så illa pinkat. Sen är väl inte all intresserade av klassiska spel helt enkelt.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Hade de fixat lite fler RPG's så hade jag givetvis köpt ännu fler spel

1
Skriv svar