EVE Online växer nästa vecka

Robot
Inaktiv
EVE Online växer nästa vecka

Coolt! har spelat det här litegranna från o till.. får väl se när det blir tv-spelstorka igen så kanske man skulle ha börjat spela litegranna igen...


signatur

//Aron

Medlem

Var inne på singularity precis och testade, ser riktigt najs ut nu. Behövdes dock, EVEs nuvarande texturer ser ut att vara från början av 2000.

Dock så kräver det lite kraft, men det flyter fint med ett nyare kort, t.ex. 8800. Min fps gick från 400-500 fps inne i en station till ca 100-200 med de nya texturerna.
Dessutom så kan rasen Caldari se fram emot en trevlig nerf... Igen...


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Trevligt trevligt Var på tiden att dom piffade upp grafiken lite.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

EVE är ett fint spel med en härlig känsla! Gillar rymt-temat starkt! Dock så har jag aldrig ro att spela spelet mer än ett par veckor. Jag har säkert haft tre stycken trial accounts men det har aldrig blivit något mer utav det. Man kanske ska ge det en chans igen och försöka klara sig ur "formsvackan"? Känns ändå ganska tungt att börja från scratch när de flesta inbitna spelarna har så pass bra skepp

Medlem

Världens snyggaste MMO, utan tvekan.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

nästan så att man fick gåshud av trailern, underbar musik


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Qth
Medlem


Man blir ju sugen att öppna kontot igen.

Inaktiv
Skrivet av N3m35i5:

Dessutom så kan rasen Caldari se fram emot en trevlig nerf... Igen...

Torpeder gör 30% mer skada men får mycket kortare räckvid. Inte nödvändigtvis en nerf. Caldari Electronic countermeasure skepp får en bättre bonus.

Medlem

önskar bara det fanns lite mer saker man kunde göra i spelet.
Typ.. gå omkring inne i rymdbaserna och träffa andra spelare och samtala med dem.

Inaktiv

Enda MMO:t som har en riktig känsla av det spelet framhäver.
Dock så har det blivit samma för mig, jag fastnade inte - blev mest att åka runt utan att göra något - kändes inte som det fanns ngn mening med att t.ex. skaffa pengar/skills.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av N3m35i5:

Var inne på singularity precis och testade, ser riktigt najs ut nu. Behövdes dock, EVEs nuvarande texturer ser ut att vara från början av 2000.

Dock så kräver det lite kraft, men det flyter fint med ett nyare kort, t.ex. 8800. Min fps gick från 400-500 fps inne i en station till ca 100-200 med de nya texturerna.
Dessutom så kan rasen Caldari se fram emot en trevlig nerf... Igen...

funkar då bra med mitt Geforce 6800, märkte då ingen fps sänkning från gammla klienten och nya med de fina modellerna. Får väl se hur det går när det blir massa strider och skit etc :)..

Skrivet av Bosse9012:

EVE är ett fint spel med en härlig känsla! Gillar rymt-temat starkt! Dock så har jag aldrig ro att spela spelet mer än ett par veckor. Jag har säkert haft tre stycken trial accounts men det har aldrig blivit något mer utav det. Man kanske ska ge det en chans igen och försöka klara sig ur "formsvackan"? Känns ändå ganska tungt att börja från scratch när de flesta inbitna spelarna har så pass bra skepp

(Hoppa ner till slutsats om ni inte orkar läsa)

Att folk som spelat sen spelet släpptes ska du inte vara rädd för. Det finns ett flertal "nybörjar" vänliga företag(corporations/guilds) som lär upp och ger tips och sådant. Sen som det brukar vara med alla Eve expantioner så kommer det nästan alltid något som gör att de små spelarna även kan vara användbara med/mot de större.

Men som sagt, det är inget WoW spel vi talar om här där det är lätt att maxxa sin karaktär. Eve _tar_ tid men så himla mycket skönare kännsla i Eve och speciellt PvP biten. Men som sagt, även om du precis har börjat så finns det användning för dig (Talar ur ett PvP perspektiv då jag är mest insatt i det i EvE världen).

p.s. En annan sak om de "större" spelarna. Även om han har 1000 gånger mer skillpoints(läs experience/levlar för er WoW spelare) än dig så är han inte 1000 gånger bättre, däremot kan han säkert flyga 30 mer skepp än dig samt använda andra vapen med mera.

Slutsats: Det finns saker för nybörjare att göra i PvP, du kanske inte gör mest skada men utan DIG skulle kanske inte dina medspelare kunnat göra det ni skulle göra. Baraför nån har spelat länge betyder det inte att han är gud, han har bara mer valmöjligheter om vad han ska använda för att försöka spränga dig.

Skrivet av ForrestFox:

önskar bara det fanns lite mer saker man kunde göra i spelet.
Typ.. gå omkring inne i rymdbaserna och träffa andra spelare och samtala med dem.

Det kommer för er som vill ha detta, själv så flyger jag hellre än att strosa runt på en sketen station. Kommer ej i denna expantion utan senare.

Ush det blev långt aja

EvE äger allt just nu så ni vet.

Medlem

mycket bra trailer!
men asa får man bygga upp sit egna skepp?:O
kanske är en dum fråga men vill veta tycker det verkar roligt:P


signatur

Spela spel är kul ibland.

Inaktiv

Det brukar vara enklare att hitta ett mål om man går med i en corporation(guild).

Medlem
Skrivet av miffot:

mycket bra trailer!
men asa får man bygga upp sit egna skepp?:O
kanske är en dum fråga men vill veta tycker det verkar roligt:P

Ja och nej. Du kan köpa ritningar till ett skepp och sedan köpa/utvinna råvaror för att bygga skepp. Sen bara lägger du alla saker på rätt ställe och stoppar in ritningen i en station och väntar X antal minuter så är skeppet klart.

Medlem

Spelar inte EVE, men jag måste ju säga att både den gamla och den nya grafiken är helt underbar.

Medlem
Skrivet av dosman:
Skrivet av N3m35i5:

Dessutom så kan rasen Caldari se fram emot en trevlig nerf... Igen...

Torpeder gör 30% mer skada men får mycket kortare räckvid. Inte nödvändigtvis en nerf. Caldari Electronic countermeasure skepp får en bättre bonus.

Du menar de nya electronic attack ships? Eller snackar du om Recon Shipsen?


signatur
Medlem

Vad går det här spelet ut på? testade lite men fattade inte så mycket:D

Medlem

Så caldari har äntligen blivit lika nerfade som alla andra?
När jag höll på så var caldari den enda ras som gick att använda för strid...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Har spelat EVE tre ggr i ungefär 3-4 veckor vardera gång. Hann aldrig komma med i ett corporation så jag fastnade aldrig tyvärr. Blir så jäkla sugen att köra igen, det kliar i fingrarna.

Medlem

Lol! ... jag har sett fram imot denna expantion väldigt länge, och nu kommer det äntligen ! ^^ ... det komiska är att det kommer den 5 december, när jag fyller 18 lol ^^

laddar grafeken redan nu på test servern ;P ... gör ni det med vet jag ^^
kopiera bara eve mappen och ladda patchen i det gula fältet http://www.eve-online.com/patches/patches.asp?s=singularity

sedan så trycker ni bara på en knapp i klienten så startar den automatiskt nerladdningen av den nya grafikmotorn

Have fun ^^


signatur

"Better to ask for forgiveness than permission"

Medlem
Skrivet av simulacra:

Så caldari har äntligen blivit lika nerfade som alla andra?
När jag höll på så var caldari den enda ras som gick att använda för strid...

Caldari har varit PvE-rasen nummer 1 i evigheters evigheter, om det är det du menar med strid...

Annars gäller följande:
Välj tre (3): caldari pvp solo success

Medlem
Skrivet av Boerje:
Skrivet av simulacra:

Så caldari har äntligen blivit lika nerfade som alla andra?
När jag höll på så var caldari den enda ras som gick att använda för strid...

Caldari har varit PvE-rasen nummer 1 i evigheters evigheter, om det är det du menar med strid...

Annars gäller följande:
Välj tre (3): caldari pvp solo success

De är ju dock också överlägsna när det gäller EW, vilket är ett måste i PVP.


signatur
Pansarknekt

3 ord; Najs som attan!


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av dosman:
Skrivet av N3m35i5:

Dessutom så kan rasen Caldari se fram emot en trevlig nerf... Igen...

Torpeder gör 30% mer skada men får mycket kortare räckvid. Inte nödvändigtvis en nerf. Caldari Electronic countermeasure skepp får en bättre bonus.

Iof, dock så har torpeder på en Raven (10% velocity bonus per lvl) en räckvidd av ca 25 km med mina skills (de flesta på lvl4-5) vilket blir lite snålt med tanke på att du då lätt kan bli scramblad/webbad i PvP och Raven har senast ajg kollade inte den bästa tanken i EVE, ska du sen slänga på en AB så ryker en midslot som kunde behövts till annat. Tanken är väl att torpeder bli missilvärldens svar på blasters. Återstår att se hur det blir.
Mot NPC så blir det ett jäkla jagande för att komma inom range (föredrar iof själv cruise mot NPC).


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv
Skrivet av Gullefjun:

Du menar de nya electronic attack ships? Eller snackar du om Recon Shipsen?

The ECM strength bonus for the Falcon has been increased to 20%, the Scorpion, Blackbird and Griffin now have a 15% bonus.

Medlem
Skrivet av Gullefjun:

De är ju dock också överlägsna när det gäller EW, vilket är ett måste i PVP.

Jovisst, EW-skepp är inte alls illa att sitta i. Tills man stöter på fienden och blir deras första mål. En slags "chaff" skulle man kunna kalla EW-skepp för

Medlem

Spelar det för tillfället på trial igen, den kommande expansionen väckte intresset :3

Inaktiv

Den nya trailern är något av det bästa trailers jag sett.

En 1080p version av den finns här:

http://ccp.vo.llnwd.net/o2/video/2/trinity_trailer_1920x1080....

Waow


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Medlem
Skrivet av Gullefjun:
Skrivet av Boerje:
Skrivet av simulacra:

Så caldari har äntligen blivit lika nerfade som alla andra?
När jag höll på så var caldari den enda ras som gick att använda för strid...

Caldari har varit PvE-rasen nummer 1 i evigheters evigheter, om det är det du menar med strid...

Annars gäller följande:
Välj tre (3): caldari pvp solo success

De är ju dock också överlägsna när det gäller EW, vilket är ett måste i PVP.

Ja, så då är det dags att de blir nerfade så att vi som inte vill flyga runt i deras legoskepp också kan göra ngn nytta, fast iofs så bryr jag mig inte så mkt, tröttnade ganska bra på eve efter ett tag, det är det här med tärningar som jag hatar.
Rollspel for teh lose...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

12
Skriv svar