Need for Speed: ProStreet
ProStreet är det andra spelet i Need for Speed-serien till Playstation 3 och vi har ryckt åt oss ett exemplar. Vi har tagit reda på om det lyckas leverera.
Spelet var väl ok, inget mer än så. Styrningen och dålig/ingen handling var de två stora minusen enligt mig. Man skulle nog behövt en ratt och pedaler för att få ut det bästa av styrningen för på tangentbord var den riktigt kass. Det är antagligen det sämsta NFS-spelet men samtidigt ett ganska ok spel.
Korvspad.
skiiiiiiiiit spel
sant;)
The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...
Folk dömer från Demot, detta spel var underbart när man kom in i de, och styrningen är verkligen, och man kan tuna de själv, alltså har någon här inne kört på riktigt ? Vill ni svänga i 300, så spela Juicied
MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit
Bra recension, ProStreet är klart bättre än Carbon imo. Jag har dessutom hellre upplägget att åka runt till olika tävlingar än att se en massa B-skådisar stå och göra någon dålig prestation framför green screens som i Carbon. Dock så var det inget fel på storyn i Most Wanted med Josie Maran i rollerna =).
Angående styrningen så går den att ställa in i hela spelet (tillsammans med mycket mer (bromsar, motor, dämpare mm)) så den blir riktigt direkt och inte "3 sekunder efter" som det var i demot.
Dock så får vi hoppas på ett Most Wanted 2 (med snutar dvs) som nästa NFS spel...
How can we win when fools can be kings?
jag saknar de gamla nfs spelen.. Det ända bra med det här spelet är att de hade lämnat bort staden och tagit in banor.
The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...
Taget ifrån Gamespots recension:
"Every platform gets a piece of the avalanche of advertising that permeates the game. Sure, races in real life are heavily sponsored, but ProStreet takes it too far--there's nary a stretch of track where there's not some sort of advertisement for motor oil or car insurance. It doesn't seem possible, but 360 and PC owners get to enjoy even more advertising thanks to dynamic ads that will be downloaded when you start the game up for the first time. Even better, some of the achievements are sponsored by a car insurance company. It's too bad that the cost of the game and the ridiculous amount of advertising isn't making EA enough money--on the Xbox 360 (and according to EA, soon on the PS3) you can use real cash to unlock cars and upgrades. Every single time you go to buy a car, you're asked if you want to use in-game cash or real money. You don't even need to have unlocked a car to be able to purchase it with real cash, which is really unfair since you can use that unlocked car to zoom right to the top of the leaderboards on the early courses."
Säger en del om spelet.
Jisses, dags att ta fram kritikluppen tror jag.
Nytt för i år är nämligen den imponerande fysiken som slår många andra spel på fingrarna.
Har ni verkligen lirat Need for Speed: ProStreet? Imponerande fysik?! Vart då? Startade du en enda drift event? Hur det nu är möjligt att _någonsin_ tycka att NFS: PS har "imponerande fysik" är i min åsikt skamligt. Visst ska det inte jämföras med fullfrästa racing sims men spel som Test Drive: Unlimited/Forza 2/GT5: Prologue borde väl iaf vara dugliga jämförelser.
Att Electronic Arts gjort ett strålande jobb med skadefysiken råder det inga som helst tvivel om, för det här är riktigt snyggt och välgjort.
Mmhmmm. 320 knyck, dra handrombsen ända upp i takluckan, banka in med rumpan i väggen (ca 260 km/h) och gasa iväg med en hängande bakspoiler. Strålande!
Försökte hitta någonting i recensionen gällande AI men.. Näpp.
Repriser? Näpp. Spendera tre timmar på att fixa till din bil men du glöm att du ska få ta några bilder på den utan att lira online.
Mina betyg.
AI - :up::down::down::down::down: (Fanns det överhuvud taget artificiel _intelligens_?)
Grafik - :up::up::up::up::down: (Ser bra ut.)
Kontroll - :up::up::down::down::down: (Svänger jag vänster i 20km/h så ska fan bilen svänga vänster, släpper jag _inte_ på gasen i en kurva ska bilen inte heller göra det! GAH!)
Fysik - :up::up::down::down::down: (Pffft, hade kunnat tycka att det var ok ifall det hade varit NFS:U2, visst är detta bättre än många tidigare spel i serien men det är knappast en komplimang det heller. Samt! Mer downforce ger bättre grepp OCH högre hastighet, EA bryter fysikens lagar men, tut på bara, det är strålande!)
Recensionen - :up::up::down::down::down: (Personlig åsikt här men, borde tagit upp AI och möjligtvis försökt jämföra spelet med något annat spel i samma genre.
Sen såg jag inte ett ord om det andra nya spelläget, wheelie-racen. Kanske lika bra det iofs men borde absolut åtminstone ha nämnts. )
Då är det väl bara vänta tio månader tills EA stressat fram en ny titel. Vem vet, NFS: PS2 skulle kunna revolutionera genren igen med hydraulik hoppning!:evil:
Edit: NFS: PS blir NFS:PS, jäkla smileys.
"Nytt för i år är nämligen den imponerande fysiken som slår många andra spel på fingrarna. Varje gång du kör in i en motståndares bil eller i ett vägräcke reagerar bilarna på ett eller annat sätt, det kan vara allt från skador i lacken till en totalkvaddad bil. Att Electronic Arts gjort ett strålande jobb med skadefysiken råder det inga som helst tvivel om, för det här är riktigt snyggt och välgjort"
aa verkligen jätte imponerande..carmageddon 2 från 1998 imponerar mer..sen har vi ju colin mcrae dirt,flatout 1 och burnout serien som krossar detta spelet lite lagom hårt.
<3
Taget ifrån Gamespots recension:
"Every platform gets a piece of the avalanche of advertising that permeates the game. Sure, races in real life are heavily sponsored, but ProStreet takes it too far--there's nary a stretch of track where there's not some sort of advertisement for motor oil or car insurance. It doesn't seem possible, but 360 and PC owners get to enjoy even more advertising thanks to dynamic ads that will be downloaded when you start the game up for the first time. Even better, some of the achievements are sponsored by a car insurance company. It's too bad that the cost of the game and the ridiculous amount of advertising isn't making EA enough money--on the Xbox 360 (and according to EA, soon on the PS3) you can use real cash to unlock cars and upgrades. Every single time you go to buy a car, you're asked if you want to use in-game cash or real money. You don't even need to have unlocked a car to be able to purchase it with real cash, which is really unfair since you can use that unlocked car to zoom right to the top of the leaderboards on the early courses."
Säger en del om spelet.
Jag antar efter att ha provat att mer utvecklingstid gick åt till "reklammotorn" och den där "rökcatchphrasen", än till själva spelet.
/nkembo - fest i himmel och på jord
Jag har spelat NFS-serien sedan NFSIISE...Jag får säga att jag tycker detta är helt ok, de 2 andra (Carbon & Most Wanted) var ju komplett kattskit...Innan dess hade vi hypen efter Fast & The Furious-filmerna: Underground 1 & 2, dem gillade jag också.
ProSTreet klarar sig bra tycker jag, har spelat 30 timmar eller nåt nu och är fortfarande biten som f*n...Dock faller lite saker bort, inga repriser...Det är mycket tråkigt. Dessutom kan man inte ställa in så mycket som jag hade velat.
Sista grejen är cockpit-kamera, var tog den vägen? Inte sett den sedan NFS:Porsche...Tråkigt, men jag ger nog PS....3.5/5 i betyg!
Spelet var väl ok, inget mer än så. Styrningen och dålig/ingen handling var de två stora minusen enligt mig. Man skulle nog behövt en ratt och pedaler för att få ut det bästa av styrningen för på tangentbord var den riktigt kass. Det är antagligen det sämsta NFS-spelet men samtidigt ett ganska ok spel.
Hahahaha, ärligt talat, folk som spelar bilspel med tangentbord borde väl för tusan inte uttala sig om hur styrningen och känslan är! Herregud...
[quote=Edd1e]Jisses, dags att ta fram kritikluppen tror jag.
Visst ska det inte jämföras med fullfrästa racing sims men spel som Test Drive: Unlimited/Forza 2/GT5: Prologue borde väl iaf vara dugliga jämförelser.
Notera att forza 2 VERKLIGEN är ett RIKTIGT racing sim.
Alltså, Anti EA och NFS lyser fan i ögonen på er. Ni brukar whina på att GS ger spel för höga betyg medans FZ ger bra, nu ger FZ ett helt ok betyg till ett helt OK bilspel. DÅ ÄR DET HELT PLÖTSLIGT FZ ( REcencenten, personens som i detta fallet representerar fz )
äsch, jag orkar inte. Spelet är helt ok iaf. Betyget bra och recensionen bra. Skademodellen är bland de bästa jag sett. Skulle det vara helt verkligt skulle ju ett bilaction spel som detta vara rätt trist.
Snark. Skriv vad ni vill till mig, tänker inte läsa era svar iaf.
BRA RECENSION!