Need for Speed: ProStreet

Robot
Need for Speed: ProStreet

ProStreet är det andra spelet i Need for Speed-serien till Playstation 3 och vi har ryckt åt oss ett exemplar. Vi har tagit reda på om det lyckas leverera.


Medlem
Provgasat - Need for Speed: ProStreet

Spelet var väl ok, inget mer än så. Styrningen och dålig/ingen handling var de två stora minusen enligt mig. Man skulle nog behövt en ratt och pedaler för att få ut det bästa av styrningen för på tangentbord var den riktigt kass. Det är antagligen det sämsta NFS-spelet men samtidigt ett ganska ok spel.


signatur

Korvspad.

Inaktiv

Jag har inte spelat detta, då bilspel inte riktigt ligger mig i smaken. Spelade dock Underground serien lite, men plx jag saknar de gamla NFS spelen.

Jag vill vara polis och preja mina vänner igen.


signatur

O'rly? Ya'rly!

Inaktiv

skiiiiiiiiit spel

Medlem

Med tanke på vad demot erbjöd så tvivlar jag starkt på att spelet är värt något betyg över 2,5.

Inaktiv
Skrivet av Fixakos:

skiiiiiiiiit spel

sant;)


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Varför förstöra spelet med att man bara kan köra på banor ?? det var verkligen skit tråkigt att spela på PC styrningen avr helt värdelös !

Medlem

Folk dömer från Demot, detta spel var underbart när man kom in i de, och styrningen är verkligen, och man kan tuna de själv, alltså har någon här inne kört på riktigt ? Vill ni svänga i 300, så spela Juicied


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Bra recension, ProStreet är klart bättre än Carbon imo. Jag har dessutom hellre upplägget att åka runt till olika tävlingar än att se en massa B-skådisar stå och göra någon dålig prestation framför green screens som i Carbon. Dock så var det inget fel på storyn i Most Wanted med Josie Maran i rollerna =).

Angående styrningen så går den att ställa in i hela spelet (tillsammans med mycket mer (bromsar, motor, dämpare mm)) så den blir riktigt direkt och inte "3 sekunder efter" som det var i demot.

Dock så får vi hoppas på ett Most Wanted 2 (med snutar dvs) som nästa NFS spel...


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

jag provade demot och jag gillade det INTE...men har jag så fel elller?

Medlem

Slutade spela Need For Speed efter den första Heta Jakten.

El Niño FTW!


signatur

// Peace

Medlem

Det är bland dom sämsta spelen i NFS serierna, mycket är bra men ännu mera är sämre!

Medlem

uch detta drog ner nfs serien. Underground 1 2 och carbon ftw.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Hot Pursuit ftw ;D


signatur

En styck signatur.

Inaktiv

jag saknar de gamla nfs spelen.. Det ända bra med det här spelet är att de hade lämnat bort staden och tagit in banor.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

givf nfs porsche med fler bilmärken :l

Inaktiv

Taget ifrån Gamespots recension:

"Every platform gets a piece of the avalanche of advertising that permeates the game. Sure, races in real life are heavily sponsored, but ProStreet takes it too far--there's nary a stretch of track where there's not some sort of advertisement for motor oil or car insurance. It doesn't seem possible, but 360 and PC owners get to enjoy even more advertising thanks to dynamic ads that will be downloaded when you start the game up for the first time. Even better, some of the achievements are sponsored by a car insurance company. It's too bad that the cost of the game and the ridiculous amount of advertising isn't making EA enough money--on the Xbox 360 (and according to EA, soon on the PS3) you can use real cash to unlock cars and upgrades. Every single time you go to buy a car, you're asked if you want to use in-game cash or real money. You don't even need to have unlocked a car to be able to purchase it with real cash, which is really unfair since you can use that unlocked car to zoom right to the top of the leaderboards on the early courses."

Säger en del om spelet.

Medlem

What did you expect folks ... it is EA ...

Det skulle inte förvåna mig om mutor för att få upp hypen kring ea spel förse gick ... samt att f upp betyg ...

Medlem

man visste redan innan de började göra den att det skulle bli skit.....Sen gjorde de hype reklam som alla gick på.. o nu sitter de som har köppt o gråter=P

Medlem

Jisses, dags att ta fram kritikluppen tror jag.

Skrivet av FZ:

Nytt för i år är nämligen den imponerande fysiken som slår många andra spel på fingrarna.

Har ni verkligen lirat Need for Speed: ProStreet? Imponerande fysik?! Vart då? Startade du en enda drift event? Hur det nu är möjligt att _någonsin_ tycka att NFS: PS har "imponerande fysik" är i min åsikt skamligt. Visst ska det inte jämföras med fullfrästa racing sims men spel som Test Drive: Unlimited/Forza 2/GT5: Prologue borde väl iaf vara dugliga jämförelser.

Skrivet av FZ:

Att Electronic Arts gjort ett strålande jobb med skadefysiken råder det inga som helst tvivel om, för det här är riktigt snyggt och välgjort.

Mmhmmm. 320 knyck, dra handrombsen ända upp i takluckan, banka in med rumpan i väggen (ca 260 km/h) och gasa iväg med en hängande bakspoiler. Strålande!

Försökte hitta någonting i recensionen gällande AI men.. Näpp.

Repriser? Näpp. Spendera tre timmar på att fixa till din bil men du glöm att du ska få ta några bilder på den utan att lira online.

Mina betyg.

AI - :up::down::down::down::down: (Fanns det överhuvud taget artificiel _intelligens_?)
Grafik - :up::up::up::up::down: (Ser bra ut.)
Kontroll - :up::up::down::down::down: (Svänger jag vänster i 20km/h så ska fan bilen svänga vänster, släpper jag _inte_ på gasen i en kurva ska bilen inte heller göra det! GAH!)
Fysik - :up::up::down::down::down: (Pffft, hade kunnat tycka att det var ok ifall det hade varit NFS:U2, visst är detta bättre än många tidigare spel i serien men det är knappast en komplimang det heller. Samt! Mer downforce ger bättre grepp OCH högre hastighet, EA bryter fysikens lagar men, tut på bara, det är strålande!)

Recensionen - :up::up::down::down::down: (Personlig åsikt här men, borde tagit upp AI och möjligtvis försökt jämföra spelet med något annat spel i samma genre.
Sen såg jag inte ett ord om det andra nya spelläget, wheelie-racen. Kanske lika bra det iofs men borde absolut åtminstone ha nämnts. )

Då är det väl bara vänta tio månader tills EA stressat fram en ny titel. Vem vet, NFS: PS2 skulle kunna revolutionera genren igen med hydraulik hoppning!:evil:

Edit: NFS: PS blir NFS:PS, jäkla smileys.

Medlem

"Nytt för i år är nämligen den imponerande fysiken som slår många andra spel på fingrarna. Varje gång du kör in i en motståndares bil eller i ett vägräcke reagerar bilarna på ett eller annat sätt, det kan vara allt från skador i lacken till en totalkvaddad bil. Att Electronic Arts gjort ett strålande jobb med skadefysiken råder det inga som helst tvivel om, för det här är riktigt snyggt och välgjort"

aa verkligen jätte imponerande..carmageddon 2 från 1998 imponerar mer..sen har vi ju colin mcrae dirt,flatout 1 och burnout serien som krossar detta spelet lite lagom hårt.


signatur

<3

Medlem

Downforce ger inte ge en högre hastighet på en 2km raksträcka. Dock kan du hålla högre hastighet i kurvor pga det förbättrade greppet.

Inaktiv

sjukt illa detta spelet är!...

blev otroligt besviken... =/

jag som hoppades! ;l
börjar bli ont om nya bilspel... alla bara gör fps hela tiden eftersom "det går hem"... (sägs det.)


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Inaktiv
Skrivet av Bazil:

Taget ifrån Gamespots recension:

"Every platform gets a piece of the avalanche of advertising that permeates the game. Sure, races in real life are heavily sponsored, but ProStreet takes it too far--there's nary a stretch of track where there's not some sort of advertisement for motor oil or car insurance. It doesn't seem possible, but 360 and PC owners get to enjoy even more advertising thanks to dynamic ads that will be downloaded when you start the game up for the first time. Even better, some of the achievements are sponsored by a car insurance company. It's too bad that the cost of the game and the ridiculous amount of advertising isn't making EA enough money--on the Xbox 360 (and according to EA, soon on the PS3) you can use real cash to unlock cars and upgrades. Every single time you go to buy a car, you're asked if you want to use in-game cash or real money. You don't even need to have unlocked a car to be able to purchase it with real cash, which is really unfair since you can use that unlocked car to zoom right to the top of the leaderboards on the early courses."

Säger en del om spelet.

Jag antar efter att ha provat att mer utvecklingstid gick åt till "reklammotorn" och den där "rökcatchphrasen", än till själva spelet.


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Inaktiv

Jag har spelat NFS-serien sedan NFSIISE...Jag får säga att jag tycker detta är helt ok, de 2 andra (Carbon & Most Wanted) var ju komplett kattskit...Innan dess hade vi hypen efter Fast & The Furious-filmerna: Underground 1 & 2, dem gillade jag också.

ProSTreet klarar sig bra tycker jag, har spelat 30 timmar eller nåt nu och är fortfarande biten som f*n...Dock faller lite saker bort, inga repriser...Det är mycket tråkigt. Dessutom kan man inte ställa in så mycket som jag hade velat.

Sista grejen är cockpit-kamera, var tog den vägen? Inte sett den sedan NFS:Porsche...Tråkigt, men jag ger nog PS....3.5/5 i betyg!

Inaktiv

Jag säjer bara ett spel...
Need for Speed Most Wanted8):heart:


signatur

[b]"I See no God up here..."
Yuri Gagarin 1961

Medlem
Skrivet av bMess:

Spelet var väl ok, inget mer än så. Styrningen och dålig/ingen handling var de två stora minusen enligt mig. Man skulle nog behövt en ratt och pedaler för att få ut det bästa av styrningen för på tangentbord var den riktigt kass. Det är antagligen det sämsta NFS-spelet men samtidigt ett ganska ok spel.

Hahahaha, ärligt talat, folk som spelar bilspel med tangentbord borde väl för tusan inte uttala sig om hur styrningen och känslan är! Herregud...

Medlem

NFS: U2 är det sista bra Nfs-spelet... Därefter har det gått neråt...

Medlem

[quote=Edd1e]Jisses, dags att ta fram kritikluppen tror jag.

Skrivet av FZ:

Visst ska det inte jämföras med fullfrästa racing sims men spel som Test Drive: Unlimited/Forza 2/GT5: Prologue borde väl iaf vara dugliga jämförelser.

Notera att forza 2 VERKLIGEN är ett RIKTIGT racing sim.

Alltså, Anti EA och NFS lyser fan i ögonen på er. Ni brukar whina på att GS ger spel för höga betyg medans FZ ger bra, nu ger FZ ett helt ok betyg till ett helt OK bilspel. DÅ ÄR DET HELT PLÖTSLIGT FZ ( REcencenten, personens som i detta fallet representerar fz )

äsch, jag orkar inte. Spelet är helt ok iaf. Betyget bra och recensionen bra. Skademodellen är bland de bästa jag sett. Skulle det vara helt verkligt skulle ju ett bilaction spel som detta vara rätt trist.

Snark. Skriv vad ni vill till mig, tänker inte läsa era svar iaf.

BRA RECENSION!

Medlem

Det här blir nog första gången jag inte kan hålla med recensenten. Spelet var ju helt rakt upp och ner, urdåligt!

Motorljudet är bra, grafiken är hyvens, men resten då?

Att ta bort "free roam" är Fail!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

12
Skriv svar