Guitar Hero III: Legends of Rock

Robot
Guitar Hero III: Legends of Rock

Livet som gitarrhjälte blir enklare för varje del i serien. Hur mycket lättare kan spelet göras innan det blir tråkigt frågar vi oss, när vi recenserar Guitar Hero 3.


Inaktiv
Guitar Hero III granskat

Ska man köpa detta eller Rockband ?
tror man får mycke mer kul med rockband..


signatur

If I tell you I'm good, probably you will say that I'm boasting. But if I tell you I'm not good, you'll know I'm lying

Låtarna till 3:an e ju mycket bättre än till 2:an, lite sköna oldies och mindre geek-metal!

Medlem

Om jag nu skulle inköpa ett musikspel så hade jag tagit detta istället för Rockband, man får nog ut mer av rockband men priset på 2 papp skrämmer mig.


signatur

En styck signatur.

Skrivet av orkaupptaget:

Om jag nu skulle inköpa ett musikspel så hade jag tagit detta istället för Rockband, man får nog ut mer av rockband men priset på 2 papp skrämmer mig.

Gör som jag: gå ihop 4 pers och lägg 500 kr var så har du RockBand och 3 spelare som du kan lira me!8)

Medlem

Jag kommer nog aldrig att skaffa Rockband. För dyrt, och jag pallar inte att dra ihop ett gäng som kan lira då och då. Jag menar, Rockband handlar ju om ett band och inte en solo artist som byter instrument då och då.

Tycker för övrigt att GH3 är riktigt kul. Låtarna är roligare, grafiken är mysigare och ett online läge är alltid ett plus.

Medlem

Mja, e väl lite osäkert om det faktiskt kommer kosta 2 laxar. I staterna kostar det väl runt en 170 dollar. Tror det är mer återförsäljarna som vill känna sig på den säkra sidan och därmed brassar på lite.

Tycker guitar hero 3 är jävligt roligt, och för en ensamvarg så är det säkert överlägset gentemot rock band (även om rock bands setlist är starkare imo).

Om jag nu bara kunde klara den där förbaskade Slayer-låten...

Medlem

Rockband verkar kul, men synd att kvaliten på alla delar tydligen är rätt skabb.

Inaktiv

GH3 är ett givet köp om man inte har ngt av de tidigare, och rock band är ingen direkt ersättare, snarare ett komplement. köp båda.

Inaktiv

Jag tycker väldigt mkt om GH3 men jag skulle nog köpt rock band om det skulle kommit till wii. Men jag kan hålla med om att det kanske snarare e ett komplement eftersom det är mer ett multiplayerspel.


signatur

Alla barnen kom över minfältet, förutom Pär, han låg både här och där.

Medlem

Tvåan är bäst och trean är bra. Typ...


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Altså. jag lirade aldrig GH 1,2 så detta är uber kul. Bästa köp till Wii hittils.

Så en 3a i betyg för oss som aldrig lirat förut känns snålt. Men för gamla veteraner av serien stämmer nog betyget.


signatur

Bara gör det.

Inaktiv

Själv fick jag den achievementen som det står om i texte, efter jag hade klarat rock you like a hurricanexD

Medlem

Gillade starkt GH 1/2 men vad jag inte gillar med 3an är att allt för många låtar har enbart notes och inte hammer-ons/pull-offs där de egentligen ska vara. Plus att det är förjävla svårt på expert i slutet! Klarade både 1an/2an på Expert efter ett tag men 3an, ja jävlar va svårt det är!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Jag måste säga att jag helt håller med recencenten. Har inte spelat så mycket GH1 och GH2, men GH3 är en klar besvikelse i jämförelse... plus en mindre tight produktion rent tekniskt och grafiskt.

Det är faktiskt så tråkigt att spela det när man vet vad man har att jämföra med, så även om jag älskade GH1 och GH2 (och därför verkligen såg fram mot GH3 när det skulle komma till min Wii) kommer min gitarr stå orörd i ett hörn framöver.

Usch.

Medlem

Lite kul att höra att GH3 är lättare. Alla polare som köpt det tycker GH3 är svårare än 2:an. Får snart prova själv...


signatur

I fart in your general direction

Medlem

Hur är PS3-versionen eller andra versioner av spelet?

Nån som känner till några skillnader hårdvara och / eller mjukvarumässigt?

Inaktiv

Har du spelat ett GH har du spelat alla Tröttnade efter 2 veckor på GH 2 och sålde det .. Skulle inte köpa GH 3 för över 700 kr

Inaktiv
Skrivet av haiko:

Hur är PS3-versionen eller andra versioner av spelet?

Nån som känner till några skillnader hårdvara och / eller mjukvarumässigt?

Jag har bara spelat PS3-versionen så jag vet inte hur andra är i jämförelse. Jag tycker grafiken är hyffsat kass -- ingen antialiasing och publiken är mer eller mindre copy/paste och det ser ibland ut som animerade spritar. Rock band verkar bra mkt mer lovande på den fronten, men fräsiga ljuseffekter etc. Själva gubbarna ser fina ut. Dock så är det tur att grafiken är det minst viktiga i ett sånt här spel.

Lite segt att gå mellan vissa menyer.

Finns inga extra låtar att köpa i eu-storen i dagsläget.

Medlem

Känner inte igen mig.
Jag har GH3 till wii, och en polare till Xbox360.

GH2 är lättare än GH3.
och jag tycker absolut inte att dom är snälla när det gäller hit-zonen på tonerna.

underbart spel, som är skit kul!! Bossfighterna var ett roligt inslag lite mera å göra lixsom.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jo som sagt fönstret för att träffa noterna rätt är betydligt större tyvärr. Men GH1 är betydligt lättare än GH2 iaf, ang. recensionen. Iaf på expert, kommer inte ihåg hur det är med de andra nivåerna.


signatur

system: online

Inaktiv

Riktigt dålig recension om jag ska vara ärlig

Medlem

Har inte lirat GH3, bara demot, vilket jag tycker var skönare än 2an.
Var juh fett kul med grejerna man kan göra för att jävlas med varandra när man battlar, det är juh ett spel, och vill ni att det ska låta bra när ni ska lira så skit i att köra battle och kör Face Off istället? - Det är fortfarande ett spel, tycker bara det är ett pluss att dom lägger in något lite extra, som imo, höjer spelvärdet.

Har inte cash att köpa spelet anyhoo, så blir nog till att vänta ett bra tag tjuvär. :/. Verkar skoj iaf. \o/

Alla säger att II:an e bättre, men faktum är att låtlistan är otroligt bättre på 3:an, säg vad ni vill men att få köra paint it black, sunshine of your love, la grange och black magic woman är klockrent istället för skiten som finns på tvåan!

Medlem

Jag känner nog av att det är lite lättare att träffa noterna. Antingen det eller så har man blivit bättre, men inte så stor risk eftersom man inte har spelat GH 1/2/80s på ett bra tag.

Min arm trillade av efter Dragonforce på Expert (I practice) för övrigt. Den låten var så fruktansvärt rolig att spela.

Medlem

Guitar hero 3 är pisslätt om man jämför med 2:an. Samt att låtarna är sämre... =(

Medlem

Tyvärr tycker jag trean är värdelös, hade sett fram emot det jättelänge och så får man detta.
Spelat tvåan tills händerna blöder:) och det är kanon, perfekt synkat, bra låtar, och bra svårighetsnivå.
Man måste träffa noterna exakt annars missar man dom, på trean kan man ju ibland bara spamma knapparna och träffa det mesta, det är betydligt lättare och mer förlåtande.

Trist och sitta och spela tvåan fortfarande trots att man har trean.
Det finns ett par bra låtar på trean, men tyvärr är de flesta riktigt trista och spela, även på expert.

I tvåan har låtarna bättre standard, och är bra mycket roligare att spela, mycket mer "rewarding" att dra 5 stars på expert på någon av de svårare låtarna på tvåan än på trean.

Får väl hoppas på rockband, detta spel åker åt helvete..men guitarren är nice:)

Medlem

många som snackar om att man "måste" lira rock band i flerspels läge ser jag i den här tråden, det stämmer ju inte riktigt det går att spela själv med och det finns en billigare version har jag hört, med typ bara en gura.

Sen är det inte själva grejjen med dessa spel att dom ska spelas tillsammans med vänner? gäller väl samma för gh1-3 inte direkt nått story lir som man nöter loss i sin ensamhet.

Medlem

Tyckde GH3 var mycket roligare och mer intressanta än föregångarna, eftersom lite svårare och mycket bättre låtar.

Medlem
Skrivet av CallmeSim:

Lite kul att höra att GH3 är lättare. Alla polare som köpt det tycker GH3 är svårare än 2:an.

GH3 är inte lättare, faktum är att det är avsevärt mycket svårare, men det är svårt på fel sätt. Jag tror att det är det Severinson försöker säga men missar målet lite (no offence, jag gillar dina recensioner).

De har gjort det mer förlåtande om man är lite ur synk när man slår på knappen men, och jag säger MEN, de har försökt lägga till en artificiell svårighetsgrad som inte finns i låten genom att lägga till helt bisarrt svåra och underliga knappföljder.

Jag spelade igenom ettan och tvåan på expert i ett svep, men det här är betydligt svårare just på grund av sjukt omotiverade notföljder.
Det medför dessutom att det inte känns som att spela gitarr längre. I ettan och tvåan tänkte de till när de skrev noterna, och ofta kändes det tack vare snitsiga not- och ackordföljder som att du verkligen lirade låten! Här har de anställt moddare från tvåan och resultatet blir mer ett takt- och fingerfärdighetsspel än ett gitarrspel.

Själva gitarren är mys dock, A+ för den.

EDIT: Disclaimer för att det kanske är lättare på de enklare svårighetsgraderna. Eftersom jag är så ohyggligt 1337 har jag bara spelat på Expert. *flex*

12
Skriv svar