Guitar Hero III: Legends of Rock

Antikvitet
Skrivet av FZ.Medlem:

GH3 är inte lättare, faktum är att det är avsevärt mycket svårare, men det är svårt på fel sätt. Jag tror att det är det Severinson försöker säga men missar målet lite (no offence, jag gillar dina recensioner).

De har gjort det mer förlåtande om man är lite ur synk när man slår på knappen men, och jag säger MEN, de har försökt lägga till en artificiell svårighetsgrad som inte finns i låten genom att lägga till helt bisarrt svåra och underliga knappföljder.

Jag spelade igenom ettan och tvåan på expert i ett svep, men det här är betydligt svårare just på grund av sjukt omotiverade notföljder.
Det medför dessutom att det inte känns som att spela gitarr längre. I ettan och tvåan tänkte de till när de skrev noterna, och ofta kändes det tack vare snitsiga not- och ackordföljder som att du verkligen lirade låten! Här har de anställt moddare från tvåan och resultatet blir mer ett takt- och fingerfärdighetsspel än ett gitarrspel.

Själva gitarren är mys dock, A+ för den.

EDIT: Disclaimer för att det kanske är lättare på de enklare svårighetsgraderna. Eftersom jag är så ohyggligt 1337 har jag bara spelat på Expert. *flex*

Härligt att höra att du gillar mina recensioner.

Samtidigt måste jag försöka försvara mig själv. Så här skrev jag i recensionen:

Citat:

För varje nytt spel i serien har bedömningen av om du träffar noten eller inte blivit snällare. Guitar Hero 3 är inget undantag och nu tycker jag att det blivit larvigt. För att kompensera för den ökade snällheten har Neversoft slängt ut ännu fler noter att träffa.

Jag tycker att vi säger precis samma sak. Harmonix hade en finkänslighet när de placerade ut noterna till låten, en omsorgsfullhet som Neversoft verkar sakna. Jag vågar mig på en gissning att det på Harmonix jobbar gitarrister som gått på känsla medan det på Neversoft jobbar tekniker som gått på ljudbild. Skillnaden är hur som helst slående.

Håller med dig om att gitarren är toppen. Tur att den kommer att kunna användas i Rock Band.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av John:

Jag tycker att vi säger precis samma sak.

Agreed.

Skrivet av John:

...medan det på Neversoft jobbar tekniker som gått på ljudbild.

HAHA!
/FZ.Medlem - Tekniker som gick Ljud/Bild

Medlem

Tycker GH3 är ett bra spel, många riktigt schyssta låtar.
Jag har inte märkt någon direkt skillnad mellan GH2 till PS2 och GH3 till Wii med hitzones o liknande. Men kanske sånt man glömt m.m.
Tycker det är bra klurigt på Medium ändå.

Mill: Grafiken är kass för att spelet är gjort för PS2.

Medlem

Rock Band kostar ju $160-170 på EBgames.com. Fattar inte varför någon bara dra över det. Ni som har konsoler där man kan spela det.
$170*1.30(tull) och säg kanske $50 i frakt.
Blir runt 1800-1900kr.
Och det får man ju nästan betala för GH3, 799*2 eller om man köper det i en dyr butik så blir det 899*2.
Alltså är det nästan billigare att importera Rock Band än att köpa GH3*2(för man kan ju inte handla en extra gitarr, utan måste handla 2st startpaket).

12
Skriv svar