Strejk i Hollywood öppnar för bättre spelmanus?

Robot
Strejk i Hollywood öppnar för bättre spelmanus?
Medlem
Strejk i Hollywood öppnar för bättre spelmanus?

"Sometimes they make the game and then realize, 'Wait a minute, we need a story!"

Nja, det undrar jag ju. Men det finns ju en del titlar jag kan tänka mig där en manusförfattare inte varit helt fel. Fick jag välja författare till mitt spel skulle dt bli mr Tarantino


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Hoppas kan man. ^^

Medlem

Noo, inte battlestar!

Nejmen fan, bättre manus är alltid välkommet, inget ont som inte för nåt gott med sig så att säga..

Medlem

Stoppat, inte nedlagt.
RDM säger att han ska se till att få ihop crewen för att spela in de sista 7 avsnitten av s4


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Bättre manus till spel är välkommet,
men tänk om de även kunde få till bättre manus till några av de skitdåliga tv-serier de säljer till oss svenskar så vore inte det heller så dumt

Inaktiv

Noooo! Inte battlestar galactica!

Medlem
Skrivet av simulacra:

Stoppat, inte nedlagt.
RDM säger att han ska se till att få ihop crewen för att spela in de sista 7 avsnitten av s4

tillfälligt stoppat ja, men det är väl även nerlagt?
tittar inte på BSG men har för mig att skaparen har sagt att storyn är komplett efter säsong 4


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

oh noes.. Lost, hur skall man nu klara sig.. oh wait a sec.. Den serien är crap.. Samnt David letterman.. men BSG är helt ok serie dock har jag inte sett så mycket av den.. oh well..

Medlem
Skrivet av BearClaw:
Skrivet av simulacra:

Stoppat, inte nedlagt.
RDM säger att han ska se till att få ihop crewen för att spela in de sista 7 avsnitten av s4

tillfälligt stoppat ja, men det är väl även nerlagt?
tittar inte på BSG men har för mig att skaparen har sagt att storyn är komplett efter säsong 4

Nja, RDM och crew hade nog kunnat få fram en säsong till, men de valde själva att avsluta serien när den fortfarande mådde bra.
Frågan är nu om det inte blir så att man nästan kan se det som så att de fick en säsong till eftersom de nu antagligen tvingas skjuta upp premiären av de strejklidande avsnitten till 2009, ngt som var en möjlighet redan innan strejken började.
Det tråkiga är då att de närmaste avsnitten antagligen inte börjar köras förrän i april...

Men visst, det FINNS en risk att de sista 7 avsnitten aldrig kan komma att spelas in, vilket vore direkt förkastligt, det tycker åtm inte jaga tt strejken är värd.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

BGS Säsong 4 är den sista ja... väldigt tråkigt då det är en av de bästa serierna jag sett

Men well, hoppas verkligen på bättre spelmanus även om det blir bättre och bättre för varje år (fast det lär väl bli som filmer, massa storys man känner igen sen tidigare, bara nya områden etc, sen så kommer det 1-2 spel varje år som är "revolutionerande" på något sätt rent storymässigt)..

Inaktiv

Undra hur det skulle bli om Uwe Boll skulle göra ett spel...

Medlem
Skrivet av Guzilla:

Undra hur det skulle bli om Uwe Boll skulle göra ett spel...

Jag har fan för mig att han håller på och samarbetar med några utvecklare om att göra ett spel. Tunnel Rats har jag för mig att det heter.

Medlem

Helt korrekt.. Uwe boll håller på med ett sådant projekt

Medlem

Tunnel rats är en film som han håller på med nu, men kanske även ska göras ett spel på samma manus.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

1
Skriv svar