EA ber om ursäkt för lättklädd reklam

Medlem

Bilar och nakenhet har ju hängt ihop hur länge som helst så att EA i sitt försök att återgå lite till rötterna gjorde en kampanj som liknar det som går att finna i bilkretsar är egentligen inte helt underligt. Och hade nakna karlar fått tjejer att köpa produkter hade det inte varit någon brist på sådan reklam heller skulle jag vilja påstå.


signatur
Medlem

Fan. Klart dem måste lägga upp såna bilder. Finns det annars någon som skulle köpa deras tråkiga enformiga skitspel om det inte var för tjejerna?

Medlem

plus: snygga tuttar

minus: ännu ett NFS spel

summa: minus oändligheten

emp
Medlem

Nu vill ju ingen köpa spelet...

Medlem

vem fan köper ett spel för tjejerna, isf ligger man riktigt patetiskt till i verkliga livet


signatur

//monster

Inaktiv
Skrivet av dosman:

Att våld men inte naket är acceptabelt är tämligen udda när man tänker på det.

Det är skillnad om det är riktiga modeller/människor som markandsför ett spel än figurer i ett spel som står halvt naken.

Om tex Rockstar Games skulle ta ett antal studiobilder där huvudet skulle flyga av resterande utav kroppen och lansera det i samband med ett nytt GTA spel skulle det också kännas konstigt.

Dessa bilder har inte ett skit med spelet att göra, det är en skam enligt mig.


signatur

O'rly? Ya'rly!

Inaktiv

Tja, lite väl naket på vissa bilder kanske (Inte för att jag har något emot det men) för att vara reklam för ett bilspel.. Men hey, kan detta få fler folk att köpa spelet så är ju det bara bra! För det senaste Need For Speed spelet var faktiskt riktigt bra! Har verkligen ogillat dom senaste spelen i serien (Carbon, Most wanted, Underground 2 m.m.). Men Pro Street var ett redigt lyft ifrån EA. Ska även säga att jag inte gillade demot för NFS Pro Street. Dock älskar jag hela spelet
EA överlag har blivit bättre nu dom senaste månaderna tycker jag t.o.m.!

Medlem

efter att kollat på Totts länk tyckte jag inte det var så bra längre, helt ärligt...sånt där ska inte smutsa ned spelindustrin! Bra att EA iaf insåg det ... men försent, men försent..

Medlem
Skrivet av Bt:
Skrivet av ArtMan:

Om ni kollar in länken Totts postat så är brudarna helt nakna där. Passar knappast in i ett bilspel...

Varför?

Helt nakna kan ju diskuteras, de få bilderna de är helt nakna på är ju bakifrå eller i profil. Det är ju inte så att de står och gresar med könen uppfläkta direkt. Tycker de bilderna var nice och ganska bra reklam


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv

Jag har absolut ingenting mot snygga brudar.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Har inget problem med nakna bröst, tvärt om men att ha sån här reklam är ju bara löjligt...

Bara till att hålla med, sen att man hittar reklam för telefon-linjer där man kan prata med "heta tjejer" i de flesta biltidningar säger väl mer om målgruppen än om innehållet.

Inaktiv

Haha sjukt najs!

Medlem

Sex sells, simple as that.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

smaklösa bilder. fantasin hos fotografen, en snygg bil och två snygga brudar som står på lite olika sätt och visar tuttarna ogenerat får mig att vilja spåra upp fotografen och göra honom lufttät med hjälp av hans kamerautrustning.

hade det varit lite mer påklätt och inte fotat i ett vitt rum så hade det fallit under kategorin erotik och inte amatörporr

Nu ska jag köpa spelet bara därför. Jag gillar nakna tjejer.

Medlem

"efter en artikel av fz.se har tittarsiffrorna på mjukporrsajten page3.com ökat radikalt"

men det e väl inget fel med o ha porrig reklam på en porrsajt?! O_o

Medlem
Medlem

Jag har inga problem med den här sortens reklam men de kanske skulle anpassa reklamen efter vad som faktiskt marknadsförs. Produkten är ett spel om bilar, inte ett bilmagasin med brudar eller ett brudmagasin med bilar eller inget däremellan.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Inaktiv

Woah! Hårda ord från FZ:as medlemmar. Siten hålls väl av "the Sun", en av englands största nyhetstidningar?

Skulle kvinnobröst vara porr?
Det ska jag tala om för "bara bröst" att ni tycker..
http://barabrost.blogg.se/


signatur

payin' the bills with my mad programming skills

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Bt:
Skrivet av ArtMan:

Om ni kollar in länken Totts postat så är brudarna helt nakna där. Passar knappast in i ett bilspel...

Varför?

Helt nakna kan ju diskuteras, de få bilderna de är helt nakna på är ju bakifrå eller i profil. Det är ju inte så att de står och gresar med könen uppfläkta direkt. Tycker de bilderna var nice och ganska bra reklam

Haha fasen, hade ju nästan hoppats på uppfläkta genitalier där mot huven, men då får den ju poleras upp något enorm sen igen

Edit: För övrigt mycket vackra bröst på de två damerna ^^

Medlem

orka bry sig tippar dom flesta småglin på ett eller annat sätt får tag på dylika bilder ändå


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Soilbleed:

Woah! Hårda ord från FZ:as medlemmar. Siten hålls väl av "the Sun", en av englands största nyhetstidningar?

Skulle kvinnobröst vara porr?
Det ska jag tala om för "bara bröst" att ni tycker..
http://barabrost.blogg.se/

För min del får de gärna bada med boobisarna hoppandes fritt, men att göra det till någon feministisk könsdiskriminerande fråga är ju rätt löjligt. säger som Stig Malm sa "jävla F***stim"


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

"EA ber om ursäkt för lättklädd reklam"

? fattar inte, tuttar är ju bara jätte bra!
tack EA för det ENNDA bra ni har gjort under eran existens, gett oss tuttar inget å be om ursäkt för


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Bröst i all ära, har ingenting emot dom och har inte något emot bröst i en reklam, men dom flesta vet väl att endel inte tycker det är okay, så att ha det i en reklam är väl riskabelt minst sagt, men det fattade dom väl själva när dom gjorde det här, eller?

Det är en ond bröst-är-onda värld vi lever i.

Medlem
Skrivet av Totts:

/drool
ARGH! I'm scarred for life. ^^


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Ugh, inget att hetsa upp sig för tycker jag, vem har inte sett nakna damer förut?

Medlem

Känns som ett försök att få lite publicitet på själva kontroversen. Självklart kommer folk klaga på dom där bilderna, speciellt i USA (de prydas land ).

Hur som så har ju dom där bilderna ingeting alls med spelet att göra förutom loggan som är påklistrad övanpå bilden. Kan inte se någon köpa spelet på grund av att dom sett dom där bilderna.

Inaktiv

Det gör inget EA, sätt upp flera sånna reklamer.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Skrivet av dosman:

Haha, EA är rädda för att moraltanterna(Walmart, osv.) bojkottar dom.

Att våld men inte naket är acceptabelt är tämligen udda när man tänker på det.

Ja exakt det är okej att köpa ammunition till tech 9 i wallmart men en naken tjej usch så vidrigt det kan man ju inte ha LMAO


signatur
Medlem
Skrivet av Totts:

Yay! Take that shit of, Take that shit of, Take that shit of!
*får sig en lusing av flickvännen*
Put that shit on, Put that shit on, Put that shit on!

Nu är ju inte vi svenskar lika trångsynta som vissa andra (typ USA som någon nämnde) så vi reagerar nog inte lika häftigt.
Kommer ihåg rubrikerna från en konsert som jag var på förra året, bandet hade en projektion av en barbröstad tjej under en låt, här i Sverige, och övriga Europa, var det typ, "ää var väl inget". Senare kunde man läsa att under USA touren så hade mammorna täckt för ögonen på sina barn när den projektionen kommit upp och varit allmänt förbannade efteråt.


signatur

How can we win when fools can be kings?

123
Skriv svar