Crysis 2 semi-officiellt

Robot
Medlem
Crysis 2 semi-officiellt

Känns väl inte helt konstigt med tanke på hur anti-klimax och cliffhang:igt spelet slutade.

Medlem

Ja, en uppföljare behövs. Frågan är ju dock om det behövs bättre grafik just nu när dagens datorer inte ens klarar av spelet
Men det kanske dröjer ett tag innan det släpps...

Medlem

Jupp, det var inte speciellt oväntat.
Taskiga slut i spel verkar för övrigt vara mer regel än undantag nu för tiden. Eller är det jag som inte orkar spela igenom tillräckligt många spel.

Inaktiv

inte så oväntat.. för Crysis säljer ju nästan lika bra som smör


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv

Jag gillade verkligen crysis, detta kommer jag följa. Hoppas de inte struntar i storyn då de ska satsa mer på grafiken.

Inaktiv

Spelet var ju inte ens roligt ju, ok jag ljög lite där. Det var roligt, i ungefär 30 minuter, den tid det tog för mig att fatta vilken häftig grafik det finns i spelet. Grafik är bara häftig de första dagarna/veckorna sen tänkar man inte på den längre. Gör ett roligt spel istället och skippa "odödlighetsdräkten". (flame me)

Medlem

Jag hoppas att de inte uppgraderar allt för mycket av grafiken. För i så fall hinner folkets maskiner ikapp grafiken! när crysis 2 släpps, låt oss säga 1-2 år (?), så kanske fler har maskiner som kan köra höga inställningar på crysis...inklusive mig själv


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Chockbesked. LOL!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Hade för mig att det var planerat som en trilogi...

Medlem
Skrivet av Perequin:

Hade för mig att det var planerat som en trilogi...

Exakt, de har ju redan sagt i intervju att Crysis är förta delen i en triologi, vilket gör uppföljare ganska självklar.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Chockbesked. LOL!

säger detsamma

klart dom kommer o uppgradera grafiken, det har dom ju sagt.. dom sa ju i början att det blir 3 delar.. om ni sett core x videon så ser ni en lastbil som kör i diket, det pratas om att det ska komma med.. oh mama så snyggt den rör sig!

detta är ju även leadanimator snubben som pratar, klar han satsar mer på grafiken

sen va leveldesignern säger är ju en annan sak.. ha hört rykten att det ska va mycket taktik me polare i nästa episode..

kan ju va så att cryengine2 blir som source.. blir bara bättre o bättre.. snyggare men ändå bättre o bättre flyt

Medlem

Hörde man inte något om att detta skulle bli en trilogi?

Medlem

Det känns som att var och varannan spelutvecklare nuförtiden börjar varje ny IP med att säga att det är planerat som en trilogi. Sen är det ju en helt annan femma om det faktiskt blir av på riktigt.

Personligen skulle jag gärna se att spelen inte slutade med cliffhangers hela tiden - risken är ju att man aldrig får se den där tänkta fortsättningen av någon anledning. Och då känns det som att man fått en halv (eller en tredjedels) story istället för en hel.

Medlem

sen 84 börja terminator, nu ska dom göra 3 filmer till.. nästa kommer 2009 (möjligtvis slutet av 08) så 25år ha jag väntat på fortsättningarna..

så det kan ta sin tid att fortsätta historier

Inaktiv

ZZZzzzz de skulle sagt "vi har insett att grafik inte är allt så vi tänker fokusera på att göra nästa spel roligt istället".

Medlem
Skrivet av mill:

ZZZzzzz de skulle sagt "vi har insett att grafik inte är allt så vi tänker fokusera på att göra nästa spel roligt istället".

varför inte låte ett spel fortsätta med banbrytande grafik?... finns ju så många andra spel som är roliga..

crysis skapar stora möjligheter, och det mest modvänligaste spelet på dom senaste dagarna..

Medlem

Tyckte Crysis blev betydligt mindre intressant så fort man kom in i core leveln.

Bättre grafik? Ja visst, bara det inte kommer ut väldigt snabbt för då kan typ ingen spela det.

Jag hoppas de satsar på att göra spelet lite mer intressant t.ex. genom att spelet har civila, kvinnor och barn samt att man gör annat än bara skjuter.

Medlem

De behöver i ärlighetens namn sätta focus någon annan stanns en just grafik just nu, så tragiskt att alla företag som gör FPS bara fokuserar på grafik idag och inte att göra ett bra spel. Crysis var det sämsta FPS jag spelat i år, tillomed Jericho var bättre och det var helt kast.

Sämst helt klart i Crysis var storyn, inte ens intressant, och totalt förbannat utjatat, kunde de inte vara lite mer originella på den punkten med? Själv är man 0 sugen på uppföljare då storyn var lika med 0% intressant.

Allt Crysis var, var grafik, med ett totalt urkast spel under det.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

De behöver i ärlighetens namn sätta focus någon annan stanns en just grafik just nu, så tragiskt att alla företag som gör FPS bara fokuserar på grafik idag och inte att göra ett bra spel. Crysis var det sämsta FPS jag spelat i år, tillomed Jericho var bättre och det var helt kast.

Sämst helt klart i Crysis var storyn, inte ens intressant, och totalt förbannat utjatat, kunde de inte vara lite mer originella på den punkten med? Själv är man 0 sugen på uppföljare då storyn var lika med 0% intressant.

Allt Crysis var, var grafik, med ett totalt urkast spel under det.

Word


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

När man jämför årets FPS blir det i alla fall ganska tydligt att Crytek är teknikorienterade, medan Valve gillar stories (Episode Two), Infinity Ward att återge krig från dess minst glorifierade perspektiv (Call of Duty 4) och Bungie utmanande stridsmoment (Halo 3). Jag vet ju hur min privata topplista med de här spelen ska sorteras.

Inaktiv

Usch och fy vad tråkigt Crysis var!

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

De behöver i ärlighetens namn sätta focus någon annan stanns en just grafik just nu, så tragiskt att alla företag som gör FPS bara fokuserar på grafik idag och inte att göra ett bra spel. Crysis var det sämsta FPS jag spelat i år, tillomed Jericho var bättre och det var helt kast.

Sämst helt klart i Crysis var storyn, inte ens intressant, och totalt förbannat utjatat, kunde de inte vara lite mer originella på den punkten med? Själv är man 0 sugen på uppföljare då storyn var lika med 0% intressant.

Allt Crysis var, var grafik, med ett totalt urkast spel under det.

TACK!!!


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Att det skulle komma en uppföljare (och antagligen en till) var ju ganska väntat... Men att dom behöver lägga största tyngden på grafik förstår jag inte riktigt... Visst, dom kan förbättra den tills dess, men är det inte viktigare att få en trevlig spelupplevelse? I och för sig var det samma sak med Crysis och jag hade ganska kul med det, iallafall strax innan Core-banan (som jag hatade) och strax efter. Det var ganska kul att fly från alla aliens osv. Jag ser fram emot uppföljaren, men jag vill inte att dom ska satsa allt för mycket på grafiken.

Hoppas att man slipper uppgradera datorn så in i helvete för att 2an ska flyta på i low.

Medlem

Visst är det lite segt att dom inte gör ett bra spel.
MEN...
Det är grymmt att dom trycker på marknaden inom grafik.
Tänk bara hur allt kommer att utvecklas.

Vi är snart i nästa generation dudes.
Uppskatta vad dom egentligen åstakommer av era datorer.

Medlem
Skrivet av Tjocksteffe:

Hörde man inte något om att detta skulle bli en trilogi?

Det stämmer.

En sak som jag var lite missnöjd med i Crysis, men också i andra spel, var AI vännerna som bara står stille och stirrar på en efter dialogerna.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Är det bara jag som tycker FPS faktiskt mest ska va döda, roliga vapen, möjligtvis fordon, endast ett litet uns strategi och snygg grafik?


signatur

ammagawhd...

Medlem

Det är synd att när ett spel väl kommer oavsett hur snyggt det är när dubbla grafikkort i SLI som kostar 5000kr styck inte klarar spelet på minst 30fps det är fan löjligt. Om några är är väl konsoller ledande då fan ingen har råd med pc spel och även om dom har det så blir spelen idag bra buggigare och tråkigare förutom grafiken har det inte hänt nåt speciellt.. jag saknar dom gamla fps spelen som sög fullständigt på grafikfronten men dom hade nåt som dom flesta utvecklare struntar i nämligen spelkänsla och glädje.

Medlem

De borde helt klart arbeta på sitt sätt att föra storyn framåt och även dialogerna tyckte jag kändes så krystade och oinspirerande att det förstörde halva spelet.. Tror det var i recensionen här på FZ som det nämndes att vi kan lägga stor del av skulden på Valve när det kommer till stora förväntningar på story

Half-life 2 episode 2 gjort med Cryengine2 skulle vara något helt enkelt aaah


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Inaktiv

Herregud, orka all grafik-hype..


signatur

But ladies and gentlemen.. have you ever seen the sight of human butchery IN PERSON?! (The Wizard of Gore (1970))

123
Skriv svar