Stalker-skaparna blir 360-utvecklare

Robot
Medlem
Stalker-skaparna blir 360-utvecklare

nä såklart inte, för 6 månader sen utlovades bla a freeplatch patchen, fortfarande inte sett röken av den,, alla fixar hitills är bara MP som ingen ändå spelar idag.. suck.

Inaktiv

Fan vad jag hatar att alla dessa utvecklar går över till konsoll...

Blir mer och mer sugen på att skippa datorn och endast köpa en konsoll (Xbox360... inte PS3 lr Wii).


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Jag dödar dem om det inte kommer till PS3 i så fall.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Med tanke på hur urusla dessa personer är på att koda (stalker är bland det "buggigaste" som någonsin släppts) och hur länge ett enda spel tog så lär Xbox360 vara ett museiföremål innan de får ut ett spel.

Medlem
Skrivet av DarthZ:

Fan vad jag hatar att alla dessa utvecklar går över till konsoll...

Blir mer och mer sugen på att skippa datorn och endast köpa en konsoll (Xbox360... inte PS3 lr Wii).

Samma sak får mig att vilja sluta spela nya spel öht då det enda som kommer nuförtiden är parallellutvecklade spel som är neddummade för konsolmarknadens skull.

Medlem

på vilket sätt är konsolspel neddummande?
visst vissa konsolspel som släppts till PC passar inte men att påstå konsolspel skulle vara "neddummade" är bara löjligt.
som om alla som spelar tv-spel är dummare än dom som bara spelar pc-spel?
vilket svammel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Lootskin:

Jag dödar dem om det inte kommer till PS3 i så fall.

Ja, då lär ju utvecklingen av PS3-versionen gå som smort. Not.

Medlem

Usch, Stalker var bra trots en extremt stor mängd av buggar dock vill jag inte se en uppföljare bli en kass konsolport som allt för många PC-spel varit på sistonde.

Inaktiv

Kan de gno ihop ngt som funkar och släpper den till 360 är de la bara att tacka och bocka för oss övriga.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem
Skrivet av [Molotov:

"]på vilket sätt är konsolspel neddummande?
visst vissa konsolspel som släppts till PC passar inte men att påstå konsolspel skulle vara "neddummade" är bara löjligt.
som om alla som spelar tv-spel är dummare än dom som bara spelar pc-spel?
vilket svammel.

Jag tror du missuppfattade Forcie - han sade "neddummade", inte "neddummande".

Och visst är det väl generellt så att spel till konsoler är oftast designade så att de skall passa en väldigt bred publik (=lägre åldersgräns) och vara enkla att komma igång med, vilket påverkar bl.a kontroller och story. Konsoler är inriktade på en lite mer casual gaming style än PC. Det är ju ingen slump att det finns överlägset mest strategi, simulator och management-spel till PC:n jämfört med konsoler. Och traditionellt sett så tillskrivs ju den sortens spel mer intellektuell status än dem actionspel som dominerar på konsolmarknaden.

Dock skall jag kanske påpeka att jag personligen tror att många moderna actionspel faktiskt är mycket intellektuellt stimulerande - fast på ett litet annat sätt - än dessa andra spel.

Inaktiv
Skrivet av DarthZ:

Fan vad jag hatar att alla dessa utvecklar går över till konsoll...

Blir mer och mer sugen på att skippa datorn och endast köpa en konsoll (Xbox360... inte PS3 lr Wii).

Bara att inse att konsollernas makt ökar och ökar.
skulle inte förvåna om pcn dör ut om några år.

för vem vill ha ett stort dånande kylskåp i rummet när en liten smidig konsol som högst säger ett svagt ssss går lika bra att spela på ?


signatur

If I tell you I'm good, probably you will say that I'm boasting. But if I tell you I'm not good, you'll know I'm lying

Medlem
Skrivet av Lootskin:

Jag dödar dem om det inte kommer till PS3 i så fall.

Hoppas jag inte. Tänk er rubrikerna "Ps3 Fanboy dödar Stalker-skaparna p.g.a utebliven ps3 version av spelet S.T.A.L.K.E.R: Shadow of Chernobyl


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

alla går ju över till konsol spel pga oirater som drar ned deras spel istället för att köpa dom.
jag kommer adrig sluta uppgradera min pc oavsett hur det blir hattar konsoler:S


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av [Molotov:

"]på vilket sätt är konsolspel neddummande?
visst vissa konsolspel som släppts till PC passar inte men att påstå konsolspel skulle vara "neddummade" är bara löjligt.
som om alla som spelar tv-spel är dummare än dom som bara spelar pc-spel?
vilket svammel.

Jag skulle inte kalla det "neddummande" men kanske "förenklande". Det gäller dock inte allt som görs till konsoler men i vissa fall så tycker jag faktiskt att spel förenklas lite för mycket när de släpps till konsol. Bioshock är ett bra exempel. Där finns ingen inventory av något slag, all mat och skit som man hittar käkar man direkt på plats och alla uppfinningsmaterial som man hittar kan man inte gå igenom fören man hittar en uppfinningsstation. Denna design tror jag beror på att spelets huvudplatform var 360:n och därför gjorde utvecklarna lootsystemet mycket enklare. Troligen för att en stor inventory i konsolspel brukar vara rätt bökig att använda men också för att många(inte alla) konsolspelare gillar simpla, snygga och lättspelade spel.

Hur som helst så får jag intrycket av att nästan alla utvecklare som utvecklar till konsol och till PC prioriterar konsolversion starkt framför PC-versionen. Alla designval görs i princip för konsolversionen och ändras inte i PC-versionen även om det inte passar. Jag kan förstå det eftersom det finns mer pengar att tjäna i konsolmarknaden.

Bara en tanke.

Inaktiv
Skrivet av Jean-Claude Van Damme:
Skrivet av DarthZ:

Fan vad jag hatar att alla dessa utvecklar går över till konsoll...

Blir mer och mer sugen på att skippa datorn och endast köpa en konsoll (Xbox360... inte PS3 lr Wii).

Bara att inse att konsollernas makt ökar och ökar.
skulle inte förvåna om pcn dör ut om några år.

för vem vill ha ett stort dånande kylskåp i rummet när en liten smidig konsol som högst säger ett svagt ssss går lika bra att spela på ?

PC dö ut? Jo möjligheten finns ju, som spelplattform iallafall. Konsolerna är ju så mycket bättre och enklare. Folk föredrar det jämfört med knepiga installationer, virus och eviga uppgraderingar för att kunna spela.

Inaktiv
Skrivet av Jean-Claude Van Damme:
Skrivet av DarthZ:

Fan vad jag hatar att alla dessa utvecklar går över till konsoll...

Blir mer och mer sugen på att skippa datorn och endast köpa en konsoll (Xbox360... inte PS3 lr Wii).

Bara att inse att konsollernas makt ökar och ökar.
skulle inte förvåna om pcn dör ut om några år.

för vem vill ha ett stort dånande kylskåp i rummet när en liten smidig konsol som högst säger ett svagt ssss går lika bra att spela på ?

Nästan alla konsoller (med undantag för Wii under vissa förhållanden) överröstar min dator så något stort dånande kylskåp är det inte. Konsollerna kommer säkert att bli starkare men jag tror inte PCn kommer att dö ut, en PC kan ju redan allt en spelkonsoll kan + mer.

Medlem

Dom kommer nog inte att släppa ett spel till 360 dom närmaste 6 åren.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av miffot:

alla går ju över till konsol spel pga oirater som drar ned deras spel istället för att köpa dom.
jag kommer adrig sluta uppgradera min pc oavsett hur det blir hattar konsoler:S

Oj, jag hattar också oirater :S:S:S:S:S:S:S

d0e
Medlem
Skrivet av henkka:

Med tanke på hur urusla dessa personer är på att koda (stalker är bland det "buggigaste" som någonsin släppts) och hur länge ett enda spel tog så lär Xbox360 vara ett museiföremål innan de får ut ett spel.

haha den var bra

Medlem
Skrivet av Whimsical:
Skrivet av [Molotov:

"]på vilket sätt är konsolspel neddummande?
visst vissa konsolspel som släppts till PC passar inte men att påstå konsolspel skulle vara "neddummade" är bara löjligt.
som om alla som spelar tv-spel är dummare än dom som bara spelar pc-spel?
vilket svammel.

Jag skulle inte kalla det "neddummande" men kanske "förenklande". Det gäller dock inte allt som görs till konsoler men i vissa fall så tycker jag faktiskt att spel förenklas lite för mycket när de släpps till konsol. Bioshock är ett bra exempel. Där finns ingen inventory av något slag, all mat och skit som man hittar käkar man direkt på plats och alla uppfinningsmaterial som man hittar kan man inte gå igenom fören man hittar en uppfinningsstation. Denna design tror jag beror på att spelets huvudplatform var 360:n och därför gjorde utvecklarna lootsystemet mycket enklare. Troligen för att en stor inventory i konsolspel brukar vara rätt bökig att använda men också för att många(inte alla) konsolspelare gillar simpla, snygga och lättspelade spel.

Hur som helst så får jag intrycket av att nästan alla utvecklare som utvecklar till konsol och till PC prioriterar konsolversion starkt framför PC-versionen. Alla designval görs i princip för konsolversionen och ändras inte i PC-versionen även om det inte passar. Jag kan förstå det eftersom det finns mer pengar att tjäna i konsolmarknaden.

Bara en tanke.

Men sen får man se på t ex Oblivion som fungerar utmärkt i sin konsollvariant.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

S.T.A.L.K.E.R må vara buggigt stundtals men spelkänslan och atmosfären gör att det vägs upp och clear sky som kommer ser mycket lovande ut.

Att säga att PC: n kommer att dö ut är som att idiotförklara sig själv. Spelet till konsol och PC görs på en PC alltså kommer PC alltid finnas med i spel. Dock i en något mindre utsträckning då få vågar riskera pengar då det är så många som piratkopierar....


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

En annan stor anledning till att företag vill utveckla för konsoll är att det finns en bestämd platform att arbeta med. De slipper sitta och testa att allt fungerar med obskyra hårdvarukonfigurationer. Utvecklarna kan istället använda sin dyra tid till att arbeta bort de sk "buggar" som folk här klagar på...

1
Skriv svar