Activision stämda, GH-cover för lik originalet

Robot
Medlem
Activision stämda, GH-cover för lik originalet

fattar inte. men gratis reklam?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

"Jag blev väldigt upprörd eftersom bandet har jobbat hårt i många år för att skapa ett distinkt sound."
Tja, tydligen är det inte svårt att återskapa perfekt då.

Jävla struntsak, men vet inte ifall de får pengar eller inte för dessa covers.

Medlem

Det är ju faktiskt stor skillnad med att skapa soundet från första början och för någon att kopiera det?

Inaktiv

covers i guitar hero? så dom låtar man spelat till är bara covers? låter för mig som dom riktiga låtarna eller har jag missat något med gh 3?

Medlem
Skrivet av Aresz:

covers i guitar hero? så dom låtar man spelat till är bara covers? låter för mig som dom riktiga låtarna eller har jag missat något med gh 3?

Om det har licens för att få ha det riktiga låtarna med i spelet så. Men de kanske inte fick licens för "The Romantics" låt så de gjorde en cover på den istället.

Redaktör

I coverlåtarna brukar det stå "as made famous by [gruppnamn]".


signatur
Medlem

vissa låtar är original, vissa är covers i gh3

Medlem

Stämningen gäller en låt i Guitar Hero: Rocks the 80s inte Guitar hero 3.

Medlem

Så ett gammalt has been band ylar över att låten i GH3 är för lik deras låt som ingen brytt sig om på över 15 år?


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Precis som tompa sa, de som är covers har introduktionstext där det står "as made famous by" och de som är från de riktiga banden är "by".
Majoriteten av låtarna till GH och GH2 var covers (gissar jag iaf).
Många av låtarna till GH3 är dock nyinspelade av de riktiga banden, då man måste spela in egna spår för gitarr/bas så att det låter korrekt när man spelar noterna i spelet.

Deras mål har dock alltid varit att göra coverlåtarna så lika originalen som möjligt, och jag tror inte jag har hört någon skillnad alls på nån av coverlåtarna, men kan bero på att jag inte har hört originalen på ett bra tag. Eller för att gitarren/basen alltid spelas mycket högre i GH än i de riktiga låtarna.

Medlem

Om mitt band fick med en låt i ett spel som Gh så skulle jaga bara blvivit hedrad...

Medlem

det här kommer aldrig gå igenom, dom gör det bara för att få ännu mer pr, det är en ära att få vara med i något större, för dom VET att fler kommer kolla upp bandet och börja gilla dom

abbe ; Jo dom gör ett bra jobb, men sångare som har verkligen speciell sångröst (t.ex Freddie Mercury i Queen) är i princip omöjlig att försöka göra om, även Axl Rose har en väldigt distinkt röst som jag inte hört någon än kunna kopiera till 100%.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Direkt när jag läste "Activision stämda..." trodde jag att det gällde mono-ljudet på Wii eftersom att i tråden om det problemet på GH3:s forum så var det några som lekte med idén...

Inaktiv

Fan va dumt, jävla skitband.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Precis som MammaMuu säger. What I Like About You är med i Guitar Hero Encore: Rocks the 80s. Jag har alla Guitar Hero spel själv.

Medlem

Men vilket gay-band.... Vem bryr sig om det liknar deras.. Herregud.

Medlem

Oavsett om det är en cover eller inte får ju bandet licenspengar. Är nog snarare ett skrik efter uppmärksamhet från bandets sida.


signatur

I fart in your general direction

Inaktiv

Fjantar. Precis som CallmeSim säger så är det ett skrik på uppmärksamhet.


signatur
Inaktiv

Men.. Fan va onödigt, jävla *** band! Ska börja bojkotta dom


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av abbe:

Precis som tompa sa, de som är covers har introduktionstext där det står "as made famous by" och de som är från de riktiga banden är "by".
Majoriteten av låtarna till GH och GH2 var covers (gissar jag iaf).
Många av låtarna till GH3 är dock nyinspelade av de riktiga banden, då man måste spela in egna spår för gitarr/bas så att det låter korrekt när man spelar noterna i spelet.

Deras mål har dock alltid varit att göra coverlåtarna så lika originalen som möjligt, och jag tror inte jag har hört någon skillnad alls på nån av coverlåtarna, men kan bero på att jag inte har hört originalen på ett bra tag. Eller för att gitarren/basen alltid spelas mycket högre i GH än i de riktiga låtarna.

Orginal låtarna i GH3 är inte nyinspelningar, utan gjorda från master kopian, när du spelar in en låt så har du alltid egna spår för varje instrument.

Medlem
Skrivet av Ichabod:
Skrivet av abbe:

Precis som tompa sa, de som är covers har introduktionstext där det står "as made famous by" och de som är från de riktiga banden är "by".
Majoriteten av låtarna till GH och GH2 var covers (gissar jag iaf).
Många av låtarna till GH3 är dock nyinspelade av de riktiga banden, då man måste spela in egna spår för gitarr/bas så att det låter korrekt när man spelar noterna i spelet.

Deras mål har dock alltid varit att göra coverlåtarna så lika originalen som möjligt, och jag tror inte jag har hört någon skillnad alls på nån av coverlåtarna, men kan bero på att jag inte har hört originalen på ett bra tag. Eller för att gitarren/basen alltid spelas mycket högre i GH än i de riktiga låtarna.

Orginal låtarna i GH3 är inte nyinspelningar, utan gjorda från master kopian, när du spelar in en låt så har du alltid egna spår för varje instrument.

jaså? ingen aning men antog att det var nyinspelningar.

Medlem
Skrivet av peter_lovgren:

Direkt när jag läste "Activision stämda..." trodde jag att det gällde mono-ljudet på Wii eftersom att i tråden om det problemet på GH3:s forum så var det några som lekte med idén...

Hehe, jag kan nästan förstå stämningen som nyhetsartikeln handlar om, men att stämma för att Wii-versionen av GH3 har mono är förmodligen likvärt med diagnostiserad efterblivenhet.

Inaktiv

Men dom stämmer dom för att deras pengar börjar ta slut, 80 talet var ju ett tag sedan.
Så klart dom vill ha uppmärksamhet, så att alla verkligen vet att det är deras låt dom spelar i guitar hero..

Inaktiv

"Activision har stämts för att en coversång i Guitar Hero: Rocks the 80's, skriver Shacknews."

!?

gör om :evil:


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem
Skrivet av Kyraal:
Skrivet av peter_lovgren:

Direkt när jag läste "Activision stämda..." trodde jag att det gällde mono-ljudet på Wii eftersom att i tråden om det problemet på GH3:s forum så var det några som lekte med idén...

Hehe, jag kan nästan förstå stämningen som nyhetsartikeln handlar om, men att stämma för att Wii-versionen av GH3 har mono är förmodligen likvärt med diagnostiserad efterblivenhet.

Nu var det iofs så att det isåfall skulle gälla falsk marknadsföring. På fodralet står det att det spelet använder Dolby Pro Logic II, men sen visar det sig att det egentligen rör sig om monoljud.

Har nästan klarat det på hard och oavsett om det är mono-ljud eller inte så är ljudbilden en helt annan än på GH I och GHII. Det låter dovt, och det är inget riktigt tryck i ljudet, och vissa ljudeffekter låter högre än musiken.

1
Skriv svar