Orange diabilder

Inaktiv
Orange diabilder

Varför inte förhandsvisning istället för preview, varför inte otrevlig istället för nasty och varför inte föresten istället för BTW?

Medlem

e Tommy Rydling full eller?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Prepare får fanboi bashin!


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

det säger ju även hur duktiga EA är på att göra spel.

Medlem

Valve valve valve valve....nu vart jag besviken om detta stämmer

Medlem
Skrivet av Maxiie91:

det säger ju även hur duktiga EA är på att göra spel.

Det är inte EA som gör detta spelet. Dom är bara utgivare. Valve gör spelet. Konstigt att dom lyckades utan problem att porta det till fläskboxen bara.... Fast roligast är det nog på pc

Flakmonkey
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Maxiie91:

det säger ju även hur duktiga EA är på att göra spel.

Det är inte EA som gör detta spelet. Dom är bara utgivare. Valve gör spelet. Konstigt att dom lyckades utan problem att porta det till fläskboxen bara.... Fast roligast är det nog på pc

Det är en intern studio som sköter PS3-portningen... om jag inte minns helt fel så är det EA UK

Inaktiv

hur många spel är det på ps3 som har problem med framerate ? verkar vara en del,
är det ps3 ans fel eller dom som gör spelen ?

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

hur många spel är det på ps3 som har problem med framerate ? verkar vara en del,
är det ps3 ans fel eller dom som gör spelen ?

Självfallet de som gör spelen.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Flakmonkey
Skrivet av fanboy:
Skrivet av BangBoomBang:

hur många spel är det på ps3 som har problem med framerate ? verkar vara en del,
är det ps3 ans fel eller dom som gör spelen ?

Självfallet de som gör spelen.

Alltså det är väl en kombination egentligen... Jag menar titta på spel som Ratchet & Clank, COD4, UT3, Uncharted, etc som alla har väldigt fin grafik och flyter hur bra som och det är svårt att skylla på maskinen... Dock är det ju allmänt känt att PS3an är svårare att utveckla för än tex Xbox 360 så maskinen har ju helt klart en del i det hela...

Inaktiv

Tycker det är lite onödig tråd det här.. Som sagt så kan det fixas till releasen så låter som ett försök till att provocera bara.

De spel som har dålig framerate är nog de som konverterats från PC/360. Olika grafikmjukvaror om jag hajjat rätt.


signatur

Halo och Pokemon Röd - Vilka minnen 8)

m1
Medlem

Med dina åsikter kring PS3 i åtanke (grundat på blogginlägget du skrev igår), så känns det här mest som ett försök att provocera, både från 1ups och vidare från dig. Det är ju bara ett rykte än så länge?

Inte för att klaga, men håller med de tidigare inläggen också - nyheterna här brukar kännas top-notch, vart kom alla slanguttryck ifrån?

Hoppas för övrigt att det inte stämmer, tråkigt för er PS3-ägare i så fall

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Maxiie91:

det säger ju även hur duktiga EA är på att göra spel.

Det är inte EA som gör detta spelet. Dom är bara utgivare. Valve gör spelet. Konstigt att dom lyckades utan problem att porta det till fläskboxen bara.... Fast roligast är det nog på pc

Valve gjorde spelet, men det är ju inte Vale som portar det, det är ju EA, så jag tror Maxiie menade att EA e kassa på portningar (och programera ^^)
Dessutom e spelet redan gjort. Men inte portat till PS3
Det där verkar vara en trend ändå, göra spelet men sen göra portningen till PS3 senare, kanske e något kroniskt med PS3:an?


signatur

Mirrors are more fun than television

Medlem

Om dett stämmer kan det mycket väl vara en protest precis som från Carmack och någon wow-programmerare uttalade sig om hur dåligt utvecklingspaketet till PS3 tydligen är.

Medlem

Preview, nasty... uttryck jag ogillar i nyheter, men de är OK. Däremot "BTW"? Skärpning nu!

Skrivet av Xarvaz:

Om dett stämmer kan det mycket väl vara en protest precis som från Carmack och någon wow-programmerare uttalade sig om hur dåligt utvecklingspaketet till PS3 tydligen är.

Källor?

Medlem
Skrivet av sibbor:

Preview, nasty... uttryck jag ogillar i nyheter, men de är OK. Däremot "BTW"? Skärpning nu!

Skrivet av Xarvaz:

Om dett stämmer kan det mycket väl vara en protest precis som från Carmack och någon wow-programmerare uttalade sig om hur dåligt utvecklingspaketet till PS3 tydligen är.

Källor?

FZ.se

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

e Tommy Rydling full eller?

Det är ju löningsfredag.

Medlem

det är svårare att göra spel till ps3an är dens processor... men väl när man kan göra spel till den så kommer de flyta riktigt najs. man kommer lära sig att bemästra ps3an på spelutveckling

Medlem

Vad fasiken håller FZ på med? Vill de provocera folk och vilseleda dem eller? Denna nyhet samt "sony slaktar priset" saknar så mycket professionell journalistik att det skulle få aftonbladet att framstå som akademisk avhandling...SKÄRPING FZ!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Är du förvånad? Detta är internet med allt vad det innebär av konjektur åt höger och vänster. Ta det för vad det är. Trams med extra allt i påse.

Medlem
Skrivet av sgt.eagle:

det är svårare att göra spel till ps3an är dens processor...

Vaaaaa...
Kan du ta om det där?

Sedan så tycker jag att man ska ta det lite lugnt med parallellerna med aftonbladet. SÅ jäkla illa är det inte, även om språkbruket i bägge fallen förtjänar viss kritik.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Haha, härlig text i nyheten

"nasty"
"BTW"

Seriöst? Nej.
Pinsamt? Ja.

Inaktiv

jag måste ändå säga att det är imponerande att de lyckats få dålig framerate i ett tre år gammalt och hyggligt föråldrat spel. det går ju liksom inte att skylla på hårdvaran nu längre, eller cell-arkitekturen, eftersom det borde räcka med en enda kärna för att köra hl2...

så dåliga resultat tyder på grav inkompetens.

Medlem

Hörru, Herr Severinson, ta och få koll på dina nyhetsskribenter. Nog för att detta är internet och så vidare, men tycker att ni efter alla dessa år borde hålla på den höga kvalitén på nyhetsinlägg och recensioner som jag ändå tycker ni har haft.

Sparka Herr Rydling

Inaktiv

monkeybeach du har nog delvis rätt men frågan är nog snarare vart den grava inkopmetensen ligger. det kan juh vara så att de på sony har gjort dåliga utveklings verktyg som någon sa innan eller att deras verktyg helt enkelt saknar vettig dokumentation. Sen att det borde räcka med en av kärnorna för att köra hl 2 ja det borde det men det kan juh vara så att det även är minnes problem precis som de hade med assassins creed( om jag inte mins fel).

Inaktiv

Haha denna nyheten var ruggigt dåligt skriven. Inte alls samma höga nivå som fz.se brukar hålla och har hållt i över 10 års tid.

Medlem

Ruskigt oprofessionell nivå på nyheten, som flera redan påpekat. Vad är Tommy för klåpare och varför känner han sig hotad av Ps3?

Inaktiv

så jävla illa var det väl inte?

12
Skriv svar