Sony slaktar priset

Robot
Medlem
Sony slaktar priset

10-12 miljoner färre? Hur är de möjligt då både 360n och Wiin sålt 12 miljoner enheter? 6-7 miljoner är nog den korrekta siffran.

Medlem

sitter Tommy på billgates knä o slicka Slickepinne tro?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

äh trodde priset på konsolen skulle slaktas


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ja det där kändes ju som något missvisande rubrik..

150k sek är ju ändå inte sådär jättemycket pengar i spelutvecklingssammanhang...tror inte dettakommer leda till någon skillnad. De de behöver är att få fler att köpa konsollen i sig.

Medlem

"Sony slaktar priset" rubriken hade passat bättre på Aftonbladets löpsedel... är ni ute efter klick eller?

Medlem

Warpgun:
Haha. Vänta bara tills jag har nåt att skriva om 360 får du se. Jag kan nog klämma in nåt om att det är skamligt hur man kan släppa en "Elite" som har lika oacceptabelt fläktljud som den första modellen. Maskinen blir ju helt oanvändbar som multimediaspelare. Typ. Take that, Bill!

Inaktiv
Skrivet av sapo:

"Sony slaktar priset" rubriken hade passat bättre på Aftonbladets löpsedel... är ni ute efter klick eller?

Tyckte själv att rubriken var grym och har själv aldrig gillat Aftonbladets rubriker.

/Eat shit and die.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

kanske lite sent att sänka priset för alla utvecklare nu ? ..tar ju minst 1-2år innan utvecklarna som köper dev-kits nu hinner få ut nåt spel och på den tiden hinner mycket hända


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Redaktör
Skrivet av sapo:

"Sony slaktar priset" rubriken hade passat bättre på Aftonbladets löpsedel... är ni ute efter klick eller?

Vi lever på reklamintäkter. Klick lockar annonsörer. Så ja, vi är - och har alltid varit - ute efter klick.


signatur
Medlem

Jag har hört att nakenbilder är populärt. Vill ni ha klick så kan jag donera lite bilder på min dator med chassidörren lite sensuellt inbjudande på glänt

Beträffande PS3 så tror jag knappast att det här kommer att hjälpa. Vore jag utvecklare så skulle jag redan ha hoppat på tåget om jag kände att det var rätt, annars så skulle nog inte en prissänkning kunna få mig att tänka om.

Det sony skulle behöva göra är att sänka priset så att hemutvecklare får råd. Det skulle nog ge betydlig mer vind i seglen.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Ja, den där prissänkningen känns ju som en hysteriskt långsiktig grej. Oklart hur många som tvekat och nu plötsligt hoppar på på grund av sagda sänkning. Men inte desto mindre är den genomförd.

Apropå rubriken så komponerar jag den i samklang med underrubriken/ingressen - läser man bägge råder det inga tvivel om vad nyheten handlar om. Och jag tyckte min lät snärtigare än "Sony halverar priset på sina Playstation 3-utvecklingsmaskiner för att främja spelutveckling".

Medlem

Tycket det hela låter riktigt positivt. Stora studior skiter nog fullständigt i sådana småsummor men för små nystartade så är det här nog något riktigt välkommet.

Inaktiv

är det ngn som vet om det finns ngt liknande xna för ps3?

Inaktiv
Skrivet av Mahone:

10-12 miljoner färre? Hur är de möjligt då både 360n och Wiin sålt 12 miljoner enheter? 6-7 miljoner är nog den korrekta siffran.

Om man kollar på vg chartz siffror från september har wii sålt lite mer än 14m, 360 13m och ps3:an knappt 6m enheter. Vilket blir ca 7-8m mer för wii och 360 om man tar dom var för sig och ca 21m enheter sammanlagt.

Hur som helst så säljer sonys senaste inte specielt bra. Vilket jag pesonligen tror är en kombo av högt pris, ingen riktigt "killer app", förseningar och sonys eviga dabbande.

Medlem

Om de varit riktigt smarta hade de skeppat devkitsen gratis till alla kända spelbolag.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Alla säger att ps3 kostar förmycket, men dom vet inte vad man får för pengarna. man får ju en bluray spelare som kostar mellan 5-10 tusen kr. Och det får plats mycket mer på en bluray skiva en alla andra skivor. Vissa säger att en ps3 låtter mycket det, DET GÖR DEN INTE. Set örat på Xbox 360 då. Xboxen låtter som ett jetplan jämfört med ett ps3.


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Inaktiv
Skrivet av Fille game lover:

Alla säger att ps3 kostar förmycket, men dom vet inte vad man får för pengarna. man får ju en bluray spelare som kostar mellan 5-10 tusen kr. Och det får plats mycket mer på en bluray skiva en alla andra skivor. Vissa säger att en ps3 låtter mycket det, DET GÖR DEN INTE. Set örat på Xbox 360 då. Xboxen låtter som ett jetplan jämfört med ett ps3.

nyheten handlade om devkits, inte själva konsollen. och vad har bluray med roliga spel att göra? är bluray eller spel det viktiga för en spelkonsoll? tror nog de flesta hade gärna köpt ps3 med vanlig dl-dvd och fått den 1500 kr billigare.

Medlem

Jag kom fram till att för det priset så kan man även få ett dussin sådana här:

och innan prissänkningen lite mer än 71% av den här:

Vilket fick mig att undra vad dev-hårdvaran egentligen består av. Försökte hitta info om detta men gick bet.
Någon som vet?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Skrivet av Svartsmurfen:

Vilket fick mig att undra vad dev-hårdvaran egentligen består av. Försökte hitta info om detta men gick bet.
Någon som vet?

Inte så mycket konstigheter vad jag vet, men den ÄR annorlunda än en vanlig PS3 och tillverkad i små serier. Detta tillsammans med mjukvara gör att priset inte är orimligt. Vad jag vet låg PS2-devkiten också ungefär i samma prisområde...

Microsoft verkar kunna hålla priset nere lite bättre, men jag vet inte om det är på grund av att de subventionerar eller bygger på existerande teknik. De första devkitsen för Xbox 360 var ju PowerMac G5-burkar (med Apple-chassi och allt men med ett modifierat Windows...

1
Skriv svar