Wii är för populär

Robot
Medlem
Wii är för populär

*Ding* Dagens i-landsproblem.

Medlem

fattar inte att wii säljer som smör, köpte min för cirka ett år sedan, ej köpt ett spel förutom zelda, finns ju inget bra förutom super mario.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Att sägga Everywhere är ju helt fel. Här uppe i Norrland behöver man varken boka eller bekymra sig om det finns eller inte, ta första bästa Elgiganten/EBGames/Games så har dem en WII inne. Minst en.

Medlem

Nice med säkrad tillgång på nya spel i alla fall, fast kanske mindre kul för de som inte får någon.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

Köp, köp, köp! Spendera, spendera, spendera! Ut med den gamla och in med det nya!

Medlem

Lite löjligt att de 'inte kan' producera för att tillförse alla, Nintendo vet säkert mycket väl hur stor efterfrågan är men det ser väl bättre ut om det är slutsålt..


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

känner ingen i hela stan om har en Oo

Medlem
Skrivet av cribba:

Lite löjligt att de 'inte kan' producera för att tillförse alla, Nintendo vet säkert mycket väl hur stor efterfrågan är men det ser väl bättre ut om det är slutsålt..

Vad skulle du välja om du ägde Nintendo. Att det såg bra ut genom att det är "fake" slutsålt hela tiden? Eller att du tillförser butikerna med alla konsoler Nintendo kan tillverka, dvs också dom konsolerna som du påstår Nintendo ej tillverkar för att det ska se bra ut genom att det ser ut att vara slutsålt hela tiden?

Självklara valet är ju sistnämnda, dom får både in mer pengar + att det ser bättre ut genom att dom säljer fler konsoler.

Så jag tror verkligen inte dom mjölkar så att säga på att tillförse konsolerna.

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:

fattar inte att wii säljer som smör, köpte min för cirka ett år sedan, ej köpt ett spel förutom zelda, finns ju inget bra förutom super mario.

Så du säger att Wii Sports inte är bra? ^^

Nämen jag tycker det finns flera spel som kanske inte är fullpoängare men lika väl riktigt bra spel.
Rayman Raving Rabbids 1 och 2, Excite Truck, Metroid Prime 3 och WarioWare bl.a.

Medlem

Om man köper i Helsingborg så får man det med en gång ingen väntan.

Medlem

Obygden FTW


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Flakmonkey

Det är ju nu det börjar bli läge att köpa en Wii då de bra spelen börjar trilla in ^^ Tidigare har det ju varit väldigt knapert på den fronten och jag tror faktiskt att Wiin har stått overksam hos väldigt många som köpte den omkring lanseringen (efter att de klarat Zelda och tröttnat på Wii sports förstås )

Skägg.
10 Chambers

Det är nog inte likadant i sverige, här har det ju varit gott om dem det senaste halvåret om inte mer.


signatur
Medlem

Varför sorteras inte det nyaste inlägget längst ner på nyhetssidan? Irriterande med svarkommentarer som man inte vet frågan på.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Kul att satsningar på gameplay säljer, kanske får microsoft och sony att tänka om nästa gång de ska designa konsoller...

Medlem

Tror nintendo är så fula och producerar för lite med flit för att få det hära att den är slut så fort leveranser kommer och det skapar ju lite panik å att den är så popoulär för det är ju fan annars löjligt så lång tid efter det ska bli ännu en säsong där den tar slut helatiden.

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

Tror nintendo är så fula och producerar för lite med flit för att få det hära att den är slut så fort leveranser kommer och det skapar ju lite panik å att den är så popoulär för det är ju fan annars löjligt så lång tid efter det ska bli ännu en säsong där den tar slut helatiden.

Fantastiskt med alla konspirationsteorier. Nintendo bygger för få maskiner för att öka försäljning och popularitet? Nytt marknadsekonomiskt grepp som knappast skulle uppskattas av de som utvecklar spel till konsolen.

Medlem

Nintendo startade faktiskt en ny fabrik tidigare i år just för att öka produktionen av Wii. Men Wii är så otroligt populär så de säljer slut ändå. Fast just i Sverige verkar det inte vara så svårt att få tag på en.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:

fattar inte att wii säljer som smör, köpte min för cirka ett år sedan, ej köpt ett spel förutom zelda, finns ju inget bra förutom super mario.

Zelda och Mario är väl de STÖRSTA anledningarna till att skaffa sig en Wii?

Jag ska skaffa mig en snart för att kunna spela Super Mario Galaxy och Super Paper Mario.

Medlem

Finns många Wiis i de affärer jag har besökt. Men nu kommer alla killer apps oh yeah.

Inaktiv
Skrivet av ReZnoR2K6:
Skrivet av WarpGuN:

fattar inte att wii säljer som smör, köpte min för cirka ett år sedan, ej köpt ett spel förutom zelda, finns ju inget bra förutom super mario.

Zelda och Mario är väl de STÖRSTA anledningarna till att skaffa sig en Wii?

Jag ska skaffa mig en snart för att kunna spela Super Mario Galaxy och Super Paper Mario.

Super Mario Galaxy gör Wii värt ett köp bara det

Inaktiv

I Uppsala finns det nog inte ett ställe där Wii är slutsålt vad jag märkt.
Funderar på att köpa mig en när det kommer fler bra spel.


signatur

Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer.

Inaktiv

Ett spel alla Wii ägare ska köpa är ju Guitar Hero 3 och njuta av det fina mono ljudet

Medlem

Till alla er som konspirerar: Nintendo sa för inte så länge sedan att det tar ungefär fem månader från det att dom säger att dom ska öka kapaciteten till att man märker att det händer.

Tycker själv att det är roligt för Nintendo att det går bra nu med wii.

Medlem

Alltså, Nintendo producerar inte alltför få bara för att hålla hypen uppe. Däremot så vill de definitivt inte producera *för många* för då skulle hypen kunna dödas. Det är givetvis en fin gräns mellan att konsolen ska gå att få tag på, och att man som tillverkare producerar för mycket och får ökade merkostnader av den anledningen, samt dessutom att hypen då minskar.

Detta är sannolikt resultatet av en viktig balansgång (det är dyrt att producera för mycket - kapacitet måste ökas, merkostander, för stora lager, intresset kan svalna om produkten inte blir spännande och "exklusiv" längre) som Nintendo misslyckats något med då efterfrågan är *för* stor i förhållande till vad de lyckas producera.

Inaktiv

Wii kommer knappast bli lika långlivad som 360 och ps3 iaf.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

Wii kommer knappast bli lika långlivad som 360 och ps3 iaf.

Troll

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

Wii kommer knappast bli lika långlivad som 360 och ps3 iaf.

Skrivet av Will Wright:

"The Wii feels like a major jump--not that the graphics are more powerful, but that it hits a completely different demographic," he continued. "In some sense I see the Wii as the most significant thing that's happened, at least on the console side, in quite a while."

Och han har rätt... Wii är mer revolutionerande än XBOX 360 och Playstation 3. Ser man dessutom på försäljningssiffror så är det bara ännu mer omöjligt att förneka det.

Medlem

Hehe, Wii blev defenitift underskattad. Dock finns det tydligen tillräkligt många i Sverige för att ställa tre Wii's med remote o nunchuck mitt i köp centrumet för att få grattis testa Ratchet o Clank (Tror jag, var nån räv eller nåt iallafall)

12
Skriv svar