PS3 och Wii hetast i jul

Robot
Inaktiv
PS3 och Wii hetast i jul

De har rätt ang. mig iaf. Jag kommer införskaffa en PS3 "lite" till Julen.

Medlem

Gneh, orka market.se . 360 har ju faktiskt bättre spen än PS3. Även om PC som vanligt är bäst. ^^


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Inaktiv

Iofs har ju dom flesta iaf en 360 i sverige. känner ingen med en wii eller ps3. Inte här uppe i norrbotten iaf

Medlem
Skrivet av Overcow:

Gneh, orka market.se . 360 har ju faktiskt bättre spen än PS3.

Ja men PS3 är mer än bara en spelmaskin

Inaktiv

Tss. PCn är hetast i jul.

Crysis >> Halo


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Inaktiv
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Overcow:

Gneh, orka market.se . 360 har ju faktiskt bättre spen än PS3.

Ja men PS3 är mer än bara en spelmaskin

Jo och därav det höga priset också tyvärr... kunde de inte bara gjort en "spelkonsol" ?

Som Wii ? Vill man fippla med andra saker än spel så kan man ju använda en dator.

Qus
Medlem
Skrivet av bleak:

Iofs har ju dom flesta iaf en 360 i sverige. känner ingen med en wii eller ps3. Inte här uppe i norrbotten iaf

Inte så konstigt då 360 har funnits i flera år nu.

Inaktiv

Jag kommer köpa PS3 både för att få en billig Blu-Ray spelare samt för spelen som är på väg ut till PS3an. Metal Gear Solid, GTA, Gran Turismo osv är spel som jag verkligen ser fram emot.

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:

Jo och därav det höga priset också tyvärr... kunde de inte bara gjort en "spelkonsol" ?

Priset på PS3 är knappast särskilt högt längre.


signatur
Medlem
Skrivet av Gullefjun:
Skrivet av ReZnoR2K6:

Jo och därav det höga priset också tyvärr... kunde de inte bara gjort en "spelkonsol" ?

Priset på PS3 är knappast särskilt högt längre.

Helt korrekt, idag får du tag på en PS3 till samma pris som en 360 Elite som bara är en 360 med större hårddisk, ingen HD-DVD what so ever.

Inaktiv

Ärligt talat blir ni aldrig trötta på detta snack om vilken konsoll som är bäst hit och dit! Njut av det ni har istället.

Om ni hade lagt lika mycket energi på något viktigt så kanske välden hade varit en bra plats idag

Medlem

Du får en 360 med extra kontroll, viva pinata och forza för mindre än vad en ps3 40gb kostar.

Medlem
Medlem

Köper en Wii till mig själv i julklapp.


signatur

<3

Inaktiv

It never ends!

Inaktiv
Skrivet av Gullefjun:
Skrivet av ReZnoR2K6:

Jo och därav det höga priset också tyvärr... kunde de inte bara gjort en "spelkonsol" ?

Priset på PS3 är knappast särskilt högt längre.

Sony Playstation 3 60GB kostar ca 5000kr.

Nintendo Wii får man för ca 2500kr.

Microsoft Xbox 360 Premium HDMI Edition kostar ca 3300kr.

EN Playstation 3 kostar fortfarande nästan lika mycket som BÅDE Wii och XBOX 360 tillsammans. Nej det är ju jättebilligt.

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:
Skrivet av Gullefjun:
Skrivet av ReZnoR2K6:

Jo och därav det höga priset också tyvärr... kunde de inte bara gjort en "spelkonsol" ?

Priset på PS3 är knappast särskilt högt längre.

Sony Playstation 3 60GB kostar ca 5000kr.

Nintendo Wii får man för ca 2500kr.

Microsoft Xbox 360 Premium HDMI Edition kostar ca 3300kr.

EN Playstation 3 kostar fortfarande nästan lika mycket som BÅDE Wii och XBOX 360 tillsammans. Nej det är ju jättebilligt.

Trevligt att du jämför 60gb, som kommer i ett bundle med 2 spel och en extra handkontroll med 360 premium.

Playstation 3 40gb kostar från 4155 SEK.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=235094

Xbox 360 Elite kostar från 4190 SEK.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=199896

Ja, det är billigt

Fanboy.


signatur
Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Playstation 3 40gb kostar från 4155 SEK.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=235094

Xbox 360 Elite kostar från 4190 SEK.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=199896

Ja, det är billigt

Fanboy.

Jag slänger mig in i fanboykriget!

Du kan ju inte jämföra värsta Xboxen mot billigaste PS3-modellen.

Fanboy.

Medlem

War, war never changes...

Medlem

Ps3 har bluray oavsett vilken modell det är , och jämför sen vad den billigaste standalone kostar.. xbox framstår som skräp jämfört..

KoP
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Ps3 har bluray oavsett vilken modell det är , och jämför sen vad den billigaste standalone kostar.. xbox framstår som skräp jämfört..

Jaha? Och xb360 har Mass effect.

Inaktiv

Man köper det man vill ha och skiter i vad andra tycker

Inaktiv
Skrivet av Gullefjun:

Trevligt att du jämför 60gb, som kommer i ett bundle med 2 spel och en extra handkontroll med 360 premium.

Playstation 3 40gb kostar från 4155 SEK.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=235094

Xbox 360 Elite kostar från 4190 SEK.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=199896

Ja, det är billigt

Fanboy.

40GB modellen är ej bakåtkompatibel... vilket betyder att man måste ha en Playstation 2 också för att kunna spela sina Playstation 2-spel. Därför valde jag den med 60GB. Om hårddisken är 40GB eller 60GB struntar jag i eftersom "savegames" inte tar upp så stor plats.

Och varför ska man köpa en Elite? Skillnaden är ju bara att den är svart och har större hårddisk. Till ett för högt pris. Nya XBOX 360 Premium har ju precis som Elite samma innehåll plus HDMI.

Men i vilket fall som helst så är Playstation 3 även i dagsläget lite för dyr. Tyvärr.

Medlem
Skrivet av Wristwatch:

War, war never changes...

Hehe, fnittrade som en skolflicka när jag såg det (har iofs druckit några öl, men ändå...;))


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

XBOX360 + MASS EFFECT = GOD JUL!

PS3 + [mummel,host,eöhm] = God jul 2008

Inaktiv

Finns flera bra spel till Ps3n som kan införskaffas till julen, men nu kommer problemet att pengarna inte räcker till. Sen har vi ju såklart också ME till 360n. Hade hoppats på en lugn jul, men icke sa nicke.

Medlem

Har alla 3 och måste säga att 360 leder men ps3 tar in med kommande spel. Wii är lite sådär tycker jag. Skaffade Metroid 3 men det ligger där när jag spelar Assassins creed och Drakes fortune.......

Men som blueray spelare måste jag säga wohooo.
Skaffade Starship troopers på BR och jag måste säga woooooooooooohoooooooooo vilken bild!
Har glämt vad tråden handlade om men vill säga mitt när det handlar om consolewars.

Medlem

Jag skulle gärna köpa en vit ps3a, men det finns inga spel som lockar mig :/ Speciellt inte med GTA4, Bad Company, Army of Two, Mass Effect, Kane & Lynch och Ace Combat 6 till 360n, bara för att nämna ett par stycken...

Medlem
Skrivet av SkarZnik:

Tss. PCn är hetast i jul.

Crysis >> Halo

Bra att du tycker att det är bättre än ett spel från 2001.

Halo 3 > Crysis

123
Skriv svar