Jeff Minter missnöjd på XBLA, beskyller spelarna

Robot
Medlem
Jeff Minter missnöjd på XBLA, beskyller spelarna

Attack of the Mutant Camels :heart:

Medlem

Det är säkert tänkt som en del av upplevelsen, men jag fattar ingenting av videon. Det går ju inte att se ett skit, rent sagt.

Inaktiv

Bah vem bryr sig. Hans spel verkade sug pung ändå. Man kan få ett epileptiskt anfall efter att spela det i 3 min.

Flakmonkey

Har man koll på Tempest så lockar Space Giraffe väldigt mycket, men tyvärr känns det som om väldigt få har koll på de spel som Jeff Minter har skapat. Hade Carmack, Miyamoto eller någon annan mer känd spelutvecklare släppt Space Giraffe hade det säkerligen sålt betydligt bättre, även om det kanske hade varit ett betydligt sämre spel...

Hype hype hype, det är vad det handlar om... Tyvärr måste många gamers idag känna igen ett spel eller dess skapare för att ens överväga ett köp...

Medlem

eller så måste spelen vara bra.
Får ta å testa det här spelet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Efter att ha kollat på videon kan jag konstatera att spelet verkade rätt tråkigt.

Och jag håller med [Molotov], spel ska vara bra för att man ska bli intresserad. Det spelar ingen roll om man gjort bra eller kassa spel förr i tiden. Vi lever nu.

Flakmonkey
Skrivet av Spectral:

Efter att ha kollat på videon kan jag konstatera att spelet verkade rätt tråkigt.

Och jag håller med [Molotov], spel ska vara bra för att man ska bli intresserad. Det spelar ingen roll om man gjort bra eller kassa spel förr i tiden. Vi lever nu.

Det är ju läskigt att tänka så.... det skulle innebära att The Sims 2 verkligen är det bästa PC-spelet någonsin... jag menar det här ju sålt bäst... Självklart säljer ett spel bättre om det är bra, men jag tycker ändå det är något naivt att tro att bara för att ett spel är bra så kommer det sälja lika bra... Kanske gäller det för personer som surfar runt på spelsajter och läser speltidningar, men för gemene man tror jag faktiskt att hype och reklam är väldigt viktigt

Medlem

Vilken gnällspik, space giraff var ju skittråkigt

Medlem

Jag köpte inte det för det var trist när man provade. Köpte dock EVERY EXTEND EXTRA EXTREME som också har en massa färger och musik men det var kul. Det är viktigt att göra bra XBLA eftersom man kan prova dem.

Medlem

Hype och reklam är otroligt viktigt, för gemene man som inte håller sig på spelsidor och får reda på spelnyheter eller läser speltidningar så gör nog de fina flashiga skyltarna riktigt mycket.
Lite svårt att sätta sig i deras skor då man själv är så inne i allt, även om jag kanske är ganska lightweight, eller medium om man jämför med många andra spelentusiaster, men om man jämför med en som inte är intresserad är jag jävligt hardcore.

Samma sak med smak inom spel, är du entusiast eller liknande så kommer du ha en väldigt annan smak än de som bara kommit i kort kontakt med spel. Alltså kan sims 2 väl vara det bästa spelet någonsin, om man inte har spelat XX antal spel.

Medlem

spelet är skräp därned basta, man köper inte något som inte är roligt ven tror han att han är? gnäll gnäll...

Medlem

Men orka. Han gör ett halvtaskigt spel, ingen köper det och sen går han ut och gnäller om det.
Microsoft å sin sida har lagt upp alldeles för mycket skitspel från förra milleniet som borde vara gratis och inte kosta ett öre.

Medlem

Haha, tomte
Tråkigt för honom när det inte säljer så bra som han hoppas men han verkar ju ta det personligt?


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Inaktiv

Men är han överraskad att sälja mindre än ett av världens mäst kända spelkoncept (Frogger)?

Vissa människor...

Inaktiv

Det här är ett tragist misstag från hans sida...
Man kan ALDRIG gnälla på spelarna, iaf inte så det hörs

Om miyamoto hade gjort "space giraffe" (som om...) så hade det varit ett bättre spel, minters spel är närmre konst än underhållning.

Medlem

Spelet ser ju inte roligt ut så jag är inte förvånad av att det inte säljer. Ser ut som en sämre version av Torus Trooper, och det spelet är ju gratis.

Medlem

Bor han fortfarande hemma hos sin mamma?

Medlem

Spelsättet påminner lite om N2O verkar det som: http://media.psx.ign.com/media/002/002328/imgs_1.html


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem

Ungefär som att en kock skulle klaga på restauranggästerna för att de inte tycker menyn ser bra ut


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Spectral:

Efter att ha kollat på videon kan jag konstatera att spelet verkade rätt tråkigt.

Och jag håller med [Molotov], spel ska vara bra för att man ska bli intresserad. Det spelar ingen roll om man gjort bra eller kassa spel förr i tiden. Vi lever nu.

Det är ju läskigt att tänka så.... det skulle innebära att The Sims 2 verkligen är det bästa PC-spelet någonsin... jag menar det här ju sålt bäst... Självklart säljer ett spel bättre om det är bra, men jag tycker ändå det är något naivt att tro att bara för att ett spel är bra så kommer det sälja lika bra... Kanske gäller det för personer som surfar runt på spelsajter och läser speltidningar, men för gemene man tror jag faktiskt att hype och reklam är väldigt viktigt

Jo men hypar man ett kasst spel så lär det väl inte sälja speciellt bra heller. Kanske bland gemene man i början, men snacket om att spelet är kasst lär sprida sig lika fort som pesten.

Och Sims är både bra och roligt, men långt ifrån det bästa. Det är synd att det verkar vara ett måste att hata det spelet om man ska kunna samtala med likasinnade "spelnördar" utan att skapa konflikter.

Medlem

Jeff har alltid varit lite "speciell", är knappast någon nyhet.
Och han har rätt, folk vill inte ha nya koncept, dom vill minnas hur kul det var att stå och mata småpengar i froggermaskinen när dom var små.


signatur

---
Boo!

Flakmonkey
Skrivet av Phosphor:

Jeff har alltid varit lite "speciell", är knappast någon nyhet.
Och han har rätt, folk vill inte ha nya koncept, dom vill minnas hur kul det var att stå och mata småpengar i froggermaskinen när dom var små.

Grejjen är ju också att det oftast är smartast att bara ha kvar det som ett romantiserat minne... Hur många gånger har man inte spelat gamla klassiker och blivit rejält besviken? Har själv köpt äldre spel på XBLA och Virtual Console och ärligt talat är det sällan som jag spelat dem någon längre tid... Visst de är bra, men minnena är bättre.

Medlem

Håller med Nosnos, det gäller gamla goa actionrullar också


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Inaktiv

rymd giraffen är ren dynga.

Medlem

Jeff Minter i all ära, jag gillar verkligen hans tidigare alster, men i det här fallet får man nog beskylla spelet. Var helt inne på att köpa det tills jag provade demon. En stor besvikelse. Och visst, jag skulle hellre köpa Amiga-spel - men var är de då? Tänk er Turboraketti/Gravity Force i multiplayer. Jag är övertygad om att det skulle bli en försäljningssuccé.

KoP
Medlem

Jeff Minter för fan! Nu får du gå och raka dig. Spelade hans spel på C64 tiden och tyckte redan då dom var skit. Attack of the mutant camels, Return of the mutant camels och Revenge of the mutant camels.. diarrén tog aldrig slut!
(högst personlig åsikt)

Skrivet av kirkunit:

Tänk er Turboraketti/Gravity Force i multiplayer. Jag är övertygad om att det skulle bli en försäljningssuccé.

Mums, säger jag bara! Glöm inte bort Bratwurst också.. det skulle rocka om det kom till xbla.

Medlem

Mannen har ju rätt i sak. Låter skadat att folk fortfarande spelar Frogger. Men det bevisar ju bara det alla visste - Folk köper de spel de känner till. Antingen på grund av nostalgi eller genom reklam och mediautrymme.

Otroligt svårt för en underdog utan marknadsföring att lyckas i spelbranschen idag.

Om Jeff Minters spel däremot verkligen förtjänar att inhandlas är en helt annan fråga rakt igenom.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

1
Skriv svar