Ännu ett skäl att älska Fallout 3

Medlem
Ännu ett skäl att älska Fallout 3

Japp, nu är jag tillbaka i träsket igen. Trots att jag egentligen ska spela The Conduit och nya Monster Hunter Portable så sitter jag framför Fallout 3 igen. Laddat ner och klarat både Broken Steel och The Pitt och kan konstatera att den sistnämnda DLC:n var avsevärt bättre.

Men anledningen till att jag skriver det här är att jag äntligen lyckats knipa achievementen för att ha dödat alla super mutant behemoths. Den där sista jättemutanten kunde jag nämligen bara inte hitta, trots att jag verkligen finkammat kartan. En kompis tipsade mig om var den skulle finnas, vilket bara fick mig att bli ännu mer irriterad. Mitt ute på stäppen stod jag och inte en käft på flera mils avstånd. WTF?

MSN to the rescue:

- Vad tusan snarrar du om?

- Du måste göra något först.

- Jaha, vaddå, sno kattens pyjamas?

- Nästan. Leta efter en teddybjörn.

Visst. Fine. Jag letade. Hittade en omkullvält tågcontainer. Inuti den fanns det en gammal rostig kundvagn som låg på högkant. Inuti den - en teddybjörn. Jag klickade på kundvagnen som liksom öppnades upp. Teddybjörnen får tokryck. Börjar vibrera och skaka, som om den verkligen kunde få konvulsioner. Till slut är det bara högerarmen som skakar. Den står rakt ut och tycks peka mot något, som den vore besatt. Jag vänder mig om och tittar åt hållet den pekar åt med världens största frågetecken över huvudet. Inget händer. Det är fortfarande folktomt. Jag nappar nallen.

Marken skakar. Som en ångvält på tjack mullrar den sista jättemutanten fram över den döda marken. Hans målmedvetenhet är fängslande. Jag ska dö. För jag har just snott hans nalle.

Och jag sträcker armarna mot himlen och ropar:

"Epic win!"

Inte samma teddybjörn på bilden som skrivit brevet.

#blogg

Inaktiv
Ännu ett skäl att älska Fallout 3

Ännu ett skäl att hata att man inte har Fallout 3.


signatur

Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte gillar dig, men det gör jag; tror jag

Inaktiv

fan jag plocka själv fram fallout 3 i dag har inte kört det på månader. sitter och väntar på att DLCn ska komma till ps3.


signatur

ka mate ka mate, ka ora ka ora, ka mate ka mate, ka ora ka ora.

Medlem

asså när jag tog björnen hände först inte ett skit och jag satt och vänta vid tågen men den kom aldrig. sen springer man tillbaka till tådstationen och krockar med fanskapet.


signatur

8 timmar om dagen, 5 dagar i veckan. Och du som ville bli något.

Medlem

Argh! Jag måste också hitta!


signatur

Vincere vel mori.

1
Skriv svar