Lär dig göra XNA-spel på 60 minuter

Robot
Medlem
Lär dig göra XNA-spel på 60 minuter
Citat:

som lök på laxen

Utgår ifrån att det skall vara "som grädde på moset". För jag har svårt att se hur, bland annat, gratis förfriskningar kan vara någonting dåligt.

Medlem

Inte för att vara petig på er FZ. Men November och inte Oktober. För då är vi Väldigt sent ute

Medlem
Skrivet av HoloDuke:
Citat:

som lök på laxen

Utgår ifrån att det skall vara "som grädde på moset". För jag har svårt att se hur, bland annat, gratis förfriskningar kan vara någonting dåligt.

De kanske inte gillar förfriskningar? Fast i så fall vore det väl bättre att skriva "som lök på seminariet"?

Någon som har erfarenhet av XNA som kan skvallra om vad dom kan tänkas gå igenom?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

XNA pillade jag med lite i gymnasiet... Hade gärna velat vara där för det här seminariet...

Inaktiv
Skrivet av the wookiee:

XNA pillade jag med lite i gymnasiet... Hade gärna velat vara där för det här seminariet...

Fasen vad gymnasiet verkar kul nu för tiden

/gammal, dvs 27

Medlem

Att det inte finns teleport nu för tiden... allt är i stockholm. Skulle gärna vara där. Har kollat in XNA väldigt lite men det verkar vara enklare än att jobba i DirectX (som var lite krångligt). Kan någon ta med filmkamera till eventet för alla som inte kan komma?

Medlem

Um, xna är ju directx.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Nice, skulle vilja va där! Skulle inte någon vänlig FZ'are kunna filma hela föreläsningen? Då jag och antaglien många andra programmeringsintresserade, är på DH och kan inte ta sig till Stockholm och föreläsningen :/

//Achronos


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Inaktiv

Annars kan ni ju dra hem XNA och ta typ "new -> new example game" så får ni en bra grund att börja. Det följer med nått asteroids-liknande demospel.

Inaktiv

"Video Tutorial 4: Make a Game in 60 Minutes"

gissar på att det är typ samma som dom kommer gå igenom där
http://creators.xna.com/Headlines/tutorialscol1/archive/2007/...

Medlem
Skrivet av gryzor:

Um, xna är ju directx.

Ja, men mycket mer förenklat. Hade redan en bra guide på vanliga directx så körde med det.

Tackar för länken zworp.

Inaktiv

Jag har en fråga! Vad hände med det XNA vi först lärde känna!?

Detta hävdades köras i realtid på en vanlig Xbox, som ett spel, genom XNA:
http://www.youtube.com/watch?v=rRGMcFswwik

Känner mig lite lurad av m$..


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Inaktiv

eh ja? du kan debugga på din xbox "i realtid" som du så fint kallar det. bara att skicka över och sen steppa.

Inaktiv

För er som är på Dreamhack kan jag bidra med en god nyhet, allt på eventet kommer filmas och läggas upp på Swedish Game Awards hemsida inom ett par veckor efter eventet. Dock går man ju självklart miste om allt gratis som mat, dricka, tidningar, dvd-skivor, goodiebags m.m

1
Skriv svar