Woho, ny kylare!

Woho, ny kylare!

Äntligen så tog jag och köpte mig en ny CPU-kylare efter att ha haft min processor i 50C IDLE. Och den jag fastnade för var en Zalman CNPS9700 NT Ultra Quiet.

Det första jag märkte var att den här kylaren var ENORM. Det kändes som att jag hade tagit mig vatten över huvudet, men men, det var bara att börja trixa.
Ut med moderkortet, på med allt. När jag sen då kom till att montera själva kylaren så kunde jag inte få fast den. Nu behövdes hjälp. Ropa på far min, och säger: "Hjälp mig och du får en pilsner." Det fungerade! ^^ (Han fick ingen pilsner, men jag tog ut hunden på en promenad.)

Drog igång allt, och det fungerade. Kylaren håller min CPU under 40C i load med Crysis och 3D Mark vantage.

4/5. Ultra Quiet? My bloody ass, den låter som ett flygplan. Stor, ganska tung och jävligt snygg att kolla på! ^^ Gröna färgen mitt bland det blåa gillar jag faktiskt.
En bra kylare, men var beredd på att den kommer ta upp ganska bra med plats och låter extremt mycket. Inget för en som vill ha en tyst dator.

#blogg


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Woho, ny kylare!

Kylaren är ganska värdelös noise/performance, men den kyler säkert bra på jetplanshastighet.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Fy fan jag hatar min, stor, ful, högljudd, tung och lyser grönt i ett annars blålysande chassi. Körde utan fläkt ett tag och tempen höjdes endast 4 grader från 37 till 41.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Skrivet av Zelaxe:

Kylaren är ganska värdelös noise/performance, men den kyler säkert bra på jetplanshastighet.

Ja, låter gör den verkligen. Fast, jag bryr mig inte så mycket om ljudet. Jag sitter med headset hela tiden så. ^^

Skrivet av TysN:

Fy fan jag hatar min, stor, ful, högljudd, tung och lyser grönt i ett annars blålysande chassi. Körde utan fläkt ett tag och tempen höjdes endast 4 grader från 37 till 41.

Så ful är den väl inte. ^^


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Usch.. hemskt ful kylare enligt mig, sen så är den allt utom tyst också. Men det är inte allt som är dåligt med den! Prestandan är inte lagom bra för att väga upp för de andra dåliga sakerna.

Tacka vet jag Noctua NH-U12!

Noctua NH-U12... Jag kollade på den när jag skulle välja. Är inte den ganska mycket tyngre än CNPS9700?

Testade att sätta igång PWM så blev den jävligt tyst. Men den håller sig fortfarande på runt 25-30C idle. ^^


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Fan vad jag vill ha den där Noctua kylaren, får bli det när man skaffar ett i5 system och sätta C2D med mobo och annat i server burken.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

1
Skriv svar