Assassin's Creed

Robot
Assassin's Creed

Jade Raymonds skötebarn har landat. Vi tittar på om Assassin's Creed är ett bra spel eller ett offer för felriktad marknadsföring.


Medlem
Testat - Assassin's Creed

Grymt härligt spel i grunden med massor och massor av potential till att kunna bli en klassiker. Tyvärr så valde dom att göra spelet något mer än lite repetivt, det som man gör är solklart, men det blir för mycket av det. Blir rätt tråkigt att hoppa ner i den välplacerade höstacken efter tjugofemte gången.

En trea är ett vettigt betyg för detta spelet.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

typiskt att gamespot ger det 9 av 10


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

Bra recension, tycker att det är sant att det blir aningen repetivt, och att man inte får välja när man vill slå till, skulle vara ruggigt häftigt om man kunnat vänta tills en huvudkaraktär går genom staden, för att hoppa ner från taket med en dolk och snitsla upp han.

Tycker det är lite störande med att allt hoppande kan bli fel och nästintill buggigt, men förövrigt är animationerna riktigt snygga, att glida igenom folkmassor är lika kul varje gång

Som Klosterkatten säger, 3 av 5 är ett bra betyg för ett spel som lovade väldigt mycket och lyckades ge lite iallafall.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Blir ett köp när jag har tagit ditt xbox mohmohmohaa!!

Avstängd

jag har börjat köra utan counterattacks mycket roligare då

Inaktiv

så 360s version fick lägre betyg än ps3.

Inaktiv

Jag själv har testat detta lir och jag tyckte det var väldigt kul och underhållande. Men man börjar undra är verkligen dom där assasins verkligen så mästerliga att dom kan hoppa från ett torn och hoppa ner på 200-300 meters höjd och landa lika vackert som en fågel på vatten (dåligt exempel jag vet ).
Och det konstiga är också hur du kan blända in i folk massor utan att vakter märker dig (hallå! du bär på knivar osv)... men spelet var härligt iallafall och man kan sitta och njuta av det ett bra tag

Inaktiv

Bra betyg. Har kört spelet ett tag nu och börjar redan tycka att det blir lite för mycket av samma sak hela tiden. Men annar så är spelet väldigt bra! Dags att börja längta efter Mass Effect.

Inaktiv

Fz crew: följetong

Medlem

Bra Recension

Medlem

mmm helt ok recension...kan inte säga mycket mera än vad du sa...=) hel nöjd med köpet av spelet

Medlem

Lär bli bättre till dator^^


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Inaktiv
Skrivet av Harval:

Lär bli bättre till dator^^

Helt klart Längtar som fan:up:

Medlem

När det är som bäst så är det ren j-vla magi... Men sedan så var dom givetvis tvungna att lägga in det som inte får ingå i ett spel om jag skall kunna behålla mitt lugn/förstånd: Tidsbegränsade uppdrag.

Till råga på allt helt ologiska tidsbegränsade uppdrag som skär sig mot allt annat i spelet och utförs åt dom mest korkade/larviga uppdragsgivarna: Dina egna kollegor... Varför!!!

Varför är alla medlemmar i assassinersekten handikappade töntar? Som går runt och tappar flaggor omkring sig? och KRÄVER att du skall samla ihop dom... På TID!? Hat och död åt dom allihopa.

Jag skriker och svär och försöker desperat hämnas på mina tilltänkta arbetsgivare innan jag inser att dom är odödliga... Ja det är väl det som gör att dom trots allt får vara kvar i sekten.

Utan dessa miniuppdrag hade spelet varit värt en solklar femma då jag inte upplevt några av problemen som recensenten har, inga buggar eller låsningar heller.

MEN med dessa hatmoment som prövar mitt tålamod till bristningsgränsen så blir det "bara" en fyra.

(jag vet att småuppdragen är valfria, men dagen då jag spelar igenom ett spel utan att klara 100% av allt som går att göra är annu inte kommen.)


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Inaktiv

så det går att strunta i dom tidsbegränsade uppdragen ?
att göra saker på tid är inte en favorit precis.

Inaktiv

Det stod mellan det här eller mass effect.. tack FZ för att ni gjorde valet så mkt enklare *längtar tills Fredag*

Medlem

Lite småsurt att behöva vänta på pc-versionen men blir det bättre är jag inte den som klagar

Inaktiv

Lite förvånande.. trodde på ett högre betyg. Orolig nu!
Ska jag köpa detta eller inte. Är det ett bra spel, är det värt 600kr?


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

så det går att strunta i dom tidsbegränsade uppdragen ?
att göra saker på tid är inte en favorit precis.

Jo du behöver bara klara typ 2 av 10 småuppdrag innan varje "Huvudmord", men jag ville verkligen göra ALLT... Även fast det kostade mig åtskilliga hjärnceller...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Harval:

Lär bli bättre till dator^^

så länge du har en bra handkontroll till din dator kommer det bli bra.
spela detta med tangentbord tror jag inte kommer sluta väl


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Trots att du gör ditt bästa för att rättfärdiga ditt beslut att ge spelet 3/5 på slutet så förstår jag fortfarande inte. Du ägnar nästan 80% utav recensionen åt negativ kritik till spelet, men du tycker att det är ett bra spel?

Själv håller jag inte riktigt med om mellansekvenserna. Nog för valet att kunna traska omkring i rummet under tiden man pratar var onödigt, men själv ägnade jag mig åt att förstå storyn, vilket du för övrigt inte ens nämnde förutom en tredjedels mening. Hur kan du ta beslutet att inte skriva mer om handlingen, som ju i enligt dom flestas mening är en utav spelets starkaste beståndsdelar, efter animationerna och grafiken.
Du behöver inte ens avslöja något om sanningen, det räcker med att ändra ett litet stycke om det.

Det är klart att spelet inte är perfekt, och får nog inte mer än en 4 / 5 utav mig. Men den här recensionen är tyvärr en utav de sämre som jag sett på väldigt länge här på fragzone. Vilket är synd, för jag tycker att du brukar skriva bra artiklar annars.

Jag tycker det verkar som att du glömt att när man skriver en recension på ett spel måste man anta att den som läser recensionen inte vet ett skit om spelet.
Om jag inte redan sånär hade kört igenom spelet. Utan funderade på att köpa det, och läste din recension innan får att få mig en hyffsad uppfattning om det skulle jag aldrig i helsike (ursäkta språket) köpa det efter din recension.
Fast du kanske antar att alla som läser din recension har läst andra recensioner när man hyllat stora delar utav spelet?

Medlem
Skrivet av Killbom:

jag har börjat köra utan counterattacks mycket roligare då

Dodge och defense breaks for the win?

Inaktiv
Skrivet av BearClaw:
Skrivet av Harval:

Lär bli bättre till dator^^

så länge du har en bra handkontroll till din dator kommer det bli bra.
spela detta med tangentbord tror jag inte kommer sluta väl

Kan nog funka bra med mus, GTA spelen funkar väldigt bra på PC.. även om den här kontrollen kanske är lite mer avancerad. Om utvecklarna tänker till lite så blir det nog inga problem, utan snarare skönt som vanligt att kunna se sig omkring smidigare. Att spela med enbart tangentbord vore dock otänkbart.

Medlem
Skrivet av Killbom:

jag har börjat köra utan counterattacks mycket roligare då

Dodge och defense breaks for the win?
Även slänga in gubbarna i varandra är en personligt favorit

Medlem

Tydligen är det väldigt mycket byggt på gamepad, men med tanke på hur Ubisoft totallyckats med kontrollerna till Splinter Cells PC-variant (är det inte samma team?) så har jag förhoppningarna uppe. Så länge det inte är avskrivet så ser jag fram emot att få hoppa runt stadstokig med min brumburk bredvid mig.

En notis bara, är det bara jag som får de två sista raderna övertäckta med länkar och dylikt som skall ligga under recensionen? Stort sett som problemet med Opera i Synpunkts-forumet. Sitter med Firefox, ja. Hade varit kul att få se ett avslut på den trevliga läsningen ändå...


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv
Skrivet av Tpiom:

Lite förvånande.. trodde på ett högre betyg. Orolig nu!
Ska jag köpa detta eller inte. Är det ett bra spel, är det värt 600kr?

Köp Mass effect istället.. Det kommer nu på Fredag och är en tung kandidat till årets spel

Inaktiv

Rätt betyg, kanske 3,5 möjligtvis. Grafik är fortfarande inte allt.

Medlem

Vem älskar inte Jades spel? Ååhhhh jag skulle vilja spela Jades spel if you know what I mean

Medlem

Spelet har fått för mycket fokus p.g.a den där j-vla Jade som alla verkar små kära i.. fan har ni aldrig sett tjejer eller ?

Skriv svar