Mass Effect plåtat - igen

Robot
Medlem
Mass Effect plåtat - igen

Mumma, webhallen skickade ut det i dag!

Medlem
Skrivet av Gubbtjyv:

Mumma, webhallen skickade ut det i dag!

Wow mitt ex med! Yay hör hela tiden hur folk får spel från webhallen en dag före release men har aldrig själv fått det, längtat som fan på detta kommer bli hur bra som helst!!!

Kommer man orka spela igenom detta eller kommer det vara asdrygt långt (20+ timmar)?

Medlem

Skyndar du dig igenom enbart mainquest så tar det typ 14-15 timmar, men då menar ja endast åka från plats A till B hela tiden.

Men som sagt, man missar otroligt mycket om man gör så, skulle inte rekommendera dig spelet om du inte är villig att lägga ner +20 timmar. Det är värt att spela om det flera gånger för olika slut, ond o god, olika klasser m.m.

Medlem

Faaaaaaaaaan jag hoppas att BioWare kommer porta detta spelet till PC också nån vacker dag. Har inte lust att köpa en Failbox 360 bara för detta spelet.

Medlem
Skrivet av lyrael:
Skrivet av Gubbtjyv:

Mumma, webhallen skickade ut det i dag!

Wow mitt ex med! Yay hör hela tiden hur folk får spel från webhallen en dag före release men har aldrig själv fått det, längtat som fan på detta kommer bli hur bra som helst!!!

Mitt oxo

Jag hann oxo läsa färdigt Mass effect revelation idag, vilken är en prequel till spelet...

Nu e ja 100% förberedd för Mass effect!!


signatur

Everyday I worry all day

Medlem
Skrivet av Angelino:

Jag hann oxo läsa färdigt Mass effect revelation idag, vilken är en prequel till spelet...

Missar man mycket om man inte läser boken tro?

Medlem

det ser ut som kotor känsla

Medlem

Varvade spelet imorse... Älskar verkligen Mass Effect och det känns änna tomt just nu. Får nog spela om det igen.
Episkt....Fullständigt episkt!

Snacka om att det känns som man föddes i fel värld när man efter credits stängde av xbox360 och tittade ut mot den tomma händelselösa hallen, ingen musik i bakgrunden, inga aliens någonstans Steril värld....

Fick jag återfödas som Shepard hade jag gärna drabbats av totalt hjärtstillestånd nu

Inaktiv

weeee mitt ex från Webis är skickat också. =D kommer bli en lååång kväll framför projjen imorgon ^^
hmm eller så blir den snabb som fan för jag har så kul så tiden bara rinner iväg hehe

Medlem

Guddammit' 24/12 ... =/


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av Gubbtjyv:
Skrivet av Angelino:

Jag hann oxo läsa färdigt Mass effect revelation idag, vilken är en prequel till spelet...

Missar man mycket om man inte läser boken tro?

Jag tycker att man missar väldigt mycket om man inte läser boken.

För det första får man en väldig stor inblick i mass effect universumet, samt att 2 av huvud karaktärerna i boken (saren, samt David Andersson) finns med i spelet.

För det andra så är det nästan ett måste att veta hur allt innan historien i spelet, började.

Men var lugn.. du har fortfarande ca 12h på dig att läsa boken innan spelet dimper ned i din brevlåda... så spring till närmaste sci-fi bokhandel o köp boken.... jusst d, dom har stängt nu... your screwed mao


signatur

Everyday I worry all day

Medlem

Tjatade precis till mig ett ex på ElGiganten. Tjejen i kassan fattade inget men hon trodde mig när jag sa att release var idag och gav mig ett ex. Blir en låååång natt

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Kommer man orka spela igenom detta eller kommer det vara asdrygt långt (20+ timmar)?

Tycker du att 20+ timmar är för långt för ett rollspel av den typen som Mass Effects är så kanske det inte är något för dig? Själv tycker jag att c:a 20 timmar är minimum för just den typen av rollspel. Du behöver ju inte utforska allting, vilket lägger till en hel del speltid, men det är ju det som är en del av charmen om du frågar mig.

Skrivet av Angelino:
Skrivet av Gubbtjyv:
Skrivet av Angelino:

Jag hann oxo läsa färdigt Mass effect revelation idag, vilken är en prequel till spelet...

Missar man mycket om man inte läser boken tro?

Jag tycker att man missar väldigt mycket om man inte läser boken.

För det första får man en väldig stor inblick i mass effect universumet, samt att 2 av huvud karaktärerna i boken (saren, samt David Andersson) finns med i spelet.

För det andra så är det nästan ett måste att veta hur allt innan historien i spelet, började.

Men var lugn.. du har fortfarande ca 12h på dig att läsa boken innan spelet dimper ned i din brevlåda... så spring till närmaste sci-fi bokhandel o köp boken.... jusst d, dom har stängt nu... your screwed mao

Boken är absolut inget måste för att du ska kunna spela spelet men precis som Angelino skriver så får du reda på en hel del bakgrundshistoria, så som inforomation om de olika arterna, politiken och kulturen.

Läs den här intervjun med Drew Karpyshyn, lead writer på Mass Effect och författare av boken, så får du en bättre insikt över hur boken går ihop med spelet.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av Gubbtjyv:

Mumma, webhallen skickade ut det i dag!

Bah, de skickade inte mitt. Iofs limited edition, men jag förbokade i god tid, så det bör ju inte vara nån skillnad


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Boken ger en bra uppfattning om bakgrundsstoryn, inget mer skulle jag säga... Efter att ha läst boken är jag tacksam för att jag köpte den

Bara en och en halv dag kvar...

Inaktiv

Dags att börja räkna ner timmarna

Medlem
Skrivet av Rave:

Dags att börja räkna ner timmarna

Vad tror du jag har gjort på jobbet nu i veckan? Imorgon kommer att bli en hemsk, hemsk dag...

Inaktiv
Skrivet av ZodiJackyl:

Tjatade precis till mig ett ex på ElGiganten. Tjejen i kassan fattade inget men hon trodde mig när jag sa att release var idag och gav mig ett ex. Blir en låååång natt

hahahaha najs!! =D

1
Skriv svar