Robot
Mass Effect

I motsats till vad man annars lätt kan tro behöver rollspel varken vara synonymt med alver, orcher eller magi - något som BioWare visar med ena handen stadigt vilande på laserpistolshölstret.


Medlem
FZ recenserar Mass Effect

Bra present att vakna till!

Medlem

5/5, no less. Får mitt ex idag. Känns nästan lite overkligt.

När det gäller att spela om spelet tycker jag att recensenten borde ha nämnt dels att man kan använda sin karaktär till nästa spelomgång (lockar inte mig men möjligheten finns) och att huvudstoryn faktiskt inte är likadan varje gång du spelar den. Eller den är ju självklart det om du spelar på exakt samma sätt som förra gången men om du väljer att vara elakare/snällare eller helt enkelt väljer andra alternativ får du en annan upplevelse. Har (obviously) inte spelat spelet själv men på spelets forum snackar de dessutom om olika slut. Finns nog en del att sätta tänderna i även efter första omgången.

Medlem

Verkar ju vara ett riktigt bra lir, synd att man inte har en krysslåda...
Ingen som hört något om en PC-version?

Inaktiv

Detta är ännu en orsak till att snabba på min beställning till 360 och Mass Effect.
Bra skrivet, suveränt.


signatur

O'rly? Ya'rly!

Medlem

Där satt den!! Perfekt recension


signatur

Everyday I worry all day

Inaktiv

Buuhuu samma story varje gång -- kan det inte komma till PC? Köp er en <valfri konsoll> o sluta gnäll. Det är betydligt billigare i längden än att det här eviga uppgraderandet av PCn.

Bra recension! Tycker ni börjar få kläm på betygen numera, det var lite inflation förr. Assassins fick 3, och detta fick 5.

Medlem

Det blir ett köp efter den recensionen

MFC
Medlem

Alltså, varför ges inte detta ut på PC?..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Fan att man inte har 360 :/

MFC
Medlem
Skrivet av mill:

Buuhuu samma story varje gång -- kan det inte komma till PC? Köp er en <valfri konsoll> o sluta gnäll. Det är betydligt billigare i längden än att det här eviga uppgraderandet av PCn.

Bra recension! Tycker ni börjar få kläm på betygen numera, det var lite inflation förr. Assassins fick 3, och detta fick 5.

ursäkta men om du missat tåget så är konsoller inte sämre än PC, kommer ju en ny konsoll vartannat år snart och då behåller jag hellre min PC som ändå är EN plattform. Varje ny konsoll är ju en ny plattform. Patetiskt om du frågar mig!

Dessutom verkar konsollerna inte bli billigare heller...

har inget emot konsoller men det märks att man lever i slaveri!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Snyft....har en PS3, erkänner... hade nästan kunnat köpt en 360 för att spela ME....fast bara nästan Grattis till er med en 360, verkar vara ett kanonlir!

Medlem

Eftersom det körs på UE3 så är det inte omöjligt att det kommer till PC 2008/2009

Medlem

trevligt ska hämta ut det imorn

Medlem
Skrivet av Oneone:

trevligt ska hämta ut det imorn

Trevligt?! Det ska bli befriande!

Medlem

Synd att man inte har en xbox. Ser ut som om att jag missat flera grymma spel vid detta laget


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

Det enda spelet som har fått mig att betänka ett konsol-köp. Sjukt segt att det inte finns till pc. Får spela klart Witcher och om det inte dyker upp något lir med samma standard kanske man ska skaffa en sån där låda framför TVn, fast det är klart... Då måste jag ju köpa en TV också. Vägrar ha sönder Mass Effect med en gammal tjock TV. Moment 22.

Medlem

Gears Of War fick njutas på 360 ett längre tag sen fick dom tummen ur och fixade en PC version. Även det är UE3.

Och eftersom UE3 är som typ gjort för PC så kan det inte vara speciellt svårt att göra en PC version, jag gissar att det handlar om pengar här,,,


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

skall köpa det imorrn. å va man längtar, om det e ens i närheten av KOTOR så kommer jag att bli mycket glad, men från dom jag har pratat med så låter det tio gånger bättre än KOTOR


signatur

Gamertag = PiGGe88swe
beroende av supreme commander

Inaktiv
Skrivet av MFC:
Skrivet av mill:

Buuhuu samma story varje gång -- kan det inte komma till PC? Köp er en <valfri konsoll> o sluta gnäll. Det är betydligt billigare i längden än att det här eviga uppgraderandet av PCn.

Bra recension! Tycker ni börjar få kläm på betygen numera, det var lite inflation förr. Assassins fick 3, och detta fick 5.

ursäkta men om du missat tåget så är konsoller inte sämre än PC, kommer ju en ny konsoll vartannat år snart och då behåller jag hellre min PC som ändå är EN plattform. Varje ny konsoll är ju en ny plattform. Patetiskt om du frågar mig!

Dessutom verkar konsollerna inte bli billigare heller...

har inget emot konsoller men det märks att man lever i slaveri!

360/ps3 kommer att finnas i ca 4 år till enligt Ms och Sony, och de behövs som sagt inte uppgraderas. Trenden verkar vara också att spel kommer antingen konsoll+PC, eller enbart konsoll. Speciellt de "stora" spelen som GTA4, Mass Effect, Final Fantasy, Gran Turismo, God of War, Rock Band osv.

Nu kostar en PS3 drygt 4000, vid launch kostade den ca 6500. Samma sak med 360:n, den är ca en tusing billigare nu.

Och det är fett ute att sitta och spela själv Social gaming (dvs i soffan) ftw!

Eller så är det jag som börjar bli gammal och som sitter framför datorn på jobbet hela dagen och är extremt läss på att sitta framför datorn på fritiden.

Medlem
Skrivet av zioxin:

Eftersom det körs på UE3 så är det inte omöjligt att det kommer till PC 2008/2009

Jupp, skulle gissa på att spelet kommer till PC så småningom. Även om det kanske tar två år som det gjorde med Jade Empire.

emp
Medlem

5/5, lite oväntat men skönt att höra att fz gillar ME.

Medlem
Skrivet av mill:

360/ps3 kommer att finnas i ca 4 år till enligt Ms och Sony, och de behövs som sagt inte uppgraderas. Trenden verkar vara också att spel kommer antingen konsoll+PC, eller enbart konsoll. Speciellt de "stora" spelen som GTA4, Mass Effect, Final Fantasy, Gran Turismo, God of War, Rock Band osv.

Nu kostar en PS3 drygt 4000, vid launch kostade den ca 6500. Samma sak med 360:n, den är ca en tusing billigare nu.

Och det är fett ute att sitta och spela själv Social gaming (dvs i soffan) ftw!

Eller så är det jag som börjar bli gammal och som sitter framför datorn på jobbet hela dagen och är extremt läss på att sitta framför datorn på fritiden.

Men du glömmer att en del föredrar att spela på Pc. Alla gillar inte att vara "sociala" vid soffan, utan istället föredrar kanske att sitta på ett Lan med sina polare och att det skulle vara ute förstår jag inte riktigt. Har det helt plöstligt blivit ett mode om hur man spelar sina spel? Jag själv är en av dem som föredrar pc, även om jag gärna hade haft ett Ps3 till min tv, men det är till stor del pga. att jag behöver en blu-ray spelare. Sen kan datorn användast till så sjukt mycket annat samt att grafik och sånt blir bättre med tiden till pc.

Medlem

ja har en xbox och jag har baskemej inte suttit många minuter under detta året och lirat socialt i soffan..

det är ju urstörigt med splitscreen etc, så man hamnar ju alltid lirandes separat via LIVE ändå...

kanske är lite skillnad med en Wii dock.

Medlem

Var inte oroliga, när de mjölkat konsollvärlden kommer de porta det och försöka få pengar på pc-folket med. Om ni orkar vänta...

Detta spelet skall bli gött, hoppas på story i klass med KotOR 1


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Inaktiv
Skrivet av Eschricht:
Skrivet av mill:

360/ps3 kommer att finnas i ca 4 år till enligt Ms och Sony, och de behövs som sagt inte uppgraderas. Trenden verkar vara också att spel kommer antingen konsoll+PC, eller enbart konsoll. Speciellt de "stora" spelen som GTA4, Mass Effect, Final Fantasy, Gran Turismo, God of War, Rock Band osv.

Nu kostar en PS3 drygt 4000, vid launch kostade den ca 6500. Samma sak med 360:n, den är ca en tusing billigare nu.

Och det är fett ute att sitta och spela själv Social gaming (dvs i soffan) ftw!

Eller så är det jag som börjar bli gammal och som sitter framför datorn på jobbet hela dagen och är extremt läss på att sitta framför datorn på fritiden.

Men du glömmer att en del föredrar att spela på Pc. Alla gillar inte att vara "sociala" vid soffan, utan istället föredrar kanske att sitta på ett Lan med sina polare och att det skulle vara ute förstår jag inte riktigt. Har det helt plöstligt blivit ett mode om hur man spelar sina spel? Jag själv är en av dem som föredrar pc, även om jag gärna hade haft ett Ps3 till min tv, men det är till stor del pga. att jag behöver en blu-ray spelare. Sen kan datorn användast till så sjukt mycket annat samt att grafik och sånt blir bättre med tiden till pc.

Ja man får såklart göra som man vill, så det är kanske så att jag börjar bli gammal. Klart att datorn kommer finnas kvar, jag har den dock mest till Lightroom samt att surfa. Musik, film och spel sköter PS3:an och 360:n tillsammans med vänner.

Jag blev konsollägare för första gången i år sen jag hade NES, och innan dess spelade jag enbart på PC och tyckte att mus+tgb var det bästa som fanns. Ack så fel jag hade. Som sagt, en smaksak.

Medlem
Skrivet av mullet:

Var inte oroliga, när de mjölkat konsollvärlden kommer de porta det och försöka få pengar på pc-folket med. Om ni orkar vänta...

Detta spelet skall bli gött, hoppas på story i klass med KotOR 1

åh, dt verkar ju helt otroligt sweet!

nästan så man blir sugen att springa ner till mediamarkt direkt.

Inaktiv

Give to PC ffs!

Inaktiv

Asså, detta är ju sjukt... jag måste fan ta o köpa en X360 bara pga. detta spel. BioWare.. fan att ni lämna oss PC användare. Pallar inte att vänta på en halvbra PC version.

Förresten, vad betyder Cineastiskt?


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

Bra Bioware. Man blev ju lite orolig efter Jade Empire som tog ett stort steg bort från riktigt rollspelande

Skriv svar