Call of Duty 4: Modern Warfare pc-patchat

Robot
Inaktiv
Call of Duty 4: Modern Warfare pc-patchat

Hoppas de släpper nya drivrutiner till 7xxx serien som stöder spelet. Börjar bli ganska sne

Medlem
Skrivet av lfd:

Hoppas de släpper nya drivrutiner till 7xxx serien som stöder spelet. Börjar bli ganska sne

Dotterns dator med ett 7600GS kör det utan problem. Det mesta på low iofs, men 30-50fps i snitt.

nj
Medlem
Skrivet av lfd:

Hoppas de släpper nya drivrutiner till 7xxx serien som stöder spelet. Börjar bli ganska sne

Det existerar betadrivrutiner som nVIDIA släppt som ska fungera bättre för en del som har problem enligt forumkommentarer.

Inaktiv
Skrivet av leather:
Skrivet av lfd:

Hoppas de släpper nya drivrutiner till 7xxx serien som stöder spelet. Börjar bli ganska sne

Dotterns dator med ett 7600GS kör det utan problem. Det mesta på low iofs, men 30-50fps i snitt.

30-50fps är i princip ospelbart för en genomsnittsgamer, sitter på ett lite vassare kort och förväntar mig lite fler fps i förhållande till upplösning.

Drivrutinerna är fullständig katastrof.

Skrivet av nj:
Skrivet av lfd:

Hoppas de släpper nya drivrutiner till 7xxx serien som stöder spelet. Börjar bli ganska sne

Det existerar betadrivrutiner som nVIDIA släppt som ska fungera bättre för en del som har problem enligt forumkommentarer.

Men fungerar inte för mig, och förmodligen de med liknande kofig som min eller för 7xxx serien i överlag. Gräset blir svar bland annat. Buggar ur totallt

Medlem

Jag sitter med ett Gainward 7950GT 512mb

övriga komponenter: Gigabyte x38 moderkort, e6750 C2D, 2GB Crucial BallistiX pc8500 minnen.
Testat alla drivisar samt de nyaste 169.09 beta som jag sitter på nu.

Jag måste köra med allt på low, utan AA, 1024x768 upplösning för att ha en spelbar fps "online och offline" 60-90 FPS.

Vad jag har läst så är det mest 7950 kort som har problem

Medlem
Skrivet av lfd:

30-50fps är i princip ospelbart för en genomsnittsgamer, sitter på ett lite vassare kort och förväntar mig lite fler fps i förhållande till upplösning.

Genomsnittsgamer har också kort som matchar dagens spel


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

30-50fps är ju mer än tillräckligt för att spela O.o Så länge det inte droppar under 30 för ofta iallafall....


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

jag droppar som fan när folk skjuter genom väggar och all den där jävla röken kommer från väggen om jag springer igenom samtidigt vill säga.. Då ligger jag under 30 fps.. men ja har dragit ner ganska mkt.. bort med Soften Smoke Edges osv. Ligger väl över 50 fps annars.

*Edit* Uppdaterade spelet.. står fortfarande 1.1 i versionsnummret där nere i hörnet. :/

Medlem

Jag har ett 7900GTX och kör allt på max.
AMD Athlon 64 X2 5200+
4 gig ram
Windows XP

Medlem
Skrivet av n0llk0ll0:

jag droppar som fan när folk skjuter genom väggar och all den där jävla röken kommer från väggen om jag springer igenom samtidigt vill säga.. Då ligger jag under 30 fps.. men ja har dragit ner ganska mkt.. bort med Soften Smoke Edges osv. Ligger väl över 50 fps annars.

*Edit* Uppdaterade spelet.. står fortfarande 1.1 i versionsnummret där nere i hörnet. :/

Kolla om det står något annat efter 1.1 , tror det stod typ 1.1136xxx något förut. Ska kolla när jag kommer hem och patchar

Medlem

Vad är det för leaning glitch de snackar om?

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Vad är det för leaning glitch de snackar om?

Ingen aning.. Men det finns hoppglitch iaf.. När man ska typ hoppa upp på en kant så står det ju press "Space to jump" (Space default) Jag brukar kunna hoppa engång mot objektet som jag ska upp på så typ fastnar ja lite på kanten o trycker hopp igen så kommer jag upp. Så slipper man den där animationen när man häver sig upp och inte kan skjuta. Detta funkar mest på höga murar typ hälften av din höjd lr nått. Men inte på dumpsters / containrar sånna sopkorgar eller vad man ska kalla det.

*Edit* Jo det funkade visst på dumpsters också hhee aja jag brukar iaf hoppa så. Många andra spelare hoppar ju runt som om det vore counter-strike. Rätt jobbit med dom som spelar så.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Vad är det för leaning glitch de snackar om?

Du kan luta dig mot en vägg och se igenom, exempel

Medlem

Uppdaterat mitt COD till 1.2.. Hah! måste jag bara säga...
Det fixade inte alls Leaning glitchen. Kolla bara här.. Det funkade perfekt att luta sig igenom.

Misslyckad Patch av IW

Medlem

gör det på ett geforce 7950gx2 med det mesta på high och hög uplösning utan några problem i varken singel eller multi

Medlem
Skrivet av CowBoy:

gör det på ett geforce 7950gx2 med det mesta på high och hög uplösning utan några problem i varken singel eller multi

Inte så konstigt du har fyra grafikkort...

Medlem

Va? Jag har inte installerat någon patch? finns det flera?
Annars så tycker jag dom kan fixa själva kodningen i spelet för ungefär alla servrar jag spelar på har jag runt 70-150 i ping.

Flera stycken har också runt så mycket i ping. förstår inte vad som är fel. Andra spel jag spelar har jag bra ping och inget lagg.
Jag har 8 mbit helt för mig själv och inte kan det kräva så mycket brandbredd detta spel.

Kanske är min internet leverantör som är B.... hmm? Men som sagt jag är inte den ända som har såhär dålig ping! Annars så kör jag med allt maxat (kan inte välja high för det kanske krävs Vista för det??) och AA på 4x...

Jag tror detta är Infinity Wards fel...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv
Skrivet av CowBoy:

gör det på ett geforce 7950gx2 med det mesta på high och hög uplösning utan några problem i varken singel eller multi

Skrivet av n0llk0ll0:
Skrivet av CowBoy:

gör det på ett geforce 7950gx2 med det mesta på high och hög uplösning utan några problem i varken singel eller multi

Inte så konstigt du har fyra grafikkort...

Det har han inte =P

Jag har samma kort men med stora problem. Vilka drivrutiner kör du?

Medlem
Skrivet av n0llk0ll0:

Uppdaterat mitt COD till 1.2.. Hah! måste jag bara säga...
Det fixade inte alls Leaning glitchen. Kolla bara här.. Det funkade perfekt att luta sig igenom.

Misslyckad Patch av IW

Har du kollat så du har rätt versionsnummer inne i spelet?
Såg på ett forum att det tydligen varit lite tjall med patchen och att även fast man installerat den så visar spelet att den fortfarande är på version 1.1, och man var tvungen att gå någon slags omväg för att få igång 1.2

Den där bilden på glitchen förklarar varför jag såg en kille ligga och "titta på väggen" igår,, han tittade nog helt enkelt igenom väggen bara

Medlem
Skrivet av ForrestFox:
Skrivet av n0llk0ll0:

Uppdaterat mitt COD till 1.2.. Hah! måste jag bara säga...
Det fixade inte alls Leaning glitchen. Kolla bara här.. Det funkade perfekt att luta sig igenom.

Misslyckad Patch av IW

Har du kollat så du har rätt versionsnummer inne i spelet?
Såg på ett forum att det tydligen varit lite tjall med patchen och att även fast man installerat den så visar spelet att den fortfarande är på version 1.1, och man var tvungen att gå någon slags omväg för att få igång 1.2

Den där bilden på glitchen förklarar varför jag såg en kille ligga och "titta på väggen" igår,, han tittade nog helt enkelt igenom väggen bara

är du säker på att det var en kille?

Medlem
Skrivet av ForrestFox:
Skrivet av n0llk0ll0:

Uppdaterat mitt COD till 1.2.. Hah! måste jag bara säga...
Det fixade inte alls Leaning glitchen. Kolla bara här.. Det funkade perfekt att luta sig igenom.

Misslyckad Patch av IW

Har du kollat så du har rätt versionsnummer inne i spelet?
Såg på ett forum att det tydligen varit lite tjall med patchen och att även fast man installerat den så visar spelet att den fortfarande är på version 1.1, och man var tvungen att gå någon slags omväg för att få igång 1.2

Den där bilden på glitchen förklarar varför jag såg en kille ligga och "titta på väggen" igår,, han tittade nog helt enkelt igenom väggen bara

Varför ska man gå en omväg för att få igång 1.2? :/ lol.. Hur misslyckade är IW igentligen?

Står att jag har version 1.2 i mappen så. Det är en misslyckad patch

Medlem

tacka vet jag bristen av leaning i 360 versionen, skulle bli as-sur om folk kunde kolla på mig igenom väggar, nice att dom fixade det iaf.


signatur

Gamertag = PiGGe88swe
beroende av supreme commander

Medlem
Skrivet av lfd:

30-50fps är i princip ospelbart för en genomsnittsgamer, sitter på ett lite vassare kort och förväntar mig lite fler fps i förhållande till upplösning.

Har för mig att det männskliga ögat inte uppfattar mer än cirka 30 frames per sekund så mer än det spelar egentligen ingen roll.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av n0llk0ll0:

Uppdaterat mitt COD till 1.2.. Hah! måste jag bara säga...
Det fixade inte alls Leaning glitchen. Kolla bara här.. Det funkade perfekt att luta sig igenom.

Misslyckad Patch av IW

Ja, om bilden stämmer så är ju patchen ganska värdelös. Grym action iaf!


signatur

Freshly dared, the half won.

nj
Medlem
Skrivet av DonGrif:

Har för mig att det männskliga ögat inte uppfattar mer än cirka 30 frames per sekund så mer än det spelar egentligen ingen roll.

Inte ännu en tråd som riskerar falla in i den här fullständigt felaktiga diskussionen...

Medlem
Skrivet av n0llk0ll0:

Uppdaterat mitt COD till 1.2.. Hah! måste jag bara säga...
Det fixade inte alls Leaning glitchen. Kolla bara här.. Det funkade perfekt att luta sig igenom.

Misslyckad Patch av IW

Är servern uppdaterad eller kör du lokalt ?


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av [NympH:

"]

Skrivet av n0llk0ll0:

Uppdaterat mitt COD till 1.2.. Hah! måste jag bara säga...
Det fixade inte alls Leaning glitchen. Kolla bara här.. Det funkade perfekt att luta sig igenom.

Misslyckad Patch av IW

Är servern uppdaterad eller kör du lokalt ?

Om servern inte är uppdaterad skulle ja inte kunna köra på den väl?

Medlem
Skrivet av Nyhetstexten:

Förmiddagens patch betecknas 1.2 och skall primärt åtgärda problem som uppstått då spelare lutat sig åt olika håll.

Jag tror det är spelare som suttit framför spelet som lutat sig för mycket och trillat av stolen. Snällt av IW att ta sitt ansvar och göra något åt det.

Skönt att man skaffade det via Steam... Då patchas det automagiskt åt en.

1
Skriv svar