Xbox Live bättre än Playstation Network?

Robot
Xbox Live bättre än Playstation Network?
Inaktiv
Xbox Live bättre än Playstation Network?

SONY's tjänst är väl gratis?

Inaktiv

Ja, den är gratis.


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Inaktiv

Tråkigt att Microsoft börjar jämföra sig med konkurrenterna. Kan de inte nöja sig med att lyfta fram det som är bra med Live och låta kunderna avgöra själva?

De kanske är rädda för Home och vill säkra lite mark innan det kommer? Men sen Live la till Messenger så har de rätt bra försprång.

Medlem

Live var inget vidare när det kom så M$ borde inte säga nånting.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av rogueX:

Tråkigt att Microsoft börjar jämföra sig med konkurrenterna. Kan de inte nöja sig med att lyfta fram det som är bra med Live och låta kunderna avgöra själva?

De kanske är rädda för Home och vill säkra lite mark innan det kommer? Men sen Live la till Messenger så har de rätt bra försprång.

Varför skulle de vara rädda för home när de har en tjänst pågång som nästan är i princip samma sak? Avskyr när "de är rädda" argumentet kommer upp så fort någon RP kille uttalar sig -.-

Och till nyheten i sig, konstigt att en tjänst som varit igång 4 år längre än sin konkurrent är bättre

Men jag har inte kört online på min 360 sedan graw och har aldrig använt ps network mer än att lirat någon match i resistance så vem vet.

Medlem

Hm, den enda skillnaden mellan Live och PSN är att Live har mer användare och mer demos/videos.

PSN är ju gratis, så jag tycker det är bättre ändå. Plus att det går snabbare att ladda ner demos på PSN än på Live där jag bor.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Live är klart bättre. Men det betyder inte att PSN inte kan bli bättre med tiden.

Medlem

Gillar Live, avskalat och lätt navigerat, inget krimskrams som försöker stjäla focus från spelandet

Har ingen PS3a (än) så jag har inte pillrat något på PSN, då jag inte är något för SIMs så lockar inte Home något, men kanske de lägger in någon feature som gör att man kommer använda det ändå när man väl får för sig att köpa en PS3a


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Live är bätre men kostar en slant. Smaksak vad man föredrar.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

En positiv sak med Live är att Ms står för servrarna iom att användarna betalar för dem, vilket innebär att det behöver inte speltillverkarna stå för det, vilket i sin tur gör att de har råd att lägga till online-läge i spel. Ja om jag förstått det rätt alltså.

Live är bra mkt snabbare än PS-storen, segare affär får man leta efter (att navigera i dvs).

Medlem

Live känns mer som en integrerad del på X360 än vad PS Store gör på PS3. Det samma gäller OS:et i det stora hela; access till XMB saknas i PS3 exempelvis.

Efter detta uttalande lär Sony säkerligen lägga mer tid på att vidareutveckla hela PlayStation Network-konceptet ytterligare (vilket de säkert redan håller på med). Med andra ord är det här ful uttalande bra för oss konsumenter.

Skrivet av mill:

Live är bra mkt snabbare än PS-storen, segare affär får man leta efter (att navigera i dvs).

Leta efter? Nintendo Wii's Shop-kanal är betydligt segare än PS Store - och därmed basta. Avskyr Shop-kanalen på mitt Wii.

Inaktiv
Skrivet av sibbor:
Skrivet av mill:

Live är bra mkt snabbare än PS-storen, segare affär får man leta efter (att navigera i dvs).

Leta efter? Nintendo Wii's Shop-kanal är betydligt segare än PS Store - och därmed basta. Avskyr Shop-kanalen på mitt Wii.

Ah ok, har jag faktiskt inte testat, menade inte bokstavligen

En sak som är lika kass på både PSN och Live dock är utbudet i EU vs USA. Störst skillnad är det på Live.

Hur är det på Wii? Samma?

Medlem

Har haft 360/PS3 sedan releaserna och min röst hamnar på Xbox Live. Det må kosta några kronor per månad (37 för att vara exakt, 449 för 12 månader hos webhallen *smygreklam*) men jämfört med PS Network så är Livet både stabilare, snabbare och mer kontinuerligt uppdaterat.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av mill:
Skrivet av sibbor:
Skrivet av mill:

Live är bra mkt snabbare än PS-storen, segare affär får man leta efter (att navigera i dvs).

Leta efter? Nintendo Wii's Shop-kanal är betydligt segare än PS Store - och därmed basta. Avskyr Shop-kanalen på mitt Wii.

Ah ok, har jag faktiskt inte testat, menade inte bokstavligen

En sak som är lika kass på både PSN och Live dock är utbudet i EU vs USA. Störst skillnad är det på Live.

Hur är det på Wii? Samma?

Vet ej om detta funkar med PSN då jag inte har någon, men med Live kan du ju regga en Amerikansk Gamertag och sedan ladda ner demos som bara finns i Amerika också

Gjort det med flera demos som inte kom ut i Europa


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

Jo det kan man, dock måste man ha ett amerikanskt kontokort knutet till en amerikansk adress fär att kunna handla.

I Live är det förresten "förbjudet", så du kan bli avstängd om du reggar konto på en annan kontinent.

Medlem

vi jämför dom igen om 5 år okej,, mera rättvisst då.

Inaktiv
Skrivet av MiLeS:

37 för att vara exakt, 449 för 12 månader hos webhallen *smygreklam*

Eller 350 kr för 12 månader på cdon.

Inaktiv

så jäkla komiskt det här med att jämnföra nåt som har funnits ute i många år och nåt som är relativt nytt.

så har det hållit på ända sen ps3 kommit ut,
tro fan det att 360 är billigare, har mer spel och har mer grejer på sitt Live.

skiten har ju funnits ute mycke längre.

Avstängd

Enda jag ser som är bättre är att det finns fler demos, vilket jag saknar på psn.
Och varför skall det inte få kalla psn för en "tjänst" ? jag tycker det fungerar jättebra! Sonys servrar pingar runt 30 för mig och att joina spel är jättelätt.
men men, det är väl inte microsofts åsikt och de har mer pengar än mig så

Medlem

Visst, Live har fungerat bättre rent generellt, men jag tycker PSN börjar springa om, framför allt pga. den höga kvalitet de nedladdningsbara spelen till PS3 håller.

Till skillnad från Live där vi bara ser MS spy ut värdelösa Arcade-titlar, så kommer Sony med spel som Tekken 5 Online, Warhawk, Chasing all cars, Super Stardust HD, GTHD, fl0w etc, och även klassiska PS1-titlar, för ett mycket överkomligt pris. Man har en utmärkt plattform för att distribuera riktiga, nedladdningsbara, spel på.
Även på demo-fronten börjar det bli bättre.

Det enda jag kan klaga på med PSN är hur Sony totalt skiter i den europeiska marknaden, europeiska användare tvingas till den amerikanska storen för att få det senaste, vilket är sjukt irriterande.


signatur
Inaktiv

Men no shit att live är bättre..

PSN har väll inget alls vad gällade stats över alla spel eller matchmaking. Voicechat mellan två oilka spel? Möjlighet att hoppa in i någon av dina vänners spel?
Det kommer väll med home men aja just nu så är det inge snack..

Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Till skillnad från Live där vi bara ser MS spy ut värdelösa Arcade-titlar, så kommer Sony med spel som Tekken 5 Online, Warhawk, Chasing all cars, Super Stardust HD, GTHD, fl0w etc, och även klassiska PS1-titlar, för ett mycket överkomligt pris. Man har en utmärkt plattform för att distribuera riktiga, nedladdningsbara, spel på.
Även på demo-fronten börjar det bli bättre.

Castlevania: Symphony of the Night, ikaruga, Bomberman Live, Doom, Geometry Wars: Retro Evolved, Contra, Golden Axe, Street Fighter II: Hyper Fighting, Worms m.m. Och snart en hel del xbox titlar

Ja, vilka värdelösa arcade titlar ;p

KoP
Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Gullefjun:

Till skillnad från Live där vi bara ser MS spy ut värdelösa Arcade-titlar, så kommer Sony med spel som Tekken 5 Online, Warhawk, Chasing all cars, Super Stardust HD, GTHD, fl0w etc, och även klassiska PS1-titlar, för ett mycket överkomligt pris. Man har en utmärkt plattform för att distribuera riktiga, nedladdningsbara, spel på.
Även på demo-fronten börjar det bli bättre.

Castlevania: Symphony of the Night, ikaruga, Bomberman Live, Doom, Geometry Wars: Retro Evolved, Contra, Golden Axe, Street Fighter II: Hyper Fighting, Worms m.m. Och snart en hel del xbox titlar

Ja, vilka värdelösa arcade titlar ;p

Vänta.. du glömde Prince of persia, Sonic the hedgehog 1 & 2, Speedball 2, Double dragon, Ultimate mortal kombat 3, Pinball FX, Gauntlet och Marathon: Durandal..

Usch vilka värdelösa spel!

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

vi jämför dom igen om 5 år okej,, mera rättvisst då.

Varför då? Det som är intressant för konsumenten är hur tjänsterna fungerar för närvarande. Dessutom, om 5 år så har Live funnits i 10 år... osv... Tänker man så har ju Sony aldrig någon chans att ta ikapp. Men som tur är fungerar det inte på det sättet.

Medlem

Du måste skämta? Förvisso har man släppt en del gamla klassiker i ny förpackning (dock är majoriteten av utbudet skräp), men vad jag uppenbarligen menade var att de spel som släpps på Live, är långt ifrån PSN-titlar både när det gäller kvalitet och storleken på spelen.
Arcade är precis vad det låter som, Arkad-titlar, medan PSN har fullfjädrade spel men också klassiker i form av hela PS1-spel.


signatur
Inaktiv

Yeah, håller med. Utan tvekan! Xbox Live är långt mycket bättre än Playstation Network.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Citat:

Han tycker, föga förvånande, att Xbox 360-tjänsten ligger långt före Sony-ditot

Så de tog honom alltså ett år att komma på att 360n hade ett års försprång? 4 år om man räknar från start. Men de är väl bättre sent än aldrig.

Personligen så anser jag att PSN har mycket bättre och mer varierande innehåll, dom släpper inte bara demo efter demo, film efter film, utan där släpper dom kvalité som Warhawk, Gran Turismo HD och en massa PSone-spel. Snart så kommer ju även Home och Little Big Planet, något som dom på MS tydligen inte ens kunnat dröma om att skapa.

Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Du måste skämta? Förvisso har man släppt en del gamla klassiker i ny förpackning (dock är majoriteten av utbudet skräp), men vad jag uppenbarligen menade var att de spel som släpps på Live, är långt ifrån PSN-titlar både när det gäller kvalitet och storleken på spelen.
Arcade är precis vad det låter som, Arkad-titlar, medan PSN har fullfjädrade spel men också klassiker i form av hela PS1-spel.

Kvalitet och storlek? Så att de tar större utrymme på hårddisken gör dom bättre? Och kvaliteten bättre? Grafikst menar du då?

Ännu en ps3 fan som är förblindad att uttrymme betyder bättre spel(blu-ray) och att bra grafik gör allt bättre(heavenly sword&lair).

För kvalitet har verkligen inget med det du pratar om, för då är enbart Castlevania: Symphony of the Night och ikaruga bättre än alla de titlar tillsammans som du nämnde förut.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Snart så kommer ju även Home och Little Big Planet, något som dom på MS tydligen inte ens kunnat dröma om att skapa.

Är väl Media Molecule som skapar LBP, och inte sony? Att göra något påhopp av Media Molecule underbara skapelse på MS verkar jävligt långsökt bara för att det publisheras av sony hehe

12
Skriv svar