Call of Duty 4-patch till Xbox 360 inom kort

Robot
Medlem
Call of Duty 4-patch till Xbox 360 inom kort

Om de bara fick skiten till att fungera någorlunda felfritt, så man slipper "you need to have an active connection"-skiten lite då och då...

Medlem

funkar perfekt för mig. Däremot så har jag stora problem med pc versionen. Men som sagt, 360 versionen kunde inte fungera bättre än det gör just nu för mig.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Det har funkat bra för mig också när M-soft väl fick ordning på LIVE.

Medlem

däremot tycker jag att snipergevären borde fixas lite, det känns som något inte är riktigt 100 med dem...

är det bara jag som känner så?

dessutom behöver de fixa spawnpunkter, det händer ofta man spawnar bara för att dö direkt... ibland spawnar man mitt framför någon snubbe.

Inaktiv

Jag vill att dom ska fixa några vapen också.. Tex sniper vapnena är ju för gimp. dom sprider mer än dom normala rätt kast och bara one shot kill i huvudet.

Medlem
Skrivet av Roobie:

Jag vill att dom ska fixa några vapen också.. Tex sniper vapnena är ju för gimp. dom sprider mer än dom normala rätt kast och bara one shot kill i huvudet.

Eh, vad använder du för sniper? Jag sänker lätt andra spelare med ett skott i bröstet/rygg när jag använder första geväret. Givetvis beror det på vad dom har för percs, extra HP så kan det krävas 2 skott.

Skrivet av Silentzio:

däremot tycker jag att snipergevären borde fixas lite, det känns som något inte är riktigt 100 med dem...

är det bara jag som känner så?

dessutom behöver de fixa spawnpunkter, det händer ofta man spawnar bara för att dö direkt... ibland spawnar man mitt framför någon snubbe.

Snipers är kluriga och ej värt att spela om du inte har bra ping, kan bli riktigt frustrerande >.< Och det tar väll en liten stund för kulan att nå målet? Så om snubben rör på sig så får man sikta lite framför etc.
Och med spawnpunkter, dom har ju gjort det så att du alltid börjar vid en random allierad, så det kan hända att du spawnar jämte en en allierad som slåss för ljuva livet, action från början till slut

Förutom att det är svårt att hitta svenska servrar så har jag inget att klaga på, funkar riktigt bra för mig iaf :>

Medlem

Lowaim: aha! Så det är det som är tricket med andra ord. Jag har mött många duktiga snipers som i team tactical har totalt styrt tempot på kartan.. men när jag själv satt mig för att lära så har jag bara blivit frustrerad över att jag inte träffar även fast crosshair är på kropp eller att oneshot-kill bara finns om jag träffar huvudet. Men nu ska jag prova att beräkna med fler faktorer än bara siktet ;), tack!

Medlem

Lowaim -> antar du spelar pc version då, tänkt då oss på xbox som inte har möjlighet att välja server alls...

jo, det är ju så med spawnen, men den borde kunna fatta att man skall spawna brevid nån som inte slåss typ, samt att det på vissa banor, t.ex. bog, tror jag den heter, så spawnar lätt alla helt inträngda i ett hörn, det är också ruggit störigt.

Medlem

Därför man lirar på pc

Medlem

om man haft en burk som var tillräckligt bra så...

plus att polarna alla lirar på xbox, och att lira ihop med folk man känner är ju mer än halva nöjjet,,,

Medlem
Skrivet av vajn:

Lowaim: aha! Så det är det som är tricket med andra ord. Jag har mött många duktiga snipers som i team tactical har totalt styrt tempot på kartan.. men när jag själv satt mig för att lära så har jag bara blivit frustrerad över att jag inte träffar även fast crosshair är på kropp eller att oneshot-kill bara finns om jag träffar huvudet. Men nu ska jag prova att beräkna med fler faktorer än bara siktet ;), tack!

Jag är inte helt säker, men kom att tänka på (Möjlig Singleplayer Spoil)

Tjernobyl banan där man måste beräkna vind, avstånd och hastighet för att träffa ens mål.

Tror dock inte det är lika hardcore i multiplayer men antar att det måste ta lite tid för kulan att nå fram Lycka till iaf! Det är riktigt kul när man väl kommer in i hur siktet fungerar :>

Skrivet av Silentzio:

Lowaim -> antar du spelar pc version då, tänkt då oss på xbox som inte har möjlighet att välja server alls...

jo, det är ju så med spawnen, men den borde kunna fatta att man skall spawna brevid nån som inte slåss typ, samt att det på vissa banor, t.ex. bog, tror jag den heter, så spawnar lätt alla helt inträngda i ett hörn, det är också ruggit störigt.

Jag spelar 360 versionen, formulerade mig dåligt :\ Skulle vara skönt med en "välja server" funktion då det är så sällan man stöter på andra svenskar eller ha turen att få spela på en svensk server med bra ping.

Hur det funkar på PC har jag ingen aning om, CoD 4 ska som Gears of War spelas på konsol

Kan tänka mig att det med spawns är störande om det sker ofta, men det händer mig så sällan så jag slipper bli frustrerad, kanske har jag haft tur?

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=zE9IvxEVZWc

denna är intressant ang. snipingens träff ochinte träff..

Medlem
Skrivet av Silentzio:

http://www.youtube.com/watch?v=zE9IvxEVZWc

denna är intressant ang. snipingens träff ochinte träff..

Oj det där var ju extremt, känner igen mig i vissa skott men har då bara skyllt på jag inte väntat tillräckligt, eller att vinden förstört.
Tänker dock ej ge upp, att vara krypskytt är bland det roligaste som finns på CoD 4

Medlem

hur får man tag på patchen?

Medlem
Skrivet av stefan94:

hur får man tag på patchen?

den har ju inte kommit än, och på xbox så räcker det ju att starta spelet och vara ansluten till LIVE för att den skall updatera.

Medlem
Skrivet av Lowaim:
Skrivet av Silentzio:

http://www.youtube.com/watch?v=zE9IvxEVZWc

denna är intressant ang. snipingens träff ochinte träff..

Oj det där var ju extremt, känner igen mig i vissa skott men har då bara skyllt på jag inte väntat tillräckligt, eller att vinden förstört.
Tänker dock ej ge upp, att vara krypskytt är bland det roligaste som finns på CoD 4

men inte fasen spelar vinden roll i mp! ? samma med lead? inte behöver man sikta framför!

isåfall är det ju rätt töntigt orättvist, för de grejorna gäller ju knappast några av de andra oprecisa vapnen som träffar ruggit bra på låååångt avstånd utan lead eller vindpåverkan

1
Skriv svar