Navigationssystemet i Mass Effect filmat

Robot
Medlem
Navigationssystemet i Mass Effect filmat

Ett par träd skulle ju inte varit helt fel.

Medlem

Såg snyggt ut, men ska man se det där för alla 100 gånger man flyger mellan system lär man bli lite less.

Medlem
Skrivet av Zearox:

Ett par träd skulle ju inte varit helt fel.

Japp. Detta är nog det enda jag kan känna är en stor nackdel med Mass Effect. De där "bonusvärldarna" verkar vara rätt innehållslösa. Men det vägs väl upp av större detaljrikedom hos de questrelaterade platserna antar jag. Man får väl se det just som en bonus, att få utforska utöver det som storyn har att erbjuda. Misstänker dessutom att de där tomma planeterna är måltavlorna för framtida DLC.

Inaktiv
Skrivet av Zearox:

Ett par träd skulle ju inte varit helt fel.

såg lite fort i beskrivning typ "Chasca is very early in development" , kanske därför de inte va nå träd.

Jävligt mysig musik. hoppas de är BGM i spelet. hoppas verkligen de.

Inaktiv

Är det bara min dator som filmen laggar för? Kan inte FZ lägga upp en hög upplöst och en mindre högupplöst för oss stackare som inte har råd med de nyaste datorerna.

För övrigt är jag sjukt taggad på ME

Medlem

Squeek -håller med PapaBear-. Sjukt mysig musik, vore inte helt fel om dom skickade med en soundtrack skiva med Collector's Edition juh. :/. Aoh, hoppas dom kommer finnas att tanka på ME hemsidan sen eller så iaf. :).

Och får även hålla med om att det såg grymt tomt ut på planeten, grymt synd juh.. Hoppas det är som så att det bara är för att planeten var i "early development" (orkar inte översätta, trött!)

Medlem
Skrivet av Rave:

Är det bara min dator som filmen laggar för? Kan inte FZ lägga upp en hög upplöst och en mindre högupplöst för oss stackare som inte har råd med de nyaste datorerna.

För övrigt är jag sjukt taggad på ME

Laggar lite smått för mig med och jag har definitivt inte en gammal eller klen burk.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

men ge mig detta spelet till pc!!


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem
Skrivet av dalle:

Såg snyggt ut, men ska man se det där för alla 100 gånger man flyger mellan system lär man bli lite less.

helt klart, men vi får väl utgå från att det går att trycka bort...

Medlem

Har åkt runt på åtminstone 10 olika planeter och kan inte minnas att jag råkat på några träd. När man landat på en planet och tar upp kartan så är 2-4 platser markerade. Bortsett från dom platserna är det i princip bara berg och slät mark. För övrigt så tar det väl 2 minuter eller något, max, att ta sig från ena sidan på kartan till andra, så det är inga jätteplatser man utforskar direkt. Det är dessutom bara en bråkdel av de planeter som man ser på rymdkartan som verkligen går att landa på. Man kan bara landa på de som har med dina quests att göra. Resten kan man bara klicka på för att få upp en beskrivning av planeten, med fakta om den, samt i vissa fall trycka "survey" varpå en textruta dyker upp med meddelanden likt "You and your team found a crashed turian ship and inside was a Turian bla bla bla ". I ett solsystem med 5 planeter är vanligtvis 2-3 st. möjliga att survey:a (dvs. endast ett klick så är den utforskad och eventuella nyttigheter upphämtade), resten kan man inte göra något med förutom att läsa lite fakta om dom. Har man en quest i solsystemet så kommer det gå att klicka "land" på relevant planet.
Spelet i övrigt är helt underbart! 16 timmars speltid än så länge och har då bara gjort några få main quests och mest sidequests.

Fortsätter det vara lika bra (troligtvis ännu bättre i takt med att main quest fortskrider) så kanske Mass Effect tar över Fallouts position som det spel jag håller varmast om hjärtat.

Medlem
Skrivet av Astrality:

Har åkt runt på åtminstone 10 olika planeter och kan inte minnas att jag råkat på några träd. När man landat på en planet och tar upp kartan så är 2-4 platser markerade. Bortsett från dom platserna är det i princip bara berg och slät mark. För övrigt så tar det väl 2 minuter eller något, max, att ta sig från ena sidan på kartan till andra, så det är inga jätteplatser man utforskar direkt. Det är dessutom bara en bråkdel av de planeter som man ser på rymdkartan som verkligen går att landa på. Man kan bara landa på de som har med dina quests att göra. Resten kan man bara klicka på för att få upp en beskrivning av planeten, med fakta om den, samt i vissa fall trycka "survey" varpå en textruta dyker upp med meddelanden likt "You and your team found a crashed turian ship and inside was a Turian bla bla bla ". I ett solsystem med 5 planeter är vanligtvis 2-3 st. möjliga att survey:a (dvs. endast ett klick så är den utforskad och eventuella nyttigheter upphämtade), resten kan man inte göra något med förutom att läsa lite fakta om dom. Har man en quest i solsystemet så kommer det gå att klicka "land" på relevant planet.
Spelet i övrigt är helt underbart! 16 timmars speltid än så länge och har då bara gjort några få main quests och mest sidequests.

Fortsätter det vara lika bra (troligtvis ännu bättre i takt med att main quest fortskrider) så kanske Mass Effect tar över Fallouts position som det spel jag håller varmast om hjärtat.

Hur har du fått tag på det? Vet att kedjor i USA har brutit mot releasedatumet men har hittills varit på två ställen runt Stockholm utan någon sådan tur.

Medlem

Vill... ha... ge... mig... min... PC... kan... inte... vänta.. :crazy:

Medlem
Skrivet av Schtraider:

Hur har du fått tag på det? Vet att kedjor i USA har brutit mot releasedatumet men har hittills varit på två ställen runt Stockholm utan någon sådan tur.

Spelet fanns t.ex. att ladda ner för nästan en vecka sedan (nej, jag har inte tankat ner det, detta är ett glasklart köp)

Säger inte att det var så astralitys fall men min poäng är att det finns tillgängligt även för de som inte fick möjligheten att köpa det för tidigt...:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Får min Mass Effect: Limited Edition på releasedag från Webhallen. Tills dess fixade en vän det på annat vis.

Spelet är verkligen ett måste att köpa. Mass Effect är ett så otroligt ambitiöst spel och lyckas involvera spelaren på ett mycket effektivt sätt. Det blir nästan svårt att ta "elaka" vägar i en dialog även om man från början bestämt att spela onding eftersom man tycker synd om NPCs och deras snyfthistorier ibland. All dialog är ju voice (underbar voice acting) men inte bara det, NPCs tittar sig omkring eller utför andra för konversationen relevanta handlingar. En NPC som berättar att han tror att han blir förföljd kan t.ex. titta åt båda håll för att sedan luta sig närmre dig.

Hoppas bara BioWare öppnar en Mass Effect-shop med posters och annat gott

Medlem
Skrivet av Petah:

Vill... ha... ge... mig... min... PC... kan... inte... vänta.. :crazy:

Din (och min) PC _lär_ få vänta...


signatur
Medlem
Skrivet av beersgarden:
Skrivet av Schtraider:

Hur har du fått tag på det? Vet att kedjor i USA har brutit mot releasedatumet men har hittills varit på två ställen runt Stockholm utan någon sådan tur.

Spelet fanns t.ex. att ladda ner för nästan en vecka sedan (nej, jag har inte tankat ner det, detta är ett glasklart köp)

Säger inte att det var så astralitys fall men min poäng är att det finns tillgängligt även för de som inte fick möjligheten att köpa det för tidigt...:)

Jojo. Menade om det fanns nåt lagligt alternativ.:D

Medlem

Det här spelet lockar ju en att köpa en X360.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

1
Skriv svar