Crytek i Q&A om Crysis, utlovar snar första patch

Robot
Crytek i Q&A om Crysis, utlovar snar första patch
Medlem
Crytek i Q&A om Crysis, utlovar snar första patch

Prestandapatch hoppas jag på

Medlem

Hmm, det är ju trevligt. En patch kommer ut och själv har man inte fått spelet.


signatur

"I never asked to be squad leader"

Medlem
Skrivet av Florry:

Prestandapatch hoppas jag på

du menar "köpa nya delar till datorn"?

För du vet väl att spelet är väl optimerat. Anledningen till att man inte kan köra spelet i sjuka upplösningar på very high med 16X AA är för att spelet är byggt för morgondagens datorer...just an hint


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

har stött på en konstig bugg, när en NPC kliver på en död NPC så dör dom bara

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

har stött på en konstig bugg, när en NPC kliver på en död NPC så dör dom bara

Thats just weird


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Citat:

Johnson: Why was quad not used in the final build of the game, and when can we expect to see it utilized in the game?

Cevat: The game does use quad-core but you won't see the benefit without a good GPU.

Konstigt, jag ser bara att 1 kärna på min quadcore utnyttjas...

Inaktiv

Nice med patch då kanske det slutar smålagga min quadcore.

Medlem

Hoppas på stöd för 4 kärnig prolle.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Samma problem på World in Conflict...!

Inaktiv
Skrivet av MaLiBu:

har stött på en konstig bugg, när en NPC kliver på en död NPC så dör dom bara

Ja den har jag med råkat ut för, väldigt praktisk måste jag säga.


signatur
Medlem

Finns lite "roliga" små buggar i Crysis

Inaktiv

Oj oj.. Behövs verkligen, Crysis är en av de buggigast spelen jag har kört någonsin.

Dessutom är ljudet helt fucked up! Om han ska säga:
"Come on, we need to move out and take out those Koreans"
så hör man ibland..
"come on we neeeeeeeeeeeeeee.... (lagg ljud, fast det är inte lag).


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Kan de inte optimera prestandan lite mer, Crysis kräver fan en monsterprolle vilken grafik man än kör med, får ingen FPS skillnad vare sig jag kör med LOW eller HIGH (dock lättare att sikta med low ^^ ), den ligger runt 18 hela tin och när lite fler gubbar kommer in i en strid går den ned till ~10 :/ Kör med en P4@3.2ghz...dock agerar den nog som en flaskhals då graffekortet är 8800gts...:S


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

ptr
Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Florry:

Prestandapatch hoppas jag på

du menar "köpa nya delar till datorn"?

För du vet väl att spelet är väl optimerat. Anledningen till att man inte kan köra spelet i sjuka upplösningar på very high med 16X AA är för att spelet är byggt för morgondagens datorer...just an hint

dock är det rätt retarded att optimize inställningarna ger en fps runt 9-10 oavsett upplösningen och ingen som helst AA.

Medlem

"kommande stöd för Intels nya Penryn-processorer och grafikkortstekniken SLI."

Så länge som spelet vart under utveckling, och dom har inte ens stöd för SLI? Inte konstigt att det laggar bäver trots dubbla 8600GT, på medel-grafik.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

dubbla 8600GT

menar att de kommer man inte ens långt, på ens medel. Inte över 1280X 1xxx vad jag menar

Medlem

"Cevat: The game is designed as a trilogy, so you have two more installments to come and the ending is planned deliberately. But I cannot answer any more questions here please as we want to keep some surprises for you all."

MMMMM Trilogy aaarghhhhhh *drip**drip*


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem
Skrivet av Jkkb:

Finns lite "roliga" små buggar i Crysis

Mm min favorit var när jag tog tag i en KPA för att ge honom en smocka, han studsar in i en bergsvägg, som jag siktade på, och studsar tillbaka på mig. Dock så dog jag inte denna gången, tänker inte mer på det utan går vidare ser en ny KPA patrull och ska byta vapen (utan resultat) tänker "var f-n tog mina vapen vägen..."
På något sätt så hade alla mina vapen (inkl knytnävarna) försvunnit, bara att ladda om.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

jag fattar inte hysterin med crysis, i mina ögon var det mycket vackert men det var också allt, tyckte gameplayet var trist och sånt man sett förut, dessutom hade jag massor med fel när det var skriptade sekvenser som vart helt åt fanders dåliga, vet inte men jag hade definitivt inte gett det mer än 2.5
Aja smaken är ju som baken som det brukar heta.

Medlem

Fattar inte hysterin heller. Hade jag bestämt så hade vissa banor fått smaka på "del-knappen" direkt..

Medlem

CoD4 röv*nullar Crysis på alla sätt när det kommer till Multiplayer. Glad att jag inte köpte Crysis utan CoD4 istället.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus[Swe:

"]CoD4 röv*nullar Crysis på alla sätt när det kommer till Multiplayer. Glad att jag inte köpte Crysis utan CoD4 istället.

Vilken tur att du är nöjd då?


signatur

Nämen!

Medlem

Hoppas det kommer många mp fixar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av WaltX:

Hoppas på stöd för 4 kärnig prolle.

Crysis stödjer ju quad. Och andra system med dubbla processorer. Det är ju grafikkorten som är flaskhalsen.

Medlem

Någon som sett något quad-test med Crysis, fulla spelet alltså? Vill veta hur mycket quad gör.

Medlem

Orka klaga^^, fixa drivrutiner om ni inte gjort :P, får 25-35 fps med "Optimise settings" på min.

Medlem

Tips bara för att spel är bra optimerat vid retail betyder inte det att det inte kan förbättras ytterligare.

Sen finns säkerligen en del som kan filas på från grafikkorts tillverkarna sida.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Comstedt:

Orka klaga^^, fixa drivrutiner om ni inte gjort :P, får 25-35 fps med "Optimise settings" på min.

I sp eller mp?


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Vafan.. Varje gång jag läger ner det i aktivietsfältet (alt-tab) så krashar spelet. Ganska störande.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

12
Skriv svar