Crytek i Q&A om Crysis, utlovar snar första patch

Medlem
Skrivet av wobser:

jag fattar inte hysterin med crysis, i mina ögon var det mycket vackert men det var också allt, tyckte gameplayet var trist och sånt man sett förut, dessutom hade jag massor med fel när det var skriptade sekvenser som vart helt åt fanders dåliga, vet inte men jag hade definitivt inte gett det mer än 2.5
Aja smaken är ju som baken som det brukar heta.

okej...du har inte spelat långt..att sedan klaga på spelet för att du upplever grafikfel som du mycket väl vet beror på dåligt skött dator eller gamla drivrutiner är bara tråkigt att se.

Bandesignen i crysis är fantastisk och känn väldigt realistisk. Det känns VERKLIGEN som att man är på en riktig ö. Big cred för det.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av Remus[Swe:

"]CoD4 röv*nullar Crysis på alla sätt när det kommer till Multiplayer. Glad att jag inte köpte Crysis utan CoD4 istället.

underbart med 14isar

Inaktiv
Skrivet av redmac:

<En del påståenden, grundade på... inget?>

Tycker inte du ska slänga ur dig saker om andras datorer bara för att dom klagar på ditt (till synes) favoritspel - det är väl lite väl orättvist. Och att påstå att det inte går att optimera Crysis mer är som att påstå... något annat befängt.


signatur

http://folding.stanford.edu/ - Låt datorn göra något vettigt när du inte använder den själv.

gnu
Medlem

precis spelat igenom det och tycker det är enormt överskattat, bara första halvan av spelet i djungeln är någorlunda kul. Resten av spelet är bara plågsamt att spela och den tråkiga designen på alienfienderna hjälper inte. Och slutet sen...betalar jag för ett spel vill jag fan ha ett riktigt slut.

Medlem

Ett SP spel är alltid et SP spel och vice versa.

Ta BF-serien som exempel...och Far Cry.

Medlem

Har hört rykten om att orginalidén till spelet var att utomjordingarna skulle harvesta folks rädsla... Monsters Inc någon? Tur att dom skrotade den idén.

Skrivet av MaLiBu:

har stött på en konstig bugg, när en NPC kliver på en död NPC så dör dom bara

haha, jag stötte på en liknande, fast det var en korean som sprang in i en annan korean och flög upp 200meter i luften, tog nästan en minut för kroppen att landa igen:D

Inaktiv

Mer till sp hoppas hoppas.... de tog ju bort allt coolt och satsade på nå jäkla battlefield crysis multiplayer...

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av wobser:

jag fattar inte hysterin med crysis, i mina ögon var det mycket vackert men det var också allt, tyckte gameplayet var trist och sånt man sett förut, dessutom hade jag massor med fel när det var skriptade sekvenser som vart helt åt fanders dåliga, vet inte men jag hade definitivt inte gett det mer än 2.5
Aja smaken är ju som baken som det brukar heta.

okej...du har inte spelat långt..att sedan klaga på spelet för att du upplever grafikfel som du mycket väl vet beror på dåligt skött dator eller gamla drivrutiner är bara tråkigt att se.

Bandesignen i crysis är fantastisk och känn väldigt realistisk. Det känns VERKLIGEN som att man är på en riktig ö. Big cred för det.

du skriver "okej...du har inte spelat långt" det är iofrs fel då jag har klarat spelet (tyckte det var kort men endå) men jag skrev ju inte det i min första text så my bad där.
(jag tyckte fö att slutet sög)

sedan skriver du "klaga på spelet för att du upplever grafikfel som du mycket väl vet beror på dåligt skött dator eller gamla drivrutiner"
Tur att du vet vilka settings och speccs jag har då jag körde med allt på medium (jag tycker att spelet är snyggt på medium settings ja) med runt en 30-40 fps ibland droppa det ner såklart men bra flyt i övrigt men jag står endå fast vid mitt påstående att spelet är väldigt vackert jag har för övrigt inte klagat på grafiken, som jag skrev tidigare jag tycker spelet är välldigt vackert men i mina ögon behövs mer än så och för mig så levererar spelet helt enkelt inte.

"Bandesignen i crysis är fantastisk och känn väldigt realistisk. Det känns VERKLIGEN som att man är på en riktig ö. Big cred för det"
Kan vara beredd att hålla med dig där till viss grad ialf.

Medlem

Är det bara jag som tycker att Far cry är bättre än Crysis?
Bättre gameplay, bättre sp, bättre mp samt cool.

MAn kanske skulle ta å damma av Far cry igen?:heart:

Medlem
Skrivet av Schakal:

Är det bara jag som tycker att Far cry är bättre än Crysis?
Bättre gameplay, bättre sp, bättre mp samt cool.

MAn kanske skulle ta å damma av Far cry igen?:heart:

Nej, du är inte ensam.
Jag hade helt klart mer roligt med Far Cry..även om jag starkt ogillade sist striden.

Medlem

Drabbades bara av en bugg när jag körde igenom spelet... Slutstriden när man ska låsa på den sista kanonen.. det gick bara inte... kvinnan som "hackat" bort skölden på bossen sa hela tiden. "Lock on the cannon with the "techgun"" eler vad dennu heter. Men det gick fan inte. körde om från min save precis efter jag förstört den första kanonen säkert 100 gånger o testade ALLT! sen vart jag sur o stängde av. dagen efter ladda jag om från SAMMA save. och tro på fan att då funkade det hur bra som helst och så körde jag "Independence day" slutet o så var det klart.

Ballade ju ut totalt tycker jag. Från hederliga krut&kula-vapen till hightech alien-ispinne-skjutare. Dessutom när jag såg "filmen" om att "techgun" fanns men inte vart "fieldtested yet" så sjönk spelets glädjespridande i mina ögon. Dom var tydligen tvungna att slänga in lite duke nukem i det med.

Sämst slut också. Visst. En rejäl indikation om uppföljare, men det känns som den riskerar att vara sjukt överdriven. Speciellt om man kommer ha oändligt med skott i sin "techgun" som det stod på ammomätaren.

Medlem

Crysis var ganska kasst inte alls vad jag förväntat mig.
Jag menar visst riktigt snyggt men mkt mer än så finns inte o säga.
Tycker snarare synd om alla som uppgraderat sig med 8800GTX
SLI och quads för att i tron om att få världens bästa spel att flyta
på sin dator.

Nje Alltså för mej var både Cod4 Sp kampanjen & Gears of War
mer underhållande än Crysis SP,,, sen har juh inte crysis
något o säga te om i MP ändå.

Medlem

Håller med de allra flesta här om Crysis (de negativa)^<^
Gameplay är trist och inget nytt dessutom laggar /\
ljudet något extremt på min dator, har inte det på ens längre.

Medlem

Lirat igenom det nu och tyckte de var skitbra. Jävligt mäktigt slut och som upplagt för uppföljare.
Kul att spelet ändrade lite stil från sneaker första halvan till mer headon assault andra halvan.
Klart nöjd. Det roligaste FPS jag lirat på länge iaf.


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

Jag lyckades att springa med huvudet före full fart in i en palm och dog Lite småbuggigt men inget man stör sig på än. Dax att byta ut min opteron 146


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Mycket nöjd med spelet. I dx9 var uplevelsen sådär och med dx10 fick spelet ut sin potential nice crytek det måste dem ha + för.

Köpte det enbart för singleplayer men mp verkar kul. Det får dock bli hellgate och cod4 för min del online. Kanske senare man vet aldrig.

Medlem
Skrivet av Peete:

Lirat igenom det nu och tyckte de var skitbra. Jävligt mäktigt slut och som upplagt för uppföljare.
Kul att spelet ändrade lite stil från sneaker första halvan till mer headon assault andra halvan.
Klart nöjd. Det roligaste FPS jag lirat på länge iaf.

Jaså, vad bra. Själv är ska jag besegra Alien War Ship nu, och det är ju riktigt svårt. Har inte hittat taktiken ännu, så det förklarar ju ett och annat.

12
Skriv svar