Half-Life 2: The Orange Box i december
fan ta EA om dem sabbar det här
vad har EA med det här att göra?
"PS3-versionen utvecklas av spelgiganten EA och förhoppningsvis lyckas företaget att göra en bra konvertering av det hyllade PC- och Xbox 360-spelet. Läs gärna FZ-recensionen av titeln i länken nedan. "
I'm the broken one who fixed it.
konvertering mellan olika plattformar kan vara mer eller mindre svårt. mellan windows och 360 kan det vara så att man bara flyttar över till den nya miljön och kör, skillnaden kan tex ligga i hur kontrollerna skiljer sig.
för ps3 verkar det tyvärr vara så att utvecklingmiljön är undermålig och kunskapen låg när det gäller hur man utnyttjar hårdavaran på bästa sätt, därav förseningen. tror personligen inte på någon skillnad överhuvudtaget mellan plattformarna.
som någon skrev ovan så kan det mycket väl vara så att EA sabbar detta totalt genom att tex frameraten stundtals blir låg, det kan förstöra upplevelsen totalt. får hoppas att så inte blir fallet då det trots allt är fråga om en försening. annars har det ju visat sig att spel som finns på både 360 och ps3 har väldigt små skillnader, där båda systemen vart bättre eller sämre från spel till spel.
Dom har ingen som kan det, och så tycker Gabe att PS3 är skit.
Den mannen är bara för mycket. Där kan du snacka om fanboy med stort F.
Fan va konstigt att en föredetta Microsoftanställd dissar ps3, verkligen udda.
Kul att läsa i tidningar där han utalar sig om sin långa erfarenhet som mjukvarutvecklare, men idagsläget klarar inte han eller någon annan Valvenisse av att göra ett smäck på ps3.
Eller det kanske handlar om vilja.
“All thinking people are atheists.”
Tassel, håller med om att just Gabe Newell kanske inte är rätt person att fråga.
Det sagt så är han ju bara en av många utvecklare som sagt att PS3an är ett rent helvete att utveckla för. Lägger man sen till att spel utvecklade för PS3an är svåra att porta till PC (iaf jämfört med 360n) och att PS3an inte säljer så otroligt bra jämfört med 360n... så förstår man ju varför utvecklare frågar sig själva varför dom ska göra något till den burken överhuvudtaget. Man kan säga mycket ont om MS, men att förenkla portning mellan 360 och PC var ett genidrag då dom två tillsammans är en gigantisk marknad.
Så... handlar om motivation tror jag.
Klart att det var ett genidrag är göra portningar mellen formaten enkel.
Det har kommit flera portningar sen 360 föddes som jag blivit mäkta impad över.
Speciellt nya C&C till 360, trodde aldrig att ett rts kunde funka så bra på en konsol.
Fast det hade kanske inte med själva portningen att göra kanske, utan att dom verkligen jobbade med att göra bra kontroller för konsol.
“All thinking people are atheists.”