Robot
Crysis

Crysis är spelet som med lätthet tvingar ner din dator på knä. Men hur är det med surmagade recensenter, kan denna underbart vackra skapelse få en bitter kritiker att sänka garden?


Medlem
Testat - Crysis

Fullt ös problemlöst, kommer att pröva hela spelet först när jag skaffar ett litet vettigare grafikkort.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Bra spel. Räcker så


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

Jag gillar spelet starkt. Visst storyn är ju inte den bästa och berättandet likaså, men det är underbart att spela, flyter på ganska bra på min burk, visst nytt grafikkort när nästa serie från nvidia dyker upp samt dom nya 45nm cpun från intel så lär spelet börja flyta på riktigt bra


signatur

Spelburk: Rampage Formula, 8GB Dominator PC8500, Q5500@3.8GHz, GTX295, 5TB HDD, 22" Samsung, Xonar D2X. [Lian Li A71B]

Medlem

Jag vill veta vem som vinner tävlingen!

Medlem

I nyheten står det "en titel med sanslösa på sig", borde det inte vara "sanslösa krav på sig" eller något?

Har inte läst recensionen än men ska snart göra det, kul att ni har börjat recensera mer och även så pass nyss efter att spelen kommit.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Redaktör
Skrivet av Meller:

Bra spel. Räcker så

Det skulle du ha sagt tidigare. Då hade jag kunnat skriva 998 ord färre.

Skrivet av beersgarden:

I nyheten står det "en titel med sanslösa på sig", borde det inte vara "sanslösa krav på sig" eller något?

Korrekt. Rättat, tack.


signatur
Medlem
Skrivet av United:

Jag vill veta vem som vinner tävlingen!

WORD!:)

ptr
Medlem

flyter ju fortfarande på dåligt. enligt mina specs tycker man att very high quality + lagom hög upplösning utan någon AA så borde det flyta på rätt bra. men icke. 9 fps ungefär :/
kör vista såklart då jag gick på lögnen att dx10 skulle äga. haha.

Medlem

Ptja... skulle inte vinnarna i Crysis-tävlingen få sina exemplar Idag (samma dag som spelet kommer ut) Isåfall borde ju vinnarna veta vilka dem är, eller hur?

Medlem

Nu har jag läst;)

Bra skriven recension och utan att ha spelat spelet så tror jag att jag håller med om det som sägs. Är dock lite nyfiken på arsenalen i spelet (gillade verkligen utbudet i Far Cry); finns det gott om vapen? Kan man t.ex. välja mellan flera olika automatvapen eller är det bara ett eller två som gäller?

Tack så mycket för recensionen iaf:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Redaktör

Vinnarna i tävlingen får sina spel när tävlingen är avgjord. Den pågick till midnatt, så de får inte spelen i dag. Jag ska kika på tävlingen ikväll om jag hinner.


signatur
Inaktiv

testdator?


signatur

Gainward 8800GTS 512 ][ Corsair XMS2-6400 800MHz x4 1024MB ][ IntelCore 2 Q6600 ][ Cooler Master Centurion 5 & CM 600W ][ Vista Ultimate x64

Redaktör

Den här och en Core 2 Duo E6750, 1 GB RAM, Geforce 8800 GTS 320 MB och Win XP.


signatur
Medlem

Dålig recension enligt mig känns som fz har blivit mutade av crytek... alla jag har snackat me tycker inte spelet har varit något vidare grafiken extrem men spelkänslan är inge vidare...
För det fösta så är spelet väldigt kort, för det andra så är motståndet näst intill odoliga man måste spraya ner dom går typ inte att aima iaf inte på ngt längre avstånd. Alien världen som de va så stort snack om va fan pinsam händer ingenting alls där aliens attackerar inte ens. För det sista slutet va så makalöst dåligt att man nästan började grina... va som bara att de sluta mitt upp i allt...

ptr
Medlem
Skrivet av Tr0ll:

testdator?

http://www.fz.se/information/testutrustning.fz

Redaktör
Skrivet av maki:

Dålig recension enligt mig känns som fz har blivit mutade av crytek... alla jag har snackat me tycker inte spelet har varit något vidare grafiken extrem men spelkänslan är inge vidare...

Enligt mig kan du lägga ner mutdiskussionen. Åsikter varierar alltid, jag är knappast ensam om att ha gett Crysis bra betyg.


signatur
ptr
Medlem
Skrivet av maki:

Dålig recension enligt mig känns som fz har blivit mutade av crytek... alla jag har snackat me tycker inte spelet har varit något vidare grafiken extrem men spelkänslan är inge vidare...
För det fösta så är spelet väldigt kort, för det andra så är motståndet näst intill odoliga man måste spraya ner dom går typ inte att aima iaf inte på ngt längre avstånd. Alien världen som de va så stort snack om va fan pinsam händer ingenting alls där aliens attackerar inte ens. För det sista slutet va så makalöst dåligt att man nästan började grina... va som bara att de sluta mitt upp i allt...

då måste crytek ha mutat en hel del recensenter då det har fått bra på väldigt många spelsidor.
sen så är det väl inte så lätt att aima med en kulspruta på något långt borta i verkligheten heller?
oooch för det sista så är det väl meningen att det ska komma fortsättningar eller är det något jag bara fått för mig? tror jag hörde det någonstans iallafall.

Medlem

Vad alla var grafik kåta nu helt plötsligt. Haha. Folk som sitter på ett Geforce 8800 GTX som vill köpa Nvidias kommande grafikkort så fort som möjligt. Haha.

Detta är så löjligt. Vad alla har blivit graifk kåta på det här stället alltså. Roligt att läsa dock.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av ptr:

flyter ju fortfarande på dåligt. enligt mina specs tycker man att very high quality + lagom hög upplösning utan någon AA så borde det flyta på rätt bra. men icke. 9 fps ungefär :/
kör vista såklart då jag gick på lögnen att dx10 skulle äga. haha.

Svaret är nya drivrutiner

Vista 32-bit:
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1778

Vista 64-bit:
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1779

Inaktiv

Tycker det är gäspvarning på det här spelet

Medlem

Jag har då inga problem med att skjuta folk på avstånd^^, riktigt bra spel, känns bättre än när far Cry kom enligt mig.

Medlem

Hade jag bara haft en bättre dator så.... om det är som första gången ma vilade ögonen på far cry, i aha-upplevelsekänsla, så är det ett bra spel! far cry var ju klockrent när det kom.

bra recension tycker jag, text och betyg stämde bra överrens!

dags för ny burk på fz redaktionen?

Medlem

Helt ok spel, dock väldigt dåligt optimerat.
Sitter med en mycket bra dator(nya drivrutinerna även) men får ändå ställa ned det mesta till "low", och utan anti-aliasing.
Ändå flyter det inte på speciellt bra(visserligen i 1680*1050, men då det är vad min skärm körs i så ser det bara skumt ut att ställa ned)...och då ser ju det heller inte så väldigt bra ut.

Själva spelkänslan är väl ganska kul, men inget speciellt direkt. Bioshock får detta att framstå som nåt från stenåldern.
Tänker klara ut det och testa lite multiplayer, blir det inte bättre får det bli ett köp av något betydligt bättre...CoD4.

Nåja, ett bra bevis på att grafiken verkligen inte gör allt.

Medlem

Grafiken i all ära, men det som gör detta spelet är det totala röjjet i gameplayet. Knäcker totalt! Alien världen sög däremot... mest bara förvirrande. Men enbart nivåerna upp till att saker och ting börjar bli konstiga är värt pengarna.

ptr
Medlem
Skrivet av Dr.Muller:
Skrivet av ptr:

flyter ju fortfarande på dåligt. enligt mina specs tycker man att very high quality + lagom hög upplösning utan någon AA så borde det flyta på rätt bra. men icke. 9 fps ungefär :/
kör vista såklart då jag gick på lögnen att dx10 skulle äga. haha.

Svaret är nya drivrutiner

Vista 32-bit:
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1778

Vista 64-bit:
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1779

mmm det skulle man ju önska, men har testat med de där drivrutinerna

Mja... då får man väl ta och köpa spelet.

Inaktiv
Skrivet av Wilcon:

Helt ok spel, dock väldigt dåligt optimerat.

Helt fel det är inte "väldigt dåligt optimerat". Spelet är oerhört krävande däremot. Nextgen grafik som inte går att köra på max inställningar i hög upplösning på de bästa grafikkorten idag. Nu fungerar SLI med de senaste NVidia drivrutinerna, så det går att få hyfsat bra prestanda med höga inställningar och hög upplösning om man har 2x 8800 GTX kort.

Medlem

känns som mp-delen är lite snål iofs... bara 2 olika spelmodes, eller fatta jag fel?

där spöar ju cod skiten ur crysis isåfall med sina 70-11 olika spelstilar.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Wilcon:

Helt ok spel, dock väldigt dåligt optimerat.

Helt fel det är inte "väldigt dåligt optimerat". Spelet är oerhört krävande däremot. Nextgen grafik som inte går att köra på max inställningar i hög upplösning på de bästa grafikkorten idag. Nu fungerar SLI med de senaste NVidia drivrutinerna, så det går att få hyfsat bra prestanda med höga inställningar och hög upplösning om man har 2x 8800 GTX kort.

Mja, men då borde det ju fungera bra om man ställer ned detaljerna, men icke...flyter ändå inte på så värst bra.

Skriv svar