Inaktiv
Skrivet av Tompa:

Det står om editorn i recensionen.

Skrivet av save:

Men nu till det viktiga, när uppdagas vinnarna här i Crysistävlingen?

Så fort jag hinner. Hoppas kunna få det klart sent ikväll.

Härligt, annars är det minst lika spännande att få resultatet imorn.

Angående Crysis i sin helhet så tror jag man missar mycket av spelet beroende på hur man spelar. Det känns som att de tänkt att man ska köra lite sneaky men att det stundvis ska brista ut i kulsprutande fest, kör man på hårt helatiden och bara laddar om när man inte lyckades spränga alla i luften så går man miste som sagt om spänningen.
Dessutom går man miste om snygga "idleanimationer" och dynamik när man som spelare inte syns för fienden.

Detta är ett av få spel som man bedömer tvärt om, här går man från perfektion och ser bristerna, oftast brukar det vara att man ser över bristerna och mot hur spelet skulle kunna gå mot perfektion. (Säg till om det där blev luddigt så får ni bättre förklaring)


signatur
Medlem
Skrivet av [Molotov:

"]

Skrivet av abdulla_hektor:

Jag ska erkänna att jag inte häger med så mycket i dataspelsvärlden längre, men jag har inte sett något på fragzone om det här: http://www.sweclockers.com/recension/?id=5988 ("skillnaden" mellan DX9 och DX10)

Jag vet att det är en gammal nyhet, men är det någon som testat att lira crysis under DX9 med very high? går det snabbare än med samma inställning under DX10?

ja det är rena bedrägerier och jag kan inte tycka synd om crytek att deras skötebarn piratas.

Den där artikeln skrevs ju innan spelet släpptes, så 64 bitar och så kanske hjälper mer i fullversionen, men även om det inte är riktiga fördelar med några av de där funktionerna så hindrar det inte spelet från att vara bland det bästa jag har spelat i fps väg. Är det inte värt det att ge Crytek sina pengar för att de har skapat ett jäkla bra singel- och multiplayer spel med en extremt bra editor?

Faktum är att Crytek påstår att 64 bitar underlättar vid streamandet av data och i vissa partier av singleplayer delen så stannade spelet upp rejält på grund av att det inte kunde ladda fram data fort nog. Kanske det går fortare med 64 bitar? Har inte testat själv, men jag tycker att artikeln borde uppdateras med nyare data eftersom folk verkar ta den på så stort allvar.

Medlem

Har spelat igenom demot och tyckte det var ett av dem bästa spel jag kört!
Ett givet köp tycker jag.
Det var efter detta spel jag köpte min dator. trodde att jag kunde köra på max men tji fick jag.
inställningarna är 1680x1080 och high settings då flyter det på bra.
Sjukt snyggt spel vattnet är ju snyggare än i verkligheten!
Håller med recensionen 5/5 tycker jag

Inaktiv

Här har vi en felskrivning:

"Den låter dig välja mellan fyra attribut (osynlighet, snabbhet, styrka, beväpning)"

Beväpningen har inget med nanosuiten att göra,utan det är extra sköld som är det 4:de attributet...

Men annars,bra recension:up:

Medlem

Tyvärr besviken, hade högre"wow" känsla och mer roligt med Far Cry faktiskt.

Inaktiv

gillar spelet starkt, läst mycket om det och hängt med men när man väl ska spela det så får man lite problem. har ett x800 grafikkort och sänkt till lägsta inställningar, samt 1gb minne (pc3200). har även uppdaterade till senaste drivrutinerna (7.10) som förbättrade bilden lite men det är fortfarande förbannat fult;
http://img135.imageshack.us/img135/2859/crysisuv5.jpg

vad kan felet vara? beror det på kortet är det ju förstårligt men annars?

Medlem

Suger fedt tråkigt spel serri.
Visst ser snyggt ut men gameplay alltså :S m blir fan uttråkad
när jag sitter o kör , nae hellre Cod4 Sp mkt mer skojjigt.

I mp har Crysis absoult inget o säga te om , körde betan
mest kasst everh.

Medlem

En 89:a körde betan. Han skrev: "mest kasst everh" - tro inte på folk som inte har kört den färdiga koden.

Medlem

hah min 3400+ AMD 64 fixade ju biffen crysis på high yeah, kanske hade mitt x1800xt 512mb något med saken att göra också


signatur

- (y) tack för ditt stöd!

Medlem
Skrivet av Brassen:

gillar spelet starkt, läst mycket om det och hängt med men när man väl ska spela det så får man lite problem. har ett x800 grafikkort och sänkt till lägsta inställningar, samt 1gb minne (pc3200). har även uppdaterade till senaste drivrutinerna (7.10) som förbättrade bilden lite men det är fortfarande förbannat fult;
http://img135.imageshack.us/img135/2859/crysisuv5.jpg

vad kan felet vara? beror det på kortet är det ju förstårligt men annars?

Ok, det där ser ganska så likt ut det jag hade när jag spelade demot med 7.10. Nån på guru3d rekommenderade de senaste Omega drivers baserade på 7.10 och då försvann artifakterna.

Testa det... funkar inte det så vet jag faktiskt inte. Prova att googla problemet och skriv i olika forum.

Redaktör
Medlem

Aliens..?
Hur fan kan man göra 2st jungel-shooters o inte ha med en enda dinosaurie?!
Hoppas de skärper sig i framtiden och släpper Jurassic Cry eller ngt.

Medlem

Väldigt bra recension Tompa! håller med dig helt, ska bli ett nöje att få spela detta. Där ser ni PaddanL och Polish, Crysis blev visst jävligt bra och även "det snyggaste spelet någonsin" Var det inte det jag sa va? haha...

Skrivet av cod4rules:

Här har vi en felskrivning:

"Den låter dig välja mellan fyra attribut (osynlighet, snabbhet, styrka, beväpning)"

Beväpningen har inget med nanosuiten att göra,utan det är extra sköld som är det 4:de attributet...

Men annars,bra recension:up:

Du har fel! det står ju "bepansring" inte beväpning för guds skull, lär dig läsa

Skrivet av Brassen:

förbannat fult;
http://img135.imageshack.us/img135/2859/crysisuv5.jpg

vad kan felet vara? beror det på kortet är det ju förstårligt men annars?

Är det inte så att Radeon x700 och x800 serierna inte stödjer te.x Shader model 3, pixel shader 3 osv, vilket så vitt jag vet används i Crysis. R6: Vegas och Bioshock funkar väl inte heller något vidare med x800 kort.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Irriterande det här med "next-gen" och supergrafik. Kan de inte - åtminstone - göra motorn skalbar? Jag tycker inte direkt att Sourcemotorn är producerar ful grafik, och den är nu 3 år gammal. Och Source går att använda på 5 år gamla datorer.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Jag tycker tyvärr inte att spelet är så fantastiskt som alla säger
Visst är det ganska kul men grafiken imponerar inte på mig, och det är pga det lyser igenom och på vissa ställen fattas det dörrkarmar (i och för sig programerarnas miss) Märkligt också att sten och gräs dyker upp framför fienden när man närmar sig dom??
Och sist men inte minst VARFÖR ALIENS???? Det är på gränsen till löjligt med nanodräkten.

Annars är spelet kul med mycket detaljer och grymma effekter.

Inaktiv
Skrivet av Bluevortex:

behöver bättre data!

Jasså, de flesta andra skulle nog koncentrera sig på att skaffa en bättre dator. Men du kanske har andra ändamål? Statistik? Marknadsundersökning?


signatur

"Some peoples' internet should be made read-only"
http://pesnwiki.servehttp.com/

Medlem
Skrivet av skribb:

Irriterande det här med "next-gen" och supergrafik. Kan de inte - åtminstone - göra motorn skalbar? Jag tycker inte direkt att Sourcemotorn är producerar ful grafik, och den är nu 3 år gammal. Och Source går att använda på 5 år gamla datorer.

Det du glömmer här är att hl2 är oftast rellativt små banor med knappt inga träd, buskar och sådant att rendera. Crysis är ungerfär som
Oblivion, minns du det? Oblivion är ett av det mesthttp://www.fz.se/
Fantastisk spelsajt krävande spelen idag och detta är på grund av all foliage som måste renderas över väldigt stora ytor samma sak gäller Crysis. Hl2 har inget sådant och det är därför det inte är så krävande heller. Dessutom all dessa träd, rötter, buskar och även grässtrån kastar och tar emot dynamiska skuggor i realtid. Det är en av orsakerna till att det är så jäkla krävande.

Skrivet av RoBB:

Jag tycker tyvärr inte att spelet är så fantastiskt som alla säger
Visst är det ganska kul men grafiken imponerar inte på mig, och det är pga det lyser igenom och på vissa ställen fattas det dörrkarmar (i och för sig programerarnas miss) Märkligt också att sten och gräs dyker upp framför fienden när man närmar sig dom??
Och sist men inte minst VARFÖR ALIENS???? Det är på gränsen till löjligt med nanodräkten.

1. Grafiken imponerar inte på dig säger du? Det är ju väldigt konstigt eftersom Crysis lugnt har den snyggaste och mest avancerade grafiken vi sett hittills. Kanske är det dina inställningar som inte stämmer?

Tycker du att detta inte är imponerande?;
http://img91.imageshack.us/img91/7589/crysislighttx1.jpg http://img225.imageshack.us/img225/8404/00002id5.jpg

som ni kan se så har crysis enastående grafik
http://aycu03.webshots.com/image/30962/2002231143811741295_rs...

I annat fall måste du ha något fel på antigen ögonen eller hjärnan.

2. Sten, gräs och sådant som du beskriver bara "dyker upp" är på grund av draw distance. Om du kollar den här tråden på incrysis.com så hittar du hur man fixar "dyker upp" problemet;
http://www.incrysis.com/forums/viewtopic.php?id=11614

3. Varför aliens... Varför inte? Blir väl tråkigt om man bara får skjuta skrikande nordkoreaner genom hela spelet ellerhur? Det är ialla fall inga muterade hoppande apor som dyker upp var som helst som i Far cry... Om inte dessa aliens skulle finnas med i spelet, vad skulle det då handla om? Tar du bort alierna så är crysis inte längre crysis. Det är ju det allt handlar om.
4. Vad är det för fel på nanodräkten? Det är ett nytt sätt att spela på och öppnar en hel del intressanta möjligheter. Och något liknande har man ju inte sett i någon annan shooter. I alla fall inte på det sättet. Varför är du så rädd för någonting nyskapande? Och varför klagar du? försök göra ett spel själv så får du se hur enkelt det är att få allt 100% bra i slutändan. Crysis kunde ju fortsatt att utvecklats och slipats på och inte släppts förens någon gång under 2008. Men det hade ju inte vart någon höjdare med tanke på hur mycket hype crysis har och hur mycket folk vill ha spelet och hur pressade dom på Crytek är. Tänk igen!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

En fröjd för ögat, men tyvärr inte så mycket mer. Pallar inte spel som består i så stora del av transportsträckor.

Nej, tacka vet jag lite hjärndöd action!

Inaktiv

Fan va bra det här spelet är, klarade ut det för nån minut sen! Bra slut! Vill ha mer!


signatur

[size="1"]Zeltaok, Citizen of [/size]
[size="4"][font="Comic sans MS"] The Free City of Lochlainn[/url][/font][/size]

Medlem

Jag blev lite smått besviken på slutet, men annars var det ok. får 3/5 av mig.

Medlem

Ok, mina okompletta intryck från Crysis. På engelska..

Crysis review

Technical:
1. The engine, marvelous but demanding graphics. Physics are great but buggy at times and the same with the soundengine
2. Best foliage/trees so far in a game
3. It would be great to get rid of some more pop ups (well, I'm running on medium settings)
4. Fast level loads, doesn't eat up a lot of RAM (never been over 1GB) Levels would benefit from some more variation
5. Do the bodies have to disappear after the die? And why disable the body physics? (German laws, yes) I would like to be able to carry uncouncious and dead bodies. For fun and some stealth
6. Framerate goes all to hell once the snow appears. Does it really have to have such a huge hit on the performance?

7. Kudos for a highly customizable engine with editor

Overall gameplay:
1. The game is way too short and linear despite the fact that the areas are rather large and give some freedom on how to deal with the missions
2. The only thing you really do is shoot or occasionally find a button to press.
3. Some poor trial and error parts, and some poor levels such as the

Alien

level.
4. Pretty much no effect at all depending on what you do. Do I really need that intel? Why not a computer interface and some hacking on my own? Deus Ex did it just fine.
5. Stealh period is way too short (I'll try to adjust through .cfg file) and silenced weapons lose too much power with distance.
6. Choppers have extremely good eyesight, despite the fact that I had been cloaked or hiding in bushes it appeared and began to shoot at me. Regular weapons have no bite on the choppers, pretty much need a rocket launcher
7. Boss battles are dull and they're overpowered, especially on delta difficulty level.
8. Disappointed in the lack of "proper" indoor levels..Far Cry was better in this.
9. Why does the tranquilizer always work, does it really penetrate the body armor and helmet?
10. Alien weapon overheats and has the same click sound as well? Wtf?

Music:
Far more generic than Far Cry which mixed moody electronics with great industrial pieces. Turned it down. Music doesn't always calm down once the battles are over

AI/NPC:
1 Why don't the NPCs try to free themselves when you get a hold of them? It's pretty fun to throw them from great hights though, but disappointing that they can't swim(!)
2 Too few enemy types...and all are pretty much Rambo kick ass types. When will we see games with more varied personalities? I want to see an AI freak out because of all the mayhem and try to hide. Once you find this NPC you might not feel the need to pull the trigger to kill him/her...btw, almost no females. Why? Why not meet up with a undercover agent working on your side? Exchange some information and/or

some gear? How about NPCs that desert and give themselves up?
3. What happened to NPCs looking for traces of blood and other signs trying to track you down?
4. Overall the AI works well, it manages to provide some heavy resistance.

3/5

Medlem

Tycker nästan inte att man ska kunna ge så höga betyg till spel som kräver att man investerar flera tusen i hårdvaruuppgraderingar för att kunna spela det. Tyder på rätt dålig fantasi från utvecklarna?
Menar, speltillverkare till konsollerna måste komma på koncept, spelidéer och handlingar som är roliga för att folk ska vilja köpa dem.
Alla lever med samma förutsättningar, samma hårdvara att jobba med och visst lyckas dom ändå att ge oss mycket nöje!

Crysis är bara ett i raden av spel som brister i handling och tar igen det med en ny grafikmotor (hur ofta händer inte detta...) och alla recensenter höjer det till skyarna, efter att ha köpt hårdvara för 8 000kr eller nåt...

Det går att göra bra och roliga spel utan att suga folk på såhär mycket pengar, undrar när folket lessnar?

Förresten, tio rader om storyn av en hel recension av ett "säkert köp", resten om grafiken, säger allt om de här...

Inaktiv
Skrivet av Mortalis:

Tycker nästan inte att man ska kunna ge så höga betyg till spel som kräver att man investerar flera tusen i hårdvaruuppgraderingar för att kunna spela det. Tyder på rätt dålig fantasi från utvecklarna?
Menar, speltillverkare till konsollerna måste komma på koncept, spelidéer och handlingar som är roliga för att folk ska vilja köpa dem.
Alla lever med samma förutsättningar, samma hårdvara att jobba med och visst lyckas dom ändå att ge oss mycket nöje!

Crysis är bara ett i raden av spel som brister i handling och tar igen det med en ny grafikmotor (hur ofta händer inte detta...) och alla recensenter höjer det till skyarna, efter att ha köpt hårdvara för 8 000kr eller nåt...

Det går att göra bra och roliga spel utan att suga folk på såhär mycket pengar, undrar när folket lessnar?

Förresten, tio rader om storyn av en hel recension av ett "säkert köp", resten om grafiken, säger allt om de här...

Hmm, ledsen över att spelet inte släpptes till din konsoll?


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Suck ja det handlar ju alltid om avundsjuka när man skriver inlägg här uppenbarligen. Nej jag är inte ledsen över det...kanske var för mkt text för din hjärna att processera

Inaktiv

Du har ju inte ens spelat spelet, så känns ganska dumt att lägga kommentarer om att du inte kan spela det och pga. av det så är spelet sämre. Sen kanske man redan har en så pass bra dator? Tycker inte att spel ska få sämre betyg för att det är framför sin egen tid - kanske bättre isf.

Som att säga att Jules Vernes är skit.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Skrivet av Mortalis:

Tycker nästan inte att man ska kunna ge så höga betyg till spel som kräver att man investerar flera tusen i hårdvaruuppgraderingar för att kunna spela det. Tyder på rätt dålig fantasi från utvecklarna?
Menar, speltillverkare till konsollerna måste komma på koncept, spelidéer och handlingar som är roliga för att folk ska vilja köpa dem.
Alla lever med samma förutsättningar, samma hårdvara att jobba med och visst lyckas dom ändå att ge oss mycket nöje!

Crysis är bara ett i raden av spel som brister i handling och tar igen det med en ny grafikmotor (hur ofta händer inte detta...) och alla recensenter höjer det till skyarna, efter att ha köpt hårdvara för 8 000kr eller nåt...

Det går att göra bra och roliga spel utan att suga folk på såhär mycket pengar, undrar när folket lessnar?

Förresten, tio rader om storyn av en hel recension av ett "säkert köp", resten om grafiken, säger allt om de här...

Håller med dig till 100%


signatur
Medlem

Hellt underbart med allt på högsta +dx10... jumjum och jag som var tveksam i början att köpa det.... Tanten lär klaga flera goa spel i datorn nu. Hellgate London, Call of Duty 4, Crysis, Settlers 6, Silverfall.. Dock är det mina favoriter så ni får tycka vad ni vill. ;-)´

Bra och rättvis recension tacka vet jag www.FZ.se

Medlem

Måste köras på Delta svårighetsgrad och monsterdator för att riktigt uppskattas. en 30 skärm sitter inte ivägen heller ohh och inget jävla crosshair ska man ha!

Borde finnas en squeeze funktion när man grabbar tag i strupen på fienden och en kniv men om man gillar stickvapen så finns ju alltid assasins creed. :=)

Medlem

Visst är spelet maffigt ur en teknisk synvinkel. Det finns inget tal om att CryEngine 2 är grym. Men var är spelglädjen? Spelet tilltalade mig inte för fem öre och jag tröttnade så gott som vid första gången jag behövde smälla av en kula. Been there, done that, men med sämre motor.

Medlem

Någon skrev tidigare att folk ser på detta spelet omvänt då de ska ge betyg. Jag är benägen att hålla med.

Ett så otroligt komplext spel, stora vida miljöer, att kunna välja sin strategi, njuta av ljudet som omger en, atmosfärer, dynamisk musik, fysik, ett fps där man faktiskt har ben då man tittar ner. Hela Crysis är som en levande organism. Jag ser detta som ett första trevande steg i en ny riktning inom FPS. Det finns buggar, GIVETVIS finns det buggar! Men om man ser till vad Crytek har presterat med "lite" kod och ett gäng kreativa människor så är det sanslöst grymmt.

Att så många av er här har haft utgångsläget 5/5 möjliga kan ju inte göra er annat än besvikna, fantasin överträffar alltid verkligheten.

Jag ser redan fram emot att se vad Crytek kan prestera härnäst och jag förstår inte varför så många är så JÄVLA förbannade och irriterade i detta forum, skärp er och mogna lite. Ni är bortskämda och cyniska i min mening. Bara att anklaga redaktionen för att ha skrivit goda betyg om Crysis för att de skulle fått några fjuttiga spel gratis är ju pubertalt. Vad handlar det om, 2000 kronor i spel eller, löjligt?

Klaga på att Crysis kräver för mycket och använda det som arrgumet för att spelet är dåligt, logiskt!? Det är väl tur att någon spelutvecklare vågar pressa prestandan.

Somsagt som någon skrev tidigare. Ett spel nära perfektion 2007 är som upplagt för att man ska börja skrapa fram skavanker att klaga på.

Sov gott alla irriterade forumpostare

Skriv svar