Testa Universe at War

Robot
Medlem
Testa Universe at War

Ser hyffsat ut, får vell ta och ladda ner!

Medlem

Är det bara multiplayer? Kom själv in i betan förut men spelet fungerade aldrig, samt inga som hade några servrar uppe o.s.v. Fungerade grymt dåligt speciellt tack vare det horribla 'live' skiten som behövdes installeras med det.

Näh, detta var inget för mig.
Tråkigt helt enkelt. Sett det förut.

Medlem

Ah, ser att mitt tips gick fram.
Har väntat på detta länge och hållt mig borta från betan för att slippa en allt för ofärdig version. Det här funkade riktigt bra iaf, flöt på fint med allt på high (utom AA) utan problem. Det känndes väl lite "meh" i början av tutorialen, men sen när man fick leka med Habitat Walkers blev det riktigt kul.


signatur

I am become Glyphs. The time of secrets is almost over. A new age approaches.

Inaktiv

Beta problemet kommer ju lösas i patchen som kommer ut efter att M$ nu haft den i över 1 månad.

Mycket bra spel

Inaktiv

Trevligt, börjar tanka nu. Återkommer med kommentar senare. Har kollat lite filmer och läst om spelet och det passar mig i skala och design.

Medlem

Hur sjutton roterar man kamran med hjulet, så fort jag trycker ner den så slängs jag ut ur spelet?

Inaktiv

moondragon: Du har inte någon speciell programvara för musen som kanske har någon inställning för "middle mousebutton" som klick på hjulet brukar vara. Jag har en logitech mx518 och fungerar bra med klick på wheel för att rotera.

I övrigt;
Jag gillar detta spel! Hierarchy som man spelar har ett par gigantiska walkers som man customiserar genom att bygga på hardpoints. De invaderar jorden och man har en 3d karta över planeten med områden. Novus kommer till hjälp för människorna och försvarar mot Hierarchy.

Spelmässigt är det på samma nivå som Starcraft 2 och andra RTS spel, dvs med basbyggnad och mellanstort antal enheter att kontrollera. Inte så mikro som Company of Heroes och inte så stort som Supreme Commander. Faktionerna är väldigt olika, spel och enhetsmässigt.

Det är gjort av Petroglyph, dvs samma studio som gjorde Star Wars: Empires at War (Star Wars RTS spelen).

Medlem

Det här är lite småintressant. Ska testas.

Medlem

Buio: Och samma personer som gjorde C&C-serien, d.v.s. Westwood.
Multiplayer-betan var underbar, och jag hoppas på samma sak här.

Inaktiv

var rätt skoj men skulle vilja kunna zooma ut mer, tycker bilden är alldeles för nära marken.

Medlem
Skrivet av Narc:

var rätt skoj men skulle vilja kunna zooma ut mer, tycker bilden är alldeles för nära marken.

Håller med,Walker:n tar ju upp hela bilden och jag spelar i 1600x1200.

Medlem
Skrivet av Buio:

moondragon: Du har inte någon speciell programvara för musen som kanske har någon inställning för "middle mousebutton" som klick på hjulet brukar vara. Jag har en logitech mx518 och fungerar bra med klick på wheel för att rotera.

I övrigt;
Jag gillar detta spel! Hierarchy som man spelar har ett par gigantiska walkers som man customiserar genom att bygga på hardpoints. De invaderar jorden och man har en 3d karta över planeten med områden. Novus kommer till hjälp för människorna och försvarar mot Hierarchy.

Spelmässigt är det på samma nivå som Starcraft 2 och andra RTS spel, dvs med basbyggnad och mellanstort antal enheter att kontrollera. Inte så mikro som Company of Heroes och inte så stort som Supreme Commander. Faktionerna är väldigt olika, spel och enhetsmässigt.

Det är gjort av Petroglyph, dvs samma studio som gjorde Star Wars: Empires at War (Star Wars RTS spelen).

Novus verkar ha mer micromangement än det vå andra sidorna i spelet.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

ruskigt kul... fast FZ fa ganska sena med demot... hade det klockan 7 igår. spelade som fan, älskar o komma med en habitat walker med 4extra vapen, 2armor och två wpn accelerators <3 och runt 35 grunts lol

Medlem

E de bara jag som saknar kommandon till enheterna?

Inaktiv

Du menar sånt som "patrol", "formation" etc?

Tror de valt att inte använda sådant för att förenkla. Dvs skurit ner lite på optioner för att göra det mer lättillgängligt.

Medlem

"Stop" kunde va bra ibland.... "Guard"..?

Ganska intressant demo, saknas en del polish men soundtracket är en galen blandning som höjer trycket. I längden kommer nog gameplay kännas lite tunt.

Inaktiv

Jo, de kunde väl ha de lite dolt så att de inte är nödvändiga med finns där för de som vill använda det.

Man får förstås inte se speciellt mycket av de högre nivåerna i demot. Det finns en hel del till av vad jag läst om det nu.

Här finns Hiearchy reference card:
http://petroglyphgames.com/downloads/UAW/Hierarchy_Reference_...

Inaktiv

Ska bli intressant att testa

Medlem
Skrivet av Oxide:

"Stop" kunde va bra ibland.... "Guard"..?

Ganska intressant demo, saknas en del polish men soundtracket är en galen blandning som höjer trycket. I längden kommer nog gameplay kännas lite tunt.

Finns ju.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av klossen:

Finns ju.

Ok, synd att interfacet är så dåligt isåfall. Demot verkar lite hafsigt gjort.

1
Skriv svar