Epic om menysystemet i Unreal Tournament 3

Robot
Medlem
Epic om menysystemet i Unreal Tournament 3

Känns ju faktiskt som att någon gravt utvecklingsstörd har utformat det gränssnittet. Helt galet fel på alla sätt.

ptr
Medlem

vore ju bättre om de fixade checkpoints problemen i gears of war!

Medlem

förstår inte varför dom tagit bort så mkt som fanns med i de andra UT spelen. som en vettig sensitivity setting och att man ska kunna ta bort viewbob osv utan att hålla på o röja i inin. De måste oxo lägga till så att pingen syns på scoreboarden.

Spelets gameplay eju alldeles underbart förövrigt så när dom fixat det där så kommer det bli guld <3

Medlem

själv tycker jag gameplayet var något av det sämsta jag sett, Quake 1 gav en högre känsla av tillfredställelse än dethär där du måste lagga dig fram genom att dubbelclicka på knappar hela tiden, vilket ofta kräver att du stannar till.

Sen anser jag det mycket underligt att UT3 som ska vara en kompetetiv shooter inte har någonting som du kan träna upp förutom sikte i stort sett. Nej jag håller mig till Q4 medans jag väntar på Quake Zero.

P.S, Sen finns det typ 30 olika vapen i spelet där max 5 av dem är väll ens värda att plocka upp, bra att de fixar menyn dock så det kanske finns hopp än.

Medlem
Skrivet av PheoniX_VII:

själv tycker jag gameplayet var något av det sämsta jag sett, Quake 1 gav en högre känsla av tillfredställelse än dethär där du måste lagga dig fram genom att dubbelclicka på knappar hela tiden, vilket ofta kräver att du stannar till.

Sen anser jag det mycket underligt att UT3 som ska vara en kompetetiv shooter inte har någonting som du kan träna upp förutom sikte i stort sett. Nej jag håller mig till Q4 medans jag väntar på Quake Zero.

P.S, Sen finns det typ 30 olika vapen i spelet där max 5 av dem är väll ens värda att plocka upp, bra att de fixar menyn dock så det kanske finns hopp än.

*klickar anmäl*

Haha näää. Typisk quakespelare det där.

Ja hoppas dom fixar retardmenyerna illa kvickt!

Medlem

Kan inte hålla med Pheonix om gameplayet. Jag tyckte att demot har den bästa UT gameplayen sedan UT99. Och jag gillar Quake, dessutom.

Kul att höra att Epic fixar till menysystemet för jag var riktigt orolig när jag såg hur skräp det var.

Jag önskar bara att de gick tillbaka till det Unix-liknande gränssnittet de hade i UT99.

Medlem

Jag önskar att UT1 var nytt! Men fan, nostalgitänkande gör sig alltid gällande.

Medlem
Citat:

*klickar anmäl*

Haha näää. Typisk quakespelare det där.

Ja hoppas dom fixar retardmenyerna illa kvickt!

Jo nog för att jag är biased mot Q4 men jag ger väll ändå några bra punkter på vad jag tycker är dåligt som tåls att tänka på.

Inaktiv

Menysystemet såg ju ut som något någon snickrat ihop på en fikarast.

Medlem

menyerna är ju utformade för att funka på konsol verkar det som, dvs retards o inga inställningasmöjliheter alls nästan.

Flakmonkey
Skrivet av Mson:

menyerna är ju utformade för att funka på konsol verkar det som, dvs retards o inga inställningasmöjliheter alls nästan.

Japp... det tråkiga är att just menysystemet har blivit sämre för varje spel... uWindows i UT99 är ju ett av de bästa som någonsin gjorts till ett spel imo.

1
Skriv svar