40 GB-versionen av PS3 en succé

Robot
Inaktiv
40 GB-versionen av PS3 en succé

Trevligt för Sony.

Att FF13 releasen börjar närma sig har nog hjälpt mycket skulle jag tro.

Medlem

helt otroligt.

Qus
Medlem

Så mycket billigare är den faktiskt inte? Om man går efter webhallens priser kostar 40GB modellen 4290kr utan några spel eller tillbehör. 60GB modellen kostar 5790kr och då får man med två spel och även en extra handkontroll.

Medlem

Ptjae, de gjorde nog ett smart drag med "budget"-varianten innan julhandeln iaf. PS3 lär ju sälja bättre under julen än vad den skulle gjort om det bara fanns 60gb förmodligen.

Medlem

Kul för sony och alla nya konsollägare:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Inaktiv

Har en kompis som vill köpa PS3 60gigg fast hittar den inte någonstans utan bundles. Han vill inte ha Resistance och Motorstorm...


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem
Skrivet av Qus:

Så mycket billigare är den faktiskt inte? Om man går efter webhallens priser kostar 40GB modellen 4290kr utan några spel eller tillbehör. 60GB modellen kostar 5790kr och då får man med två spel och även en extra handkontroll.

Spel som man kan köpa för 199kr på El-Giganten samt en HK för runt 400kr. Starter Pack väljer man bara om man vill kunna lira PS2-spel. Kortläsare är även de väldigt onödigt egentligen, jag testade bara lite snabbt i början men nu använder jag den aldrig. Så är du enbart ute efter PS3-spel och film så finns de ingen anledning att köpa den dyrare varianten.

Stod de inte för bara nån dag sen att 360n sålde mer än PS3? Verkar vara ett jävla pendlande borta i Japan :\

Medlem

Det var under en vecka, och innan den nya, billigare versionen kom ut.


signatur
Medlem

Nej! Nu kommer apan och säger att ni ägs av SONY!


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Yay! Go Sony


signatur

lootskin@hotmail.com

Inaktiv

Kul för Sony. Gillar inte att de hamnade efter så mkt, det gynnar inte konkuransen. Hoppas Ps3'an kan hålla försäljningskurvan då den säljer lika bra som x360 under samma period

Medlem

Var inte 40GB modellen tystare också?

Inaktiv
Skrivet av djchester:

Var inte 40GB modellen tystare också?

kan knappast bli tystare än knäpptyst..

Medlem

pjaaa, inte så oväntat, jag skulle iallfall ta och köpa ett ps3 om priset gick ner och det har den ju gjort iochmed 40gb versionen..

nu fattas bara pengarna sen lär väl jag ta o köpa en också, menar förut så hade man inte en tanke på att dra en /buy på en ps3a...


signatur

Spelburk: Rampage Formula, 8GB Dominator PC8500, Q5500@3.8GHz, GTX295, 5TB HDD, 22" Samsung, Xonar D2X. [Lian Li A71B]

Medlem

Jo 40GB:aren lider inte av felaktig fläktighastighet som många 60GB:are gör.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Intressant nyhetssida detta var länkat till förresten. Fullt med nyheter från maj juni etc i år. Verkar vara full fart på den sidan. Bra val av källa!


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Härligt, sen om det håller i sig någorlunda är väl inte speciellt säkert men man kan ju hoppas, jag vill att det ska gå bra för Sony - de har ju konsollen med mest potential i varje fall.

Förövrigt så hoppas jag att vi får en vit PS3 till Sverige inom några månader, vore sketnice.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

korkbollar. ALLA har ju sagt det för 100år sedan. SÄNK priset så kommer folk att köpa, hur svårt skare de vara å fatta.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

korkbollar. ALLA har ju sagt det för 100år sedan. SÄNK priset så kommer folk att köpa, hur svårt skare de vara å fatta.

Det förstår nog företagen också. De förstår även att de måste tjäna pengar. Dessa två saker går inte alltid ihop.

Medlem
Skrivet av IceMan:

korkbollar. ALLA har ju sagt det för 100år sedan. SÄNK priset så kommer folk att köpa, hur svårt skare de vara å fatta.

har för mig att jag läste att dom gick mycket minus på varje konsol dom sålde, detta pga blurayspelaren och lite annat, pengarna tjänar dom väl på spelföretagen som köper in sig på konsollen för att göra spel till den?

därför var det kanske lite svårt att sänka priset uterligare.. men stenen sätts i rullning absolut, nu då priset hamnar där vi "dödliga" har råd

Medlem

Vilka jobbiga fanboys på den sidan.

Medlem

Jag tycker att PS3 låter en del. Specielt när man spelat en stund.

Medlem

Inte märkt av det faktiskt men den låter inte som ett trimmat jetplan som 360 gör.

Medlem
Skrivet av robineng:

Att FF13 releasen börjar närma sig har nog hjälpt mycket skulle jag tro.

Vad snackar du om?. SE har inte ens knystat om ett releasedatum eller ens vilket år det kommer, helt orelaterat.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av yonaz:

Jo 40GB:aren lider inte av felaktig fläktighastighet som många 60GB:are gör.

nej, det stämmer inte enligt sony så är det ca 0,1 procent av alla konsoler som lider av problemet, vilket inte är många. sedan så har den nya ps3an en processor på 65nm vilket har sänkt engegianväningen i konsolen från 200w till 135w vilket är rätt bra. detta resulterar även i minskad värme och då kan fläkten gå långsammare, och tystare:P

Medlem
Skrivet av BlackBurn:

Inte märkt av det faktiskt men den låter inte som ett trimmat jetplan som 360 gör.

Okej WII tyst, PS3 jetplan och 360 trimmat jetplan.

Inaktiv
Skrivet av fanboy:

Nej! Nu kommer apan och säger att ni ägs av SONY!

HAHA, nää han vågar inte nu


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Inaktiv

det är ju bara så enkelt att kvalitet vinner alltid.
och ps3 är ju kvalitet.

Inaktiv

GoGo Ps3


signatur

This is Living

1
Skriv svar